Didžiajai daugumai klasikinės muzikos mylėtojų Lietuvoje esate jau pažįstamas. Bet tiems, kas dar mažai yra girdėję apie Jus papasakokite, kaip užsimezgė Jūsų ir Kauno miesto simfoninio orkestro kūrybinis bendradarbiavimas?

Mano ir Kauno miesto simfoninio orkestro kūrybinė draugystė prasidėjo prieš aštuonerius metus. 2012 m. rugsėjo 29 d. kartu su visame pasaulyje žymiu baritonu Dmitrijumi Hvorostovskiu bei Kauno orkestru surengėme koncertą Kauno „Žalgirio“ arenoje. Jau po pirmosios repeticijos aš supratau, kad šis kolektyvas pasižymi ypatingai aukštu profesionalumu. Todėl buvau laimingas sulaukęs kvietimo jam diriguoti. Dmitrijus taip pat buvo sužavėtas šio orkestro meistriškumu ir ne kartą minėjo, kad dirbti be galo lengva, nes visi muzikantai puikiai išmano savo darbą. Klausytojai taip pat tai pajuto. Koncertas sulaukė didelės sėkmės. Jos paskatinti, 2014 metais surengėme koncertus Vilniuje, Rygoje, Taline ir Helsinkyje. Šie koncertai ir tapo mano bei Kauno orkestro besitęsiančios draugystės pradžia.

Constanine’as Orbelianas

Jums yra tekę diriguoti daugybei visame pasaulyje žinomų orkestrų, kurie gyvuoja dešimtmečiais. O kuo iš jų išsiskiria 15-ąjį sezoną skaičiuojantis Kauno orkestras?

Privalau pasakyti, kad su šiuo orkestru mes turime ypatingą ir nuostabų santykį. Esu laimingas galėdamas dirbti su šiuo kolektyvu. Kiekvieną kartą rengdamiesi koncertui, kompaktinių plokštelių įrašams ar kitokiam projektui muzikantai siekia savo užduotis atlikti kiek įmanoma geriau. Todėl ne retai nustebina vis augančia ir stiprėjančia atlikimo kokybe, kuri niekuo nenusileidžia pasaulyje žinomiems orkestrams. Ir tai ne tik liaupsės. Juk tai įrodo net trys prestižinių „Grammy“ muzikos apdovanojimų nominacijos, kuriomis yra įvertintos kompaktinės plokštelės įrašytos su Kauno miesto simfoniniu orkestru. Šios nominacijos yra ne kas kita, o kolektyvo meistriškumo įvertinimas. 2015 metais buvo nominuota tenoro Lawrence Brawnlee ir orkestro įrašyta kompaktinė plokštelė „Virtuoso Rossini Arias“. 2019 m. su vienu geriausiu baritonu Dmitrijumi Chvorostovskiu įrašyta G. Verdi opera „Rigoletto“ plokštelė buvo nominuota geriausio operos įrašo kategorijoje. O šiais metais geriausio klasikinio solo vokalinio albumo kategorijoje nominuota kompaktinė plokštelė „A te, o Cara“, kurią orkestras įrašė su JAV tenoru Stephen Costello. Tad leiskite užduoti retorinį klausimą: kiek pasaulinio garso orkestrų per paskutiniuosius penkerius metus buvo nominuoti „Grammy“ net tris kartus? Ir kuris Lietuvos orkestras gali pasidžiaugti tokiu tarptautiniu įvertinimu? Todėl būtent šiuo orkestru aš tikrai didžiuojuosi.

Kokie buvo svarbiausiai tikslai pradėjus dirbti su šiuo orkestru?

Nuo pat pradžių kartu su orkestru siekėme, kad Kauno ir Lietuvos vardas kuo geriau įsitvirtintų pasauliniame kultūros žemėlapyje. Tik pradėjęs dirbti su šiuo orkestru iš karto pajutau, kad mes galime padaryti daug nuostabių dalykų. Todėl nieko nelaukę ėmėme planuoti leidybinius projektus – tai geriausias būdas pristatyti orkestrą plačiam klausytojų ratui visame pasaulyje bei sulaukti tarptautinio klasikinės muzikos kritikų ir vertintojų dėmesio. Atlikdami pasiruošimo darbus susipažinome su neįtikėtinai talentingais garso režisieriais Aleksandra ir Viliumi Kerais, kurie yra įkūrę garso įrašų kompaniją „Baltic Mobile Recording“. Būtent jie atsakingi už kompaktinių plokštelių įrašų kokybę, kuri yra puiki.

Kauno miesto simfoninis orkestras

Taip pat siekėme, kad į Kauną atvyktų didžiausios klasikinės muzikos žvaigždės, kurias gyvai galėtų pamatyti ir išgirsti Kauno bei Lietuvos publika. Visame pasaulyje įvertinti atlikėjai kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru surengė gyvus pasirodymus bei būtent Kaune įrašė savo solinius albumus. Šiandieniniai orkestro įvertinimai ir pasiekimai rodo jog einame teisingu keliu. Kaunas ir Lietuva tikrai gali ir turi kuo didžiuotis.

Jums tapus orkestro vyriausiuoju dirigentu suintensyvėjo kolektyvo leidybinė veikla. Orkestro diskografiją sudaro daugybė kompaktinių plokštelių įrašytų su klasikinės muzikos žvaigždėmis iš viso pasaulio. Kaip jie vertina šį orkestrą?

Per pastaruosius keletą metų kartu su orkestru kompaktines plokšteles įrašė tokios pasaulinės operos žvaigždės kaip – baritonai Dmitri Hvorostovsky, Marco Caria, tenorai Lawrence Brownlee, Charles Castronovo, Stephen Costello, John Osborn, Stefano Secco, bosas Ildar Abdrazakov, sopranai Nadine Sierra, Ekaterina Siurina, Isabel Bayrakdarian, Oksana Dyka, Asmik Grigorian, Lynette Tapia, Barbara Frittoli, Veronika Dzhioeva, mecosopranai Oksana Volkova ir tai tik keletas nuostabių atlikėjų iš gausaus būrio, kurie gražiausiais žodžiais atsiliepia apie Kauno simfoninį orkestrą. Jiems visada malonu dirbti su juo, ir atsiradus progai visada su džiaugsmu sugrįžta į Kauną. Tai didelis orkestro pasiekimas bei įvertinimas.

O koks orkestras buvo, kai pradėjote dirbti su juo ir kokį jį matome dabar?

Ir tuomet, ir dabar orkestras yra labai gerai suderintas ansamblis, kuris pasižymi europietišku skambesiu. Reikia padėkoti orkestro vadovui Algimantui Treikauskui, kad jo iniciatyva orkestras dalyvavo televizijos projekte „Triumfo arka“, kuris išaugino kolektyvo žinomumą bei populiarumą. Tai buvo po ilgo laiko kone pirmas projektas, kai televizijos studijoje buvo gyvai grojama muzika, kurią atlieka simfoninis orkestras. Po jo visa Lietuva sužinojo, kad yra toks darinys, kaip Kauno miesto simfoninis orkestras.

Šis projektas patiems muzikantams suteikė taip pat labai daug patirties ir prisidėjo prie jų profesionalumo puoselėjimo. Augantis orkestro meistriškumo lygis davė labai gerų rezultatų. Todėl šiandien jis yra dinamiškas Kauno ir Lietuvos orkestras, kuris atspindi aukštą miesto bei šalies kultūros lygį ir yra matomas už jos bei Europos ribų.

2016 m. už Kauno ir Lietuvos garsinimą buvote įvertintas Santakos garbės ženklu. Ką Jums reiškia šis apdovanojimas?

Dirbdamas ir siekdamas užsibrėžtų tikslų tikrai negalvoju apie apdovanojimus. Visada galvoju apie muziką. Ji čia svarbiausia. Nes muzika jungia žmones ir atveria sienas tarp valstybių. Tačiau, žinoma, visada be galo malonu, kai tavo didžiulės pastangos ir sunkus darbas būna įvertinti. Aštuoneri kūrybinio bendradarbiavimo su Kauno miesto simfoniniu orkestru metai man atnešė Santakos garbės ženklą bei tris „Grammy“ muzikos apdovanojimų nominacijas. Esu tikrai dėkingas.

Nors šiandien pasaulis vis dar sukaustytas netikėtai užklupusios pandemijos, tačiau turime žvelgti į ateitį. Kokie kūrybiniai projektai planuojami su Kauno miesto simfoniniu orkestru?

Šiuo metu planuojame koncertus, kuriuose Lietuvos klausytojams pristatysime ne vieną pasaulinę operos žvaigždę. Taip pat galvojame apie išskirtinius leidybinius projektus, kurie ir toliau garsins Kauno ir Lietuvos vardą už šalies ribų.

Nuolatos sekame Lietuvos Vyriausybės ir Sveikatos ministerijos pateikiamas gaires. Ir kai tik bus saugu, visus pakviesime pasimėgauti išskirtiniais renginiais. Dabar svarbiausia – mūsų visų saugumas. Ir raginu nepamiršti, jog koronavirusas dar nepasitraukė. Noriu pasidžiaugti, kad Lietuva puikiai valdo viruso plitimą. Jei bus taip ir toliau, neabejoju, kad jau artimiausiu metu pasimatysime koncertų salėse. Esu pasiilgęs susitikimų su tikrai šilta Lietuvos publika.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)