Kitokios pamokos regionuose
Dar praėjusių metų pabaigoje MO edukacijų koordinatorė Jurga Zigmantė ir MO edukatorė rašytoja Ilona Ežerinytė lankėsi Rūdiškių, Raseinių, Alytaus ir Zarasų mokyklose. Jos skirtingo amžiaus moksleivius supažindino su MO muziejumi ir vedė kelias skirtingas edukacijas. Moksleiviai galėjo išbandyti MoMA muziejuje Niujorke išvystytas ir šiuo metu visame pasaulyje naudojamas vizualinio mąstymo strategija grįstas edukacijas ir integruotas literatūros bei dailės pamokas.
„Siekiame paprastai ir suprantamai kalbėti apie meną, todėl manome, kad dialogą ir pokalbį su menu pradėti reikia kuo anksčiau. Mums svarbu suteikti galimybes vaikams mokytis kitaip, patirti dalykus kitame kontekste. Vizualusis menas labai puikiai gali būti integruojamas į įvairias pamokas, o analizuodami meno kūrinius vaikai iš naujo gali atrasti literatūros pamokose skaitomus tekstus“, – teigia Milda Ivanauskienė, MO muziejaus direktorė.
Mokytojai stebisi vaikų įsitraukimu
Moksleivių mokytojos, taip pat stebėjusios edukacijas ir mokinių aktyvų dalyvavimą jose, liko nustebintos moksleivių įsitraukimu ir atsirandančiu pasitikėjimu.
„Vaikai prarado baimę analizuoti. Susipažinę su jiems netikėtu moderniu menu, jie pradėjo nebijoti sakyti savo nuomonę. Pamokoje jie buvo drąsinami ir vertinami už pastangas, todėl jautėsi puikiai – net ėmė labiau pasitikėti savimi”, – pasakoja Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Daiva Matijošienė.
Rūdiškių mokyklos mokytoja Vita Patinskienė teigia susilaukusi teigiamos vaikų reakcijos, kai šie pamoką prilygino įdomiam žaidimui.
„Mokiniai, iš pradžių turėję baimės analizuoti eilėraštį, po MO edukatorės Ilonos pagalbos ir paaiškinimo, išdrįso patys išsakyti savo santykį su eilėraščiu bei su didžiuliu malonumu ieškojo ir ginčijosi dėl jo atitikimo literatūros kūriniui“, – priduria D. Matijošienė.
Edukacijose dalyvavusios mokytojos teigia pasisėmusios įkvėpimo ir naujų būdų, kaip sudominti mokinius pačius norėti atrasti naujus dalykus. Jos taip pat prisipažįsta, kad kai kuriuos MO edukatorių taikytus metodus gali ir dažniau pritaikyti bei adaptuoti savo pamokose.
Moksleiviai naujai atrado mokykloje dėstomus dalykus
Po edukacijų MO atstovės visada laukia svarbiausios grįžtamosios reakcijos – pačių vaikų nuomonės. Galėdami anonimiškai užrašyti, kaip vertina naujos pamokos formatą, vaikai neslėpė savo emocijų.
„Pastebėjau, kad labai greitai laikas praėjo”, „sužinojau daug naujų ir negirdėtų dalykų apie meną”, „pastebėjau, kad žvelgiant į paveikslą iš toli matai vieną, o priėjus arčiau matai kitą“, „sužinojau, kaip iš teksto galima nupaišyti paveikslą arba iš paveikslo parašyti tekstą“, „mane nustebino, kad ir aš galiu analizuoti paveikslus“, „pastebėjau, kad daugelis žmonių mūsų mokykloje yra protingesni bei drąsesni nei atrodo“, „man patiko meno integracija su literatūra, iš pradžių negalvojau, kad bus taip įdomu“, „patiko pamokoje esanti laisvė“ – savo emocijomis ir įspūdžiais po pamokos dalijosi moksleiviai.
Ateityje MO muziejus svarstys pateikti šias keliaujančio muziejaus edukacijas Kultūros paso remiamoms edukacijoms. Tai leistų tęsti keliones po kitas Lietuvos regionų mokyklas. Daugiau informacijos apie muziejuje vykstančias ir muziejaus edukatorių vedamas edukacijas galima sužinoti ČIA.