Nepaisant „nepadoriai“ jauno amžiaus, diplomuotas operos režisierius (baigė prestižinę Rusijos teatro akademiją GITIS) neketina šiuolaikinti istorijos, nors, tiesą sakant, pats puikiausiai galėtų įkūnyti mūsų laikų atsainiai stilingą Oneginą. Maskvoje gimęs ir augęs, čia baigęs D. Šostakovičiaus muzikos mokyklą ir minėtą GITIS, stažavęsis Berlyno „Komische Oper“ teatre ir jau sukūręs 15 spektaklių tokiose scenose kaip Peterburgo Marijos ir Maskvos didysis teatrai, o 2011 m. tapęs Rusijos prezidento globojamos Kultūros ir meno tarybos nariu, V. Barchatovas teigia labiausiai atsižvelgiantis į tai, ką pats P. Čaikovskis užrašė operos partitūroje.

Režisieriaus traktuotėje „Eugenijus Oneginas“ yra „belaikė“ istorija. Ir nors kostiumai išduos truputį konkretesnį laikotarpį – praeito amžiaus pradžią, visos operoje vykstančios dramos – susitikimai, išsiskyrimai, neišvengiama gyvenimo kaita – vyko tuomet, vyksta ir mūsų dienomis. Juk išties, net ir toks atgyvenęs, regis, įprotis kaip rašyti laiškus mylimiesiems mūsų dienomis atgija mielai jaunimo spaudomų SMS žinučių pavidalu... (prisiminkime, Oneginui ir Tatjanai tebuvo apie dvidešimtį metų).

Kodėl P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas“ kaskart sudomina, patraukia ir yra viena iš dažniausiai pasaulyje statomų rusiškų operų? Gal todėl, kad kompozitorius norėjo operoje perteikti „situacijų konfliktą“, anot jo, „situacijų, mano paties patirtų arba matytų, kurios galėtų mane jautriai užkabinti“.

Režisierius vienu iš svarbiausių spektaklio scenografijos vaizdinių pasirenka stoties peroną. Čia Oneginas atvyksta iš savo kelionių, čia netikėtai aukštuomenės puotoje sutinka rafinuota dama tapusią Tatjaną ir čia jai išvykus lieka vienas tarp kažkur skubančių, išvykstančių ir atvykstančių, savo reikalais besirūpinančių žmonių minios... „Štai tokia negudri Onegino istorija“ – spektaklio pristatymą baigia režisierius.

O kodėl statyti operą buvo pakviestas rusų režisierius V. Barchatovas? „Nesu nusistatęs, kad rusų muziką būtinai turi statyti režisierius iš Rusijos ar prancūzų – iš Prancūzijos, tačiau šį kartą, kitaip nei „Boriso Godunovo“ (rež. Mariuszas Trelinskis) atveju, norėjosi, kad Čaikovskio operą pagal klasikinį Puškino siužetą statytų autorių tėvynainis“ – sako LNOBT gen. direktorius Gintautas Kėvišas.

Piotro Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ premjera Nacionaliniame operos ir baleto teatre – gegužės 18, 19, 20 d. Dainuos LNOBT solistai, diriguos Robertas Šervenikas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)