Pasak Lietuvos instituto programų vadovės Irmos Šimanskytės, vizualaus projekto „Lietuva – mano Europa“ idėja – žymių Europos pastatų vaizdus per nuotraukas inkorporuoti į Lietuvą: „Taip Europa yra priartinama prie Lietuvos arba ji yra sutapatinama“. Svarbus vaidmuo nuotraukose tenka ir juose užfiksuotiems žmonėms, kurie nėra žymūs nei Lietuvoje, nei pasaulyje, bet svarbūs, nes kiekvienas jų yra Lietuvos dalis Europoje.

Dviejų menininkų sumanytas fotografijų projektas – tai pozityvi socialinė grimasa, švelniai ironizuojanti sureikšminta tautinės tapatybės tema. Gyvenimiška idėja, liekanti už fotografijos rėmų, yra žvilgsnis į save ir aplinką iš šalies bei kritiškas įvertinimas „kas – aš“ ir „kur – aš“.

Kaip pasakoja idėjos autoriai, kiekvieno žmogaus pasaulis yra ten, kur jis tuo metu gyvas, dirba ir kuria. Yra žmonių, kurie išvyko „į Europą“, ir yra tie, pas kuriuos „Europa“ atėjo į kiemą. Būti europiečiu – tai ne tik galimybė keliauti, taip pat juntamas vidinis poreikis domėtis ir mąstyti plačiau.

„Žmonės, kurie buvo pakviesti fotografuotis, nėra kokie nors statistai ar specialiai projektui atrinkti ir į konkrečią vietą atvežti žmonės. Kiekvienas jų yra tos konkrečios vietos, kurioje vyko fotosesija, gyventojas“, - pasakojo I. Šimanskytė.



Fotografijose įamžinti žmonės aprengti plačiai Lietuvoje nuskambėjusios dizainerių Ievos Ševiakovaitės ir J. Rimkutės sukurtos kolekcijos „LT Identity“ drabužiais: „Taip sukuriama linksma, pozityvi nuotaika. Rūbai sukuria prielaidą išoriniam tautiniam išskirtinumui, padrąsina likti individualiais ir tuo pačiu būti išsiskiriančiais. Kolekcijos aprangos detalės atkreipia dėmesį į šiuolaikiškumą, vartotojiškos visuomenės pasikeitimus, modernaus gyvenimo vertybes“.

„Įvairių amžių ir socialinių grupių žmonės, sutinkantys fotografuotis vykstančios fotoakcijos metu kviečiami pozuoti prieš kamerą. Taip, pasipuošę Jolantos Rimkutės sukurtais „LT Identity“ kolekcijos rūbais, jie įgyja modelio išskirtinumą bei praneša apie save – „štai aš esu, esu toks“. Žmonės, nuoširdūs ir atviri, atskleidžia savo ypatingą tautišką rakursą bei koloritą“, - mano projekto įgyvendintojai.



Projekto idėją palaikančio Lietuvos instituto atstovės nuomone, 13 fotografijų komplektas nėra baigtinis, tačiau optimaliausias keliaujančios parodos variantas: „Ji nėra per didelė, todėl patogu ją perkelti iš vienos vietos į kitą, todėl paroda galės apkeliauti daugybę vietų“. Praėjusiais metais Nidoje vykusio projekto „Migruojantys paukščiai“ metu paroda buvo pristatyta pirmąjį kartą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją