Apie Kino stovyklos temą viena rengėjų Goda Jurevičiūtė teigia: „Šiemet mūsų dėmesio centre – kino kamera. Anksčiau daugiausiai rinkomės abstraktesnes temas, o dabar nusprendėme imtis praktiškesnės, leidžiančios kino žiūrovams ir renginio dalyviams iš arčiau susipažinti su kino virtuve. Savaime suprantama, nesiruošiame išvengti ir akademinio žvilgsnio, aptarsime filmavimo etikos ir kitus klausimus.“

Penktadienio vakarą grupė „Megapolis“ pristatys unikalų projektą „Iš planetų gyvenimo“. Grupės repertuare tai išskirtinio stiliaus muzikinis sumanymas – įgarsinti sovietų kino cenzūros nepraėjusias, todėl niekad ir nesukurtas XX amžiaus septintojo dešimtmečio filmų istorijas.

G. Jurevičiūtė taip pat pabrėžia edukacinę ir socialinę renginio misiją. Pasak jos, Kino stovykla unikali tuo, jog neformalioje erdvėje susitinka skirtingų kino sričių atstovai – kino kūrėjai, teoretikai, studentai ar tiesiog sinefilai. O Stovyklos programa apima skirtingų disciplinų pranešimus. Čia išsirutulioja kūrybiški dialogai tarp skirtingų sričių atstovų, žiūrovų ir požiūrių.

Programa gausi ne tik pranešimų. Ketvirtadienis skirtas chrestomatinio Dzigos Vertovo filmo „Kino akis“ („Kinoglaz“, 1924) peržiūrai ir platesniam akies statuso kine aptarimui su kino teoretiku Luku Brašiškiu ir filosofu Nerijumi Mileriumi.

Penktadienį įsiūbuos operatorių Eitvydo Doškaus ir Simono Glinskio vedamos operatorystės dirbtuvės. Toliau numatomi net trys svarbūs susitikimai: su dokumentikos režisieriumi Audriumi Stoniu, medijų meno kūrėju Deimantu Narkevičiumi ir lenkų kino kūrėju Adamu Sikora.

Garsiąją Lodzės kino mokyklą baigusiam A. Sikorai prestižinius apdovanojimus ir pasaulinį pripažinimą atnešė kartu su režisieriais Lechu Majewskiu filmuoti „Voicekas“ („Wojaczek“, 1999), „Angelas“ („Angelus“, 2001), „Malūnas ir kryžius“ („Młyn i krzyż“, 2011), su Piotru Dumała filmuotas „Miškas“ („Las“, 2009), drauge su Jerzy Skolimowskiu kurti filmai „Keturios naktys su Ana“ („Cztery noce z Anną“, 2008) ir „Būtini žudymai“ („Essential Killings“, 2010).

Kino stovykla

Operatorystės užkulisius jis praskleis Kino stovyklos meistriškumo seminare. Vakarėjant bus surengta filmo „Būtini žudymai“ peržiūra ir minėtasis „Megapolio“ koncertas.

Pirmoji šeštadienio pusė skirta teoriniams kino ir vizualumo tyrinėtojos Natalijos Arlauskaitės, menotyrininkės Agnės Narušytės ir kino teoretiko Gabrielio Paletzo pranešimams. Vakaro programoje – du pokalbiai apie praktinius filmavimo aspektus su Stovyklos svečiais operatoriais: vokiečių „kino vilku“ Fredu Kelemenu ir prancūzų „kino deive“ Agnès Godard, kurią Kino stovykloje „apšildys“ kino kritikė Auksė Kancerevičiūtė.

Sekmadienį į virtualiąją tikrovę įves fotografas Bartoshas Polonski. O atgal į realybę sugrąžins pašnekesys su dokumentinio kino režisieriumi Mantu Kvedaravičiumi ir jo filmo „Mariupolis“ peržiūra.

Kino stovyklos „Kino akis“ patirtys bus apibendrintos per diskusiją „Aš ir Kitas“ su režisieriumi Mindaugu Survila, operatoriais E. Doškumi, Narvydu Naujaliu, Viliumi Mačiulskiu, Vytautu Katkumi. Diskusiją moderuos kino kūrėjas, politikos apžvalgininkas ir itin malonaus žvilgsnio bei tembro savininkas Karolis Kaupinis.

Septintus metus iš eilės vykstanti Kino stovykla – neformali kino kūrėjų, kritikų, kinotyrininkų, studentų ir žiūrovų diskusijų erdvė. Rengėjams teko sugalvoti tik pirmos stovyklos temą – „Kelio filmas“, vėlesnės atsirado per pokalbius su dalyviais: 2011-aisiais stovyklautojai gilinosi į „Kino ir laisvės“, 2012 metais – „Kino ir istorijos“, 2013 metais – „Kino ir garso“, užpernai – „Kino ir kūno“, pernai – „Kino ir politikos“ sąsajas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją