Šveicarijoje gyvenanti ir kurianti A. M. Adomaitytė per pastaruosius ketverius metus patyrė įspūdingą kūrybinę evoliuciją – nuo solo pasirodymo iki dueto ir galiausiai spektaklio sukūrimo grupei jaunų šokėjų. 2019 metais Ženevos mieste ji taip pat įkūrė šokio kompaniją A M A.

Kūrėja atsiimdama apdovanojimą pabrėžė, kad tai yra didelė garbė pelnyti kūrybinės veiklos įvertinimą Šveicarijoje, kur išsipildė jos svajonė studijuoti ir kurti. „Būdama jauna choreografė iš Lietuvos esu nuoširdžiai dėkinga už šį apdovanojimą ir mūsų šokio kompanijos kūrybos palaikymą. Šiuolaikiniame pasaulyje, kuris kupinas neteisybės ir smurto, lengva kvestionuoti meno kūrimą, bet aš esu tikra, kad kūrėjų darbai, kuriuos matau aplink, turi didelę prasmę. Tikiu, kad mene labai svarbu kelti sudėtingus klausimus, kurie plečia vaizduotę ir kelia iššūkių įprastiniams įsitikinimams. Tikiu, kad šokis turi tokią galią“, – sakė A. M. Adomaitytė. Kūrėja taip pat išreiškė padėką savo kolegoms ir šeimai, kurie lydi ją šioje kelionėje.

Tyrinėja kūno patirtis ir socialinius reiškinius

A. M. Adomaitytė gimė Lietuvoje, bet šiuolaikinio šokio bakalaurą įgijo Lozanos scenos meno universitete „La Manufacture“, o vizualiųjų menų magistro laipsnį – Lozanos meno ir dizaino universitete ECAL. Kūrėja ir toliau aktyviai dirba Šveicarijoje, o savo kūrybą pristato svarbiuose festivaliuose ir įvairių šalių scenose. Lietuvoje menininkės darbus galėjo stebėti „Naujojo Baltijos šokio“ ir „Open House Vilnius“ festivalių žiūrovai. 2022 m. ji buvo nominuota Lietuvos radijo ir televizijos apdovanojimui „Metų ateitis“. A. M. Adomaitytė tapo pirma lietuvių šokio menininke, kurios spektakliai du kartus buvo atrinkti į Europos jaunų choreografų geriausių darbų dvidešimtuką Aerovawes šokio tinkle.

Savo kūriniuose A. M. Adomaitytė nenuilstamai tiria socialinius reiškinius ir kūno patirtis šiuolaikinėje visuomenėje. Pirmas jos solinis spektaklis „Workpiece“, sukurtas kartu su Gautier Teuscher, paremtas greitojo maisto restoranų „McDonald’s“ darbuotojų patirtimis, siekė pažvelgti į darbą kaip į kūną nusavinančią, neišvengiamą praktiką. „Pas de deux“ sukurtas šokėjų duetui, toliau tyrinėjo socialinio smurto formas, sutelkdamas dėmesį į kūno ištvermės temą.

Naujausiame savo kūrinyje „TikTok-Ready Choreographies“ A. M. Adomaitytė kartu su septyniomis jaunomis TikTok’erėmis iš prancūzakalbės Šveicarijos tęsia kūno nuovargio ir išsekimo tyrimus. Menininkė analizuoja, kokią įtaką socialiniai tinklai, ypač TikTok, daro jaunimui ir kaip jauni žmonės suvokia ir transliuoja savo kūnus per populiarius TikTok judesius.

Apdovanojimas už inovatyvumą

Junės Johnson kylančio kūrėjo apdovanojimą 2013 metais įsteigė Thomaso Johnsono fondas, kurio siekis – skatinti jaunų choreografų inovatyvią kūrybą. Premija skiriama profesionaliems Šveicarijos arba šioje šalyje gyvenantiems choreografams, režisieriams ir šokio bei teatro trupėms, kurie pradeda savo karjerą ir jų kūryba pasižymi ypatingu potencialu.

Thomaso Johnsono fondas, bendradarbiaudamas su Federaliniu kultūros biuru Šveicarijoje, A.M. Adomaitytės kūrybai paremti skyrė 25 tūkst. Šveicarijos frankų premiją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją