Vilniaus teatro „Lėlė" spektaklis „Aukso obelėlė, vyno šulinėlis" (rež. Rimas Driežis) grįžo iš Baltarusijoje, Gardine pirmąkart rengto tarptautinio lėlininkų festivalio „Лялькі над Нёманам", kuriame buvo apdovanotas daugiau nei puse įsteigtų prizų. Lietuvoje pernai išskirtas kaip vienintelis darbas lėlių teatre, vertas „Auksinio scenos kryžiaus", šiemet spektaklis parsivežė įvertinimus už geriausią režisūrą, aktorės (Elvyra Piškinaitė) ir dailininko (Marius Jonutis) darbus bei specialų publikos simpatijų prizą.
Festivalyje Lietuvą atstovavo ir Kauno valstybinis dramos teatras, apdovanotas už darnų spektaklio „Kelionė saulės link" (rež. Borisas Konstantinovas) aktorių ansamblį bei Panevėžio lėlių vežimo teatras su spektakliu „Meduolių trobelė" (rež. Jelena Borisova). Festivalio metu Gardino publika galėjo susipažinti su 12 spektaklių, rodytų profesionalių lėlių teatrų iš Baltarusijos, Ukrainos, Lenkijos, Rusijos ir Lietuvos. Festivalyje vyko diskusijos ir spektaklių aptarimai su profesionaliais teatro kritikais ir praktikais iš visų programoje dalyvaujančių šalių. Pagrindinį festivalio prizą gavo rusų režisieriaus Ruslano Kudašovo spektaklis „Saljerio mėnulis", pastatytas Bresto lėlių teatre (Baltarusija). Geriausio aktoriaus apdovanojimą pelnė Riazanės valstybinio lėlių teatro (Rusija) aktorius.
Spektaklio „Aukso obelėlė, vyno šulinėlis" režisierius Rimas Driežis pasakoja išgirdęs begales pagyrimų: kūrėjų komanda susilaukė įvertinimo jau aptarimų metu, net iš festivalio žiuri narių, nors jie patys prisipažino negalintys nieko iš anksto sakyti, tačiau sunkiai susilaikė nuo palankios nuomonės. Spektaklis išskirtas ne vien dėl vizualinės pusės, bet ir dėl meistriško aktorių Elvyros Piškinaitės bei Lijanos Muštašvili darbo, įvertinta kompozitoriaus Fausto Latėno kurta muzikinė partitūra, džiugino Algimanto Driežio videoanimacinės išraiškos pavyzdys, o rusų kalba atliktas spektaklis stebino iškalbos turtingumu