Konferencijoje dalyvaus daugiau kaip 80 pranešėjų iš 22 šalių – Austrijos, Danijos, Estijos, Italijos, Jungtinių Arabų Emiratų, JAV, Jungtinės Karalystės, Kanados, Kroatijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Norvegijos, Olandijos, Prancūzijos, Rusijos, Serbijos, Slovėnijos, Suomijos, Šveicarijos, Vengrijos ir Vokietijos.
Konferencijos inspiracija tapo kultūrinis muzikologijos posūkis ir globalūs iššūkiai: šiuolaikiniame pasaulyje kultūrų sąveika persmelkia muzikines praktikas ir diskursus, radikaliai veikdama sociokultūrinę vaizduotę ir keisdama nusistovėjusius kultūrinių teritorijų vaizdinius. Trijų kaimyninių regionų – Baltijos kraštų, Centrinės ir Rytų Europos bei Rusijos – muzikologų inicijuota tarptautinė tarpregioninė muzikologų konferencija sumanyta kaip kultūrinių sąveikų ir atoveiksmių kritinė peržvalga iš mikroistorijos perspektyvos.
Kartu konferencijoje siekiama suteikti galimybę kaimyninių regionų muzikos tyrinėtojams pasidalinti po Šaltojo karo pabaigos naujai atsivėrusių šaltinių ir duomenų tyrinėjimų – „archyvų revoliucijos“ – rezultatais. Rengiant konferencijos programą tampriai bendradarbiauta su Baltijos kraštų muzikologų bendruomenėmis, Tarptautinės muzikologų draugijos studijų grupėmis „Šostakovičius ir jo epocha: amžininkai, kultūra ir valstybė“, „Muzika ir kultūros studijos“, „Stravinskis tarp Rytų ir Vakarų“. Konferencijos metu vyks specialiosios sesijos, skirtos Baltijos muzikos istoriografijai ir Tarptautinės muzikologų draugijos studijų grupių teminės sesijos. Konferencijos teminė ir geokultūrinė įvairovė – nuo Igorio Stravinskio bendradarbiavimo su Los Andželo muzikos festivaliu iki „senosios Kinijos“ įvaizdžių Taivano populiariosios muzikos videoklipuose.
Dar viena mokslinio renginio potemė – tarpdalykinė šiuolaikinės muzikologijos būsena, muzikologijos disciplinų sąveika ir ryšiai su socialiniais ir humanitariniais mokslais. Tarpdalykiškumo sklaidai muzikologijoje nagrinėti skirtas tarptautinis jaunųjų muzikologų konkursas (organizatorius Art-parkING naujų meno technologijų centras, Sankt Peterburgas), kurio finalas vyks LMTA konferencijos metu. Kultūrų kryžkeles, meno ir mokslo sankirtas iš skirtingų perspektyvų konferencijoje nagrinės kviestiniai pranešėjai: filosofė Lydia Goehr (Kolumbijos universitetas, Niujorkas) ir literatūrologas, semiotikas Borisas Gasparovas (Kolumbijos universitetas, Niujorkas), muzikologai Stefanas Weissas (Hanoverio muzikos, dramos ir medijų universitetas), Marina Frolova-Walker (Kembridžo universitetas), Tatjana Marković (Austrijos mokslų akademija, Belgrado menų universitetas). Richardo Wagnerio operų parodijos, futurizmas muzikoje, Stalino premijų komiteto veiklos mitai ir tikrovė – tai tik kelios iš daugelio temų, kurios bus gvildenamos kviestinėse paskaitose. Specialioji Tarptautinės muzikologų draugijos prezidento Dinko Fabris paskaita apie XVII-XVIII a. Neapolio operos sceną įsilies į renginių ciklą „Operos diena Valdovų rūmuose“.
Renginio metu Vilniuje viešės Dmitrijaus Šostakovičiaus žmona Irina Šostakovič: konferencijos dalyviams ji pristatys naujausią baleto pagal Šostakovičiaus muziką pastatymą Metropoliteno Operoje (2013), o susitikime su kultūrine bendruomene aptars D. Šostakovičiaus archyvo ir DSCH leidyklos veiklą, populiarinant kompozitoriaus palikimą.
Kviestinės paskaitos, konferencijos sesijos, kultūrinė programa vyks LMTA Kongresų rūmuose, Valdovų rūmuose, V. Kasiulio muziejuje.