Užsigeidusi patekti ten, kur diktuojamos pasaulio mados, veikli, ambicinga ir itin motyvuota mergina nusprendė nerti į patį muzikos industrijos verpetą – Niujorką. Baigė muzikos verslo magistrantūros studijas Niujorko universitete (NYU), verslo įgūdžių sėmėsi NYU Sterno, o muzikos vadybos – NYU Steinhardto mokyklose.
„Į kiekvieną naują galimybę, gyvenimo posūkį žvelgiu kaip į pirmąjį laiptelį. Mačiau daug žmonių, kurie ko nors pasiekę nusiramina. Tai ne tik Lietuvos studentų problema. Tokią klaidą darė ir daugelis kolegų Niujorko universitete. Įstojimas ar darbo gavimas tėra tik pati pradžia, todėl niekada nevalia sustoti“, – tikino Niujorke karjeros laipteliais kopianti mergina.
„Grammy“ – iš labai arti
I. Ubaitė pirmoji iš kurso bičiulių gavo darbo pasiūlymą. Ją pakvietė Manhatane šalia Medisono ir 5-osios aveniu įsikūrusi kompanija „Park Avenue Artists“. Tačiau lietuvaitė nesiskubino, nepametė galvos – darbas būtų trukdęs pilnavertiškoms studijoms, norui įgyti kuo daugiau patirties visose srityse. Ji atliko praktiką „Unison Media“, „Warner Bros“ ir Vokietijos įrašų kompanijoje „Berthold Records“, o nuo pavasario įsiliejo į „Park Avenue Artists“ gretas.
Dirbo vadovo, dirigento ir prodiuserio Davido Lai asistente, padėjo jam prodiusuoti albumą „King and I“. Už darbą prie šio albumo D. Lai, savo kolekcijoje jau turėjęs „Grammy“ apdovanojimą, buvo šeštą kartą jam nominuotas.
Praėjusį vasarį visi agentūros darbuotojai dalyvavo prestižinių apdovanojimų ceremonijoje. „Susirinko daugybė garsenybių. Man buvo taip smagu juos matyti šalia, nes galimybę būti tarp jų pasiekiau dideliu darbu“, – džiaugėsi Klaipėdoje gimusi I. Ubaitė.
Ina pasakojo augusi tais laikais, kai pasaulio muzikos garsenybės į Lietuvą neužsukdavo. „Tada man atrodė, kad visos žvaigždės, kuriomis žavėjausi, gyvena kažkur kitame pasaulyje, „kosmose“. Iš lietuviškų atlikėjų labai mėgau „Skamp“. Maniau, kad jų niekada nepamatysiu. Kai kartą gatvėje pamačiau Vilių (Alesių – red.), netekau žado. Todėl mergaitės iš nedidelio miesto ir jaunos moters, atsidūrusios muzikos įvykių centre, kontrastas mane labai motyvuoja“, – teigė atlikėjų vadybininkė I. Ubaitė.
Visi alsuoja muzika
„Park Avenue Artists“ globoja dešimt skirtingo žanro atlikėjų: Brodvėjaus ir klasikinės muzikos, RnB ir hiphopo, soul ir EDM (Electronic Dance Music). Didžiausia kompanijos žvaigždė – smuikininkas Joshua Bellas.
„Park Avenue Artists“ darbuotojų nedaug, vos penki žmonės, tačiau visi dega muzika. Ir nemiega, ir pavargsta, tačiau vėl ir vėl iš jos pasikrauna jėgų ir kloja savo ateitį.
„Viską darome kartu, keliamės penktą, puolame skaityti muzikos naujienų, gyvai jomis dalinamės“, – aiškino mergina.
Ją žavi bendravimo etiketas kompanijoje. „Jaučiamės lygiaverčiai partneriai. Vienas į kitą kreipiamės „tu“. Nors vadovai šioje industrijoje praleido ilgus metus, tokio dalyko kaip „aš vadovas – aš žinau geriau“ kompanijoje nėra. Tai irgi įkvepia dirbti ir atiduoti save 110 procentų“, – sakė I. Ubaitė.
Svarbu perskaityti kodą
Lietuvei patinka ir vadovų požiūris į klientus, nebūdingas kitoms kompanijoms. Kad skirtų jiems daugiau dėmesio, kompanija sąmoningai sumažino globojamų artistų skaičių iki dešimties. Muzikams niekas neperša savo nuomonės, nenurodinėja, kaip jie turėtų planuoti savo karjerą. Pirmiausia įsiklausoma į jų norus ir pageidavimus.
„Klausiame, kokius atlikėjus mėgsta, su kuo nori bendradarbiauti. Vadybininko pareiga padėti atlikėjui atsiskleisti. Svarbu, kad viskas būtų natūralu. Tą natūralumą per įrašus galiausiai pajunta ir klausytojai“, – tvirtino viešnia iš Niujorko.
Pasak jos, muzikos vadybininkui būtini ir psichologo gebėjimai. Su kiekvienu atlikėju bendraujama skirtingai. „Svarbu perskaityti „kodą“. Vieniems patinka nuolatinis vadybininko dėmesys, kitiems užtenka retesnių susitikimų, pokalbių telefonu. Gavę per daug informacijos, tokie gali užsisklęsti“, – pabrėžė pašnekovė.
Įkvepiantis dainininkės pavyzdys
Muzika dar niekada nebuvo tokia įvairi ir taip lengvai pasiekiama. Socialiniai tinklai, „YouTube“, „Spotify“, „iTunes“ gerokai sutrumpina klausytojų kelią iki muzikos naujienų. Tai ir bene sparčiausiai kintanti industrija. „Dabar savo kūrybą gali platinti neišėjęs iš kambario. Todėl muzikos vadybininkai nuolat turi būti atvėrę akis ir pastatę ausis“, – teigė atlikėjų vadybininkė.
Socialinių tinklų galia pakeitė „žaidimo“ taisykles. „Jei turi talentą ir moki pasinaudoti socialinėmis medijomis, gali apeiti didžiąsias muzikos kompanijas, išvengti jų diktato“, – pabrėžė I. Ubaitė.
Tai patvirtina „Park Avenue Artists“ globojamos dainininkės, nuostabaus balso „savininkės“ Abbey Smith pavyzdys. Ji dar nebuvo įrašiusi nė vienos dainos, tačiau skelbdama trumpus klipus „Instagram“ surinko 72 tūkst. pasekėjų auditoriją. Dainininkę netruko pastebėti hiphopo grupė „Tribe Called Quest“. Jų lyderis Qtip pats susisiekė su agentūra ir pareiškė norą koncertuoti su A. Smith.
Dainininkė bendradarbiavo ir su „karščiausiu“ industrijos reperiu „Chance the Rapper“. Per pasirodymą NBC šou „Saturday Night Live“ A. Smith atliko pritariamojo vokalo partijas, lydėjo reperį jo turuose.
Savo kelią atrado anksti
Ina gimė klaipėdiečių šeimoje. Joje nuolat klausytasi klasikos, vyresnis brolis skambino fortepijonu. Pavydžiai stebėdama jo užsiėmimus, sulaukusi šešerių ji irgi panoro profesionalių fortepijono pamokų. Baigė Eduardo Balsio menų gimnaziją, Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, mokėsi Katalonijos aukštojoje muzikos mokykloje.
Akademijoje įsitraukusi į studentų atstovybės veiklą, rengusi savo ir bičiulių pasirodymus, mergina pajuto, kad jai būtų mielesnis ne atlikėjos, o muzikų vadybininkės kelias.
„Kai tekdavo organizuoti festivalius, konkursus, įgaudavau antžmogiškų galių. Jaučiausi lyg naujai gimusi – man labai patiko ši veikla. Turbūt tada ir aplankė mintis, kad štai man visai neblogai sekasi, norėčiau ir toliau tai daryti. Dabar groju savo malonumui, į sceną eiti nereikia. Daug smagiau joje stebėti atlikėjus, kuriuos globoja tavo kompanija. Kai matai jų pasirodymus, sėkmę, hitų viršūnėse atsidūrusius kūrinius, ir žinai, kad prie to prisidėjai – didžiulis džiaugsmas“, – entuziazmu tryško I. Ubaitė.
DELFI tęsia rubriką „Kultūros pjūvis“, kurioje pateikiamos svarbiausių meninių įvykių apžvalgos, kultūros ir subkultūros naujienos, pristatomi Lietuvos jaunųjų meno kūrėjų darbai.