Prie Lietuvos simfoninio pučiamųjų orkestro jungiasi vienas pajėgiausių perkusijos ansamblių Lietuvoje – „Giunter Percussion“. Ansamblį įkūrė perkusininkas Pavelas Giunteris, nuolat dalyvaujantis klasikinės ir šiuolaikinės muzikos projektuose su žymiausiais Lietuvos orkestrais, solistais bei ansambliais. Per 28 veiklos metus muzikantai sulaukė klausytojų pripažinimo ir tapo populiarūs ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Ansamblis dažnai pasirodo festivaliuose visoje Europoje, atlieka klasikinę bei šiuolaikinę muziką.
Lietuvos simfoninio pučiamųjų orkestro meno vadovo Leifo Karlssono (Švedija) profesinė veikla taip pat susijusi ir su perkusijos instrumentais. L. Karlssonas, Švedijos karališkosios muzikos akademijos narys, kaip perkusininkas bei dirigentas atliko daugiau nei 250 kūrinių premjeras. Jis buvo vieno žymiausių Švedijos mušamųjų ansamblio „Kroumata“, kuriam skyrė net 30 metų, atlikėjas ir įkūrėjas. Tad nenuostabu, jog programą su Lietuvos simfoniniu pučiamųjų orkestru parengė būtent jis. Ko šiame koncerte gali tikėtis klausytojai?
Pirmiausia, intriguoja Lietuvoje dar neskambėjusio švedų kompozitoriaus Larsson Gothe (g. 1965 m.) opusas „MacchinAria“. Tai – koncertas šešiems solistams ir orkestrui, kuriame efektingi perkusijos epizodai galynėjasi su varinių pučiamųjų blyksniais ir energingais medinių pučiamųjų pasažais. Išmoningos dramaturgijos kūrinys lietuvių publikai pristatomas pirmą kartą. Programoje taip pat skambės ir amerikiečių kompozitoriaus Marko Fordo kūrinys „Stubernic Fantasy“, kuriame dominuoja marimba. Kūrinyje galime išgirsti net Gvatemalos ir Nikaragvos folkloro įtakas. Kompozitorius pabrėžia, jog kompoziciją inspiravo Gvatemaloje girdėti marimbų ansambliai, kuomet keli atlikėjai vienu metu groja tuo pačiu instrumentu. Tai – sykiu labai teatrališkas ir energingas kūrinys.
Programoje skambės ir lietuvių autoriaus Lino Rupšlaukio, pastaraisiais metais gausiai rašančio pučiamųjų orkestrams, premjera – kūrinys „The Uncertainty of Forgetting“, skirtas šiemet išėjusio čekų rašytojo Milano Kunderos atminimui. O klasikos gerbėjų laukia staigmena – Maurice‘o Ravelio „Boléro“ aranžuotė, kurią parengė amerikiečių kompozitorius Philip Spark. Joje tradicinę solinio būgnelio partiją Lietuvos simfoninis pučiamųjų orkestras papildė dar didesniu solistų skaičiumi, sustiprinančiu augančios kulminacijos efektą. Dėl šios priežasties kūrinys pavadintas „Boléro +“.