Premjerai skirtoje spaudos konferencijoje LNOBT generalinis direktorius Gintautas Kėvišas pasidžiaugė, jog „Ernanio“ premjera pradeda itin intensyvų teatro sezoną. Iš viso numatytos penkios premjeros, iš kurių ypač išsiskiria pasaulinė Onutės Narbutaitės operos „Kornetas“ premjera kitų metų vasarį. Taip pat publika išvys naują G. Rossini „Sevilijos kirpėjo“ pastatymą (koprodukcija su San Francisko opera) bei du naujus baletus – „Karmen“ pagal G. Bizet muziką ir baletą visai šeimai „Sniego karalienė“ pagal S. Prokofjevo muziką. Beje, vasarą numatoma dar viena, šeštoji, premjera, bet apie ją, pasak direktoriaus, kalbėti dar ankstoka. 2013-2014 m. sezoną įvyks įsimintinų koncertų, debiutų, o artimiausias didesnis renginys, susijęs ir su naujuoju „Ernaniu“, yra šventinė Giuseppe’s Verdi savaitė spalio 4–10 d. Joje bus parodyti visi LNOBT repertuaro G. Verdi veikalai: „Traviata“, „Otelas“, „Ernanis“ ir „Rigoletas“.

Jubiliejiniais G. Verdi metais pasirinkta statyti „Ernanį“, pasak G. Kėvišo, nes Lietuvoje šios operos dar nebuvome matę, tačiau pasaulio teatruose ji vis plačiau „atrandama“ kaip vienas iš ankstyvųjų G. Verdi šedevrų.

Įprasminti scenoje šią operą pakviesta statytojų komanda iš Prancūzijos ir Italijos: retai statomais veikalais besidomintis dramos ir operos režisierius Jeanas-Claude’as Berutti ir jo ilgametis bendradarbis, iš Egipto kilęs scenografas Rudy Sabounghi, bei jaunas italų dirigentas Gianluca Marciano. Kostiumus kūrė lietuvė Agnė Kuzmickaitė.

Režisieriui J.-C. Berutti atspirties tašku tapo Victoro Hugo pjesė „Hernani“, pagal kurią Francesco Maria Piave parašė libretą G. Verdi operai. Tiesa, libretas dėl cencūros, pasak režisieriaus, „iškastravo“ to meto politinių aktualijų kupiną V. Hugo pjesę, tačiau G. Verdi muzika atperka jauno libretisto nepatyrimą.

Pasak dirigento Gianluca Marciano (perėmusio muzikinį vadovavimą pastatymui iš savo tėvynainio Giampaolo Bisanti, rugpjūtį patyrusio traumą ir dėl to negalėjusio toliau diriguoti), „Ernani“ yra aukščiausias „bel canto“ taškas G. Verdi kūryboje. Tai bene pirmas jo šedevras. Vėliau kompozitorius pasuko kiek kitu muzikiniu keliu. Tad ypač svarbu dainininkams dainuoti „bel canto“ – „gražaus dainavimo“ maniera: „Dainavimo maniera vadinama „bel canto“ – ne „grand canto““, – juokavo dirigentas, pagrįsdamas savo reikalavimus solistams dainuoti ir gražiu „piano“ (tyliai), o ne tik „dideliu“ garsu, ir teigdamas, jog LNOBT salės akustika netrukdo parodyti subtilių niuansų.

„Ernani“ nebus Vakarų, o ypač Vokietijos, scenose paplitusio „režisūrinio teatro“ spektaklis: statytojams pagrindinis atspirties taškas, vis dėlto, buvo G. Verdi muzika. Tačiau netikėtumų spektaklis žada ne vieną. Statytojai sumanė perkelti veiksmą į šių dienų muziejų, kuriame eksponuojami Renensanso paveikslai. Anot scenografo R. Sabounghi, kadangi operos esmė yra trijų vyrų meilė vienai – tobulai – moteriai, reikėjo kaip nors išryškinti jos nepaprastą vertę. Taip gimė mintis, jog pagrindinė veikėja Elvyra turėtų būti... tapybos šedevras, Diego Velazquezo paveikslas, kuris naktį atgija ir jo herojė išlipa iš rėmo. Taigi visi keturi operos veiksmai vyks naktį muziejuje, kur susidurs realybė, mūsų dienų pasaulis, su sapnu arba fantazija – atgijusių paveikslų herojais.

Komentuodami naująjį spektaklį, pasižymintį ir trupučiu humoro, statytojai teigia, jog „Ernanis“ – tai opera, kuri galėtų turėti laimingą pabaigą, bet baigiasi tragiškai.

Elvyrą premjerose dainuos dvi dainininkės: rugsėjo 14 d. – Silvia Dalla Benetta (Italija), rugsėjo 15 d. – Sandra Janušaitė. Italų solistė teigia, jog labai džiaugiasi būtent šiuo pastatymu, nes čia galėjo sujungti savo meilę operai ir tapybai (ji yra studijavusi aukštojoje dailės mokykloje). Solistė negailėjo komplimentų kolegoms lietuviams bei Vilniui, miestas ypač sužavėjo italų solistę nuostabiomis barokinėmis bažnyčiomis.

Pagrindinę Ernanio partiją abi premjeras dainuos patyręs tenoras iš JAV Marckas Helleris. Jis teigė, jog jam yra didelis malonumas Vilniuje dirbti su puikiu solistų ansambliu, palyginimui pavartodamas beisbole įprastą sąvoka „deep bunch“. „Mes, amerikiečiai, labai mėgstame beisbolą. Šiame žaidime yra tokia sąvoka – „deep bunch“ (ilgas atsarginių suolelis). Tai reiškia, kad ant to atsarginių suolelio susėdusi visa komanda yra tokio lygio, jog kiekvienas, iškviestas į aikštelę, parodys labai gerą žaidimą. Taigi LNOBT turi „very deep bunch“ – labai puikų solistų ansamblį,“ – sakė M. Helleris.

Premjerose taip pat dainuos: 14 d. – Arūnas Malikėnas (Don Karlas), Tadas Girininkas (Silva), Laura Zigmantaitė (Džiovana), Rafailas Karpis (Rikardas), Arvydas Markauskas (Jagas); 15 d. – Dainius Stumbras (Don Karlas), Tadas Girininkas (Silva), Eugenija Klivickaitė (Džiovana), Mindaugas Jankauskas (Rikardas), Vladas Bagdonas (Jagas).

Spektaklio šviesų dailininkas – Levas Kleinas, choro meno vadovas – Česlovas Radžiūnas, pastatyme taip pat dirbo dirigentai Martynas Staškus ir Dainius Pavilionis.

Spektaklių pradžia: 14 d. (šeštadienį) – 18 val. 30 min., 15 d. (sekmadienį) – 18 val.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)