Pasak „Meno Niša“ kuratorės Sonatos Baliuckaitės, galerija nuolat ieško naujų talentų, todėl Paulius Makauskas, nors ir turi nemažai pasiekimų bei apdovanojimų fotografijos srityje, dar tik pradeda savo kūrybinę parodinę veiklą ir yra savotiškas atradimas, kuriam galerija nori padėti įsilieti į Lietuvos ir tarptautinę meno rinką, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Iš Palangos kilęs Paulius Makauskas Vilniaus dailės akademijoje baigė audiovizualinių menų studijas, ne vienerius metu dirbo kino aikštelių fotografu ir reklamos srityje, dalyvavo grupinėse reportažinės ir kūrybinės fotografijos parodose Lietuvoje ir užsienyje.
2020 metais menininkas tapo vieno iš prestižiškiausių fotografijos konkursų pasaulyje „International Photography Awards“ nugalėtoju vienoje iš pagrindinių analoginės fotografijos kategorijų. Konkursui iš viso pateikta daugiau nei 13 tūkstančių darbų iš daugiau 120 šalių. Paulius kartu pateko tarp 13 geriausių pretendentų dėl „IPA 2020“ metų fotografo apdovanojimo.
„Pamačius Pauliaus abstrakčiosios fotografijos seriją „Naujos jūros“, ji labai sudomino, nes atspindi galerijos profilį – šalia figuratyvosios, turime nemažai abstrakčios tapybos atstovų, tokių kaip Rūta Katiliūtė, Gustas Jagminas, Paulius Šliaupa. Tad Paulius Makauskas labai tiko įsilieti į galerijos atstovaujamų menininkų būrį“, – teigė Sonata Baliuckaitė, pridurdama, kad galerija atstovauja įvairių medijų menininkams: tapytojams, skulptoriams, instaliacijų ir video kūrėjams, tačiau fotografų šiame rate – mažai.
Apmąstant komplikuotas ir daugiasluoksnes klimato krizės problemas, visas „Naujos jūros“ serijos atlikimo kelias yra analoginis. Procesas atliekamas ilgai, lėtai ir meditatyviai. Darbai fotografuoti ant skaidrių, didelio 4x5 formato kamera. Atspaudai daryti rankomis, sudėtingu ir retu reversiniu chromogeniniu būdu.
„Timothy Morton klimato kaitą vadina hiperobjektu. Tai nesuvokiamai didelis objektas, besitęsiantis per laiką ir erdvę. Pažinus tik dalimis, bet niekada kaip visas vienu metu. Supratau, kad šį modelį tarsi aidas atkartoja mikroplastikas. Vos įžiūrimos (arba plika akim visai nepastebimos), bet visur vandenyne esančios dalelės. Tarsi koks sintetinis, įvairiausių spalvų planktonas, nepastebimai klajojantis superorganizmas. Ilgai, net sakyčiau obsesiškai stebėdamas jūrą, suvokiau, kad baltos bangų keteros erdvėje ir laike sukuria neaprėpiamą, baltai pilką lapą. Kad atskleisčiau tai, kas nematoma – man beliko jį užpildyti šviesa,“ – apie savuosius atspirties taškus pasakoja Paulius Makauskas.
Menininkas pabrėžė, kad serija „Naujos jūros“ simbolizuoja ne tik pokyčius jūrose, vandenyne. Jam labai svarbus klausimas: kaip mūsų gyvenimo būdo nenumatyti šalutiniai poveikiai galėtų tapti pagrindu visuotiniam veiksmui naujiems ir tvariems modeliams kurti.
Pauliaus Makausko fotografijų paroda „Naujos jūros“ galerijoje „Meno Niša“ veiks nuo rugpjūčio 17 iki rugsėjo 4 dienos. Parodos projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, galerijos rėmėja – Vilniaus miesto savivaldybė.