Charkivas – pirmasis Ukrainos miestas, kuris 2022 m. vasario 24 d. patyrė Rusijos karinę agresiją. Kiekvieną dieną Ukrainoje rusų kariai toliau naikina civilinius miesto objektus: namus, mokyklas, vaikų darželius, ligonines, universitetus, civilinę infrastruktūrą. Viena iš pagrindinių miestiečių prieglaudų nuo Rusijos bombų ir raketų tapo metro. Tūkstančiai suaugusiųjų ir vaikų kelis mėnesius praleido po žeme, gelbėdami savo gyvybes.

Charkive įsikūrusi meno studija „Aza Nizi Maza“, kurioje vyksta užsiėmimai vaikams ir suaugusiems, duris atvėrė dar 2012 m. Studijos pavadinimas yra nuoroda į Federico Fellini filmą „8½“, būtent į magišką burtažodį Aza-Nizi-Maza, padedantį pagrindiniam filmo veikėjui režisieriui Guido Anselmi įveikti kūrybinį bloką. Prasidėjus karo veiksmams studija „Aza Nizi Maza“ tapo daugelio Charkivo gyventojų ir jų augintinių prieglauda, o tęsiantis Rusijos kariuomenės apšaudymams – Charkivo metro sistema tapo saugesne erdve vesti užsiėmimus vaikams. Todėl studija persikėlė į slėptuvę metro, kur mokytojai subūrė vaikų grupę, kad per meną jiems padėtų numalšinti nerimą.

Studijos „Aza Nizi Maza“ įkūrėjas Mykola Kolomiets dirbo su vaikais metro stotyje simboliniu pavadinimu – „Istorijos muziejus“, gelbėdamas juos ne tik nuo bombų, bet ir nuo nevilties, baimės, nežinomybės. Šiandien metro stotis „Istorijos muziejaus“ pavirtusi tikra muziejaus galerija, kurioje vaikai šviesiuose ir viltinguose piešiniuose įamžino šių laikų superherojus. Kūriniai įkūnija karius, mamas, slauges, savanorius, gelbėtojus, komunalinių paslaugų darbuotojus. 40 dienų kasdienio darbo ir tikėjimo, kad viskas bus gerai, kad karas baigsis, artimieji liks gyvi, gimtasis miestas bus atstatytas, draugai sugrįš, paukščiai giedos, saulė švies ramiame danguje.

Šią kampaniją „Dienoraščiai iš slėptuvės“ Lietuvos gatvėse inicijavo ukrainietė Irina Gritskaya, kūriniai sukurti Charkivo meno mokyklos „Aza Nizi Maza“ auklėtinių, žinią Lietuvoje skleidžia lauko reklamos įmonė „JCDecaux Lietuva“, „Nasdaq“ ir privatūs medicinos centrai „Northway“.

„Ukrainietė, meno projektų kuratorė ir ženklodaros agentūros „Boomerang“ kūrybos vadovė I. Gritskaya pristatė mums šiuos piešinius ir papasakojo visą istoriją. Irina pasakė, kad būtų simboliška, jei tuos kūrinius galėtų matyti ne tik besislepiantys po žeme, bet ir tie, kurie be baimės vaikšto savo miesto gatvėse. Taip gimė ši kampanija, kuri yra priminimas apie Ukrainos žmones ir jų drąsią kovą už laisvę. Tuo pačiu ši kampanija yra grįžtamasis ryšis vaikams, kurie nepraranda stimulo kurti, skleisti pasauliui žinią apie nuostabius savo šalies žmones. Kad ir kokiomis sudėtingomis sąlygomis prasidėjo šių jaunų žmonių kūrybinis kelias, tikiuosi, kad netolimoje ateityje pasaulis išgirs apie juos kaip apie talentingus menininkus“, – sako „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją