Šios programos idėjos autorius, Šv. Jurgio meno sezono sumanytojas, iš Marijampolės kilęs žinomas operos solistas Edmundas Seilius siekia, kad festivalyje skambėtų dar negirdėti arba retai atliekami kūriniai, tad ir šįsyk atlikėjoms teko sugalvoti, kaip tokiai sudėčiai – sopranui, fortepijonui ir smuikui – pritaikyti Wagnerio ir Strausso muziką.

„Didžiausias iššūkis – padaryti taip, kad Strausso „Keturios paskutinės dainos“ turėtų orkestrinę spalvą. Akomponuojant tik fortepijonui, sunku perteikti štrausišką melodiją, nes frazės ilgos, muzika gyvybinga, ją groja daug styginių instrumentų, tvyro bangavimas: banga neša į viršų, nyra žemyn. Mums reikėjo palikti tai vienam smuikui ir fortepijonui, – sako sopranas K. Zmailaitė. – Aušrinė ir Ramunė pasistengė, kad bendromis jėgomis susikilnotume pagrindines melodijas, linijas, kad jas perteiktume kuo arčiau originalo. Pradėsime Wagnerio kūryba – Elžbietos arija iš operos „Tanhoizeris“, čia irgi skambės ir fortepijonas, ir smuikas. Pačios labai džiaugiamės ta muzika.“

R. Grakauskaitė ypač džiaugiasi R. Strausso Sonata smuikui ir fortepijonui, kurios antrą dalį atliks koncerte. „Gražiausias ir ypatingiausias dalykas yra tas, kad tuo metu, kai Straussas rašė Sonatą, buvo įsimylėjęs merginą, vėliau tapusią jo žmona. Toje Sonatoje visos lyrinės temos yra skirtos jai – dainininkei, sopranui, kuri įkvėpė jį daug kam paskui. Grosime tik vieną – antrąją kūrinio dalį, kuri turi tiems laikams nebūdingą pavadinimą „Improvizacija“. Per du Richardus – Wagnerį ir Straussą – mes, Richardo moterys, atliksime jų moterims skirtą kūrybą. Didžiuma kūrinių – mūsų darbas juos adaptuojant tokiai atlikėjų sudėčiai. Man labai įdomu sugretinti tuos du kompozitorius per kamerinę muziką, kurią atliekame trise, nes esame pratę girdėti jų kūrybą ne kameriniu formatu“, – pasakoja smuikininkė R. Grakauskaitė.

Taip sutapo, kad visos šio koncerto atlikėjos dėsto Karoliniškių muzikos mokykloje, tad nemažai repeticijų vyko ten prieš pamokas ir vaikams jau išsiskirsčius. „Įdėjome daug darbo, bet ši programa visoms trims labai patinka“, – pripažįsta R. Grakauskaitė.

Visą birželį Marijampolėje vykstantis Šv. Jurgio meno sezonas dar tik įpusėjo. Birželio 20-ąją publika kviečiama klausyti gipsy jazz kvarteto iš Vokietijos „Bistro Manouche“. Jis užpildys tradiciškai festivalio programoje esantį atsipūtimui, padžiazavimui skirtą vakarą. Šis kvartetas – įdomus, svinguojantis, jame groja vien styginiai instrumentai – dvi gitaros, kontrabosas ir smuikas. Koncertas rengiamas senamiestyje, Kačių kiemelyje.

Į Šv. arkangelo Mykolo baziliką birželio 25-osios vakarą pakvies valstybinis choras „Vilnius“, ten vyks sakralinės muzikos koncertas: skambės įvairios didžiųjų klasikų ir šiandien kuriančių Baltijos, Skandinavijos šalių autorių chorinės kompozicijos.

Festivalį birželio 28-ąją pabaigs Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojamas Modesto Barkausko. Šis koncertas skirtas kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus 80-mečiui, jo programą sudarė pats kompozitorius. Klausytojai išgirs biblinės operos „Jobo teismas“ fragmentus ir galingus vokalinius ciklus „Melancholiškos dainos“ ir „Amžinojo keliautojo dainos“. Juos atliks E. Seilius, K. Zmailaitė ir bosas-baritonas Žygimantas Galinis. Atliekant „Amžinojo keliautojo dainas“ orkestre skambės ir indiškas sitaras. Tekstai šiam ciklui rašyti pagal indų filosofo veikalą. Koncertas taip pat vyks Šv. arkangelo Mykolo bazilikoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją