Spektaklyje „Alisa“ nagrinėjamos visus palietusios 2015-ųjų teroristinio išpuolio „Bataclan“ klube Paryžiuje pasekmės. Kaip galima atstatyti teisingumą, kai 130 žmonių neteko gyvybių?

Vienintelio gyvo likusio įtariamojo Salaho Abdeslamo teismų procesas sudomina jauną advokatę Alisą (akt. Aistė Zabotkaitė). Ji įsidarbina žymaus Prancūzijos advokato Franko Bertono (akt. Vytautas Anužis), besiimančio išskirtinai kontroversiškų bylų, biure, tikėdamasi rasti beatodairišką bendražygį teisingumo paieškose, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pagrindinę heroję įkvepia Lewiso Carollio sukurtas Alisos įvaizdis – ji drąsiai ir rūpestingai ieško išeities nūdienos pasaulyje, kuriame nėra nieko savaime suprantamo. Alisa pastebi, jog „Stebuklų šalies“ posakiai puikiai tinka net ir sudėtingiausiems teisiniams procesams aptarti, o advokato Franko Bertono moralinis pasaulėvaizdis, retorika stoja liberalios visuomenės pusėn, kur didžiausia vertybė yra žmogus.

Spektaklio "Alisa" repeticija

Alisa greitai supranta, kad neįtikėtinas bylos moralinis ir teisinis sudėtingumas iškreipia kasdienę tikrovę, bet ji nesiliauja ieškoti „tikrojo teisingumo“. Demokratinės valstybės pagrindai reikalauja visus laikyti lygiais prieš įstatymą. Tačiau tokio žiaurumo akivaizdoje nepalieka nuojauta, kad įstatymo nepakanka ir reikia išimties, o ne eilinės procedūros. Peržengdama daugybę moralinių ir asmeninių dilemų, Alisa galiausiai pasiduoda fantazijai, kas nutiktų, jei visos kortos būtų jos rankose – kokį radikalų teisingumą ji įgyvendintų, – taip atskleisdama kolektyvinės traumos pėdsakus, kurie neišvengiamai lydi kiekvieną katastrofą ar teroristinį išpuolį.

„Alisos asmuo yra tarsi pleištas tarp tikrovės ir fantazijos, verčiantis svarstyti apie teisingumą, moralę, kerštą ir nuosaikumą, kai tai daryti, regis, yra sunkiausia. Ši trauma palietė visus, todėl visi nori savito atpildo. Alisa sukaupė visą Prancūzijos žmonių skausmą ir neapykantą ir jai tenka atrasti atsakymą, kas yra teisinga. Kyla kertinis šio dešimtmečio klausimas – kaip apsaugoti civilizuotą ir išsilavinusią visuomenę nuo beasmenės, bevardės neapykantos ir linčo teismo?“ – svarsto A. Obcarskas.

Režisierius Antanas Obcarskas ir pjesės autorius Laurynas Adomaitis (kartu sukūrę spektaklį „Voicekas“, skirtą „Germanwings“ katastrofos tyrimui) šįkart imasi kolektyvinės traumos temos. Išliekanti kūrybinė idėja – pagarsėjusi kaip „vidutinybių drama“ – yra ta, kad didžiausiu žiaurumu pasižymintys įvykiai ir žmonės yra neišskirtiniai, neherojiški ir kasdieniai, o jų problemos – mums visiems pažįstamos.

„Alisos“ scenografiją kuria Lauryna Liepaitė, kostiumus – Flore Vauvile, muziką – Agnė Matulevičiūtė, vaizdo projekcijas – Saulė Bliuvaitė, šviesų dizainą – Aistis Byla ir Dainius Urbonis.

Spektaklyje vaidina: Aistė Zabotkaitė, Vytautas Anužis, Giedrius Savickas, Kęstutis Cicėnas, Vainius Sodeika, Elzė Gudavičiūtė, Remigijus Bučius, Diana Anevičiūtė, Augustė Šimulynaitė, Linas Ginaitis.

Spektaklio premjera spalio 23, 24 dienomis vyks „Menų spaustuvės“ Didžiojoje salėje (Šiltadaržio g. 6, Vilnius). Negalintys atvykti į spektaklį, kviečiami stebėti jį internetu – spalio 24 d. 19 val. „Alisa“ bus tiesiogiai transliuojama „Tiketos“ platformoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)