Meno edukacijos projektas „Vizualinio mąstymo mainai mene“ yra paremtas vizualinio mąstymo metodu, kuris MO muziejuje aktyviai ir sėkmingai taikomas nuo muziejaus atidarymo. Jungtinėse Amerikos Valstijose MoMA edukatoriaus ir psichologės sukurto metodo tikslas – ugdyti svarbiausias šiuolaikinio žmogaus kompetencijas: kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir komunikacinius gebėjimus.
Projektas švietimo ateities kūrėjams
MO muziejaus ir Britų tarybos Lietuvoje drauge vykdomas projektas sulaukė didelio pasisekimo ir itin pozityvaus grįžtamojo ryšio: nepriklausomos projekte dalyvavusių mokytojų apklausos parodė, jog absoliuti dauguma mokytojų praplėtė ir sustiprino savo kompetencijas, pagilino žinias apie mokinių kūrybiškumo ugdymą.
„Trečią kartą imtis šio projekto yra dar drąsiau, nes pasitikėjimo bei tikėjimo tuo, ką darome, turime vis daugiau. Anksčiau įvykusių projektų rezultatai ir dalyvių atsiliepimai išties įkvepia. Esame dėkingi, kad kartu su Britų taryba galime vystyti šitą projektą. Jo didžiausia vertė – tai, kad galime ieškoti formalaus ir neformalaus ugdymo sąlyčių bei mokykloje tikslingiausiai išnaudoti meno bei kultūros teikiamas galimybes.
Džiaugiuosi, kad norą dalyvauti projekte išreiškė toks didelis skaičius mokytojų iš visos Lietuvos. Iš MO muziejaus edukacijų ir kitų veiklų patirties žinome, jog šie pedagogai – mūsų šalies švietimo ateities kūrėjai: jie nori keisti ir keistis, patys auga ir augina kitus. Šių žmonių noras skirti savo laiką tobulėjimui, naujų metodų pažinimui ir inovacijų diegimui į ugdymo procesą mums yra labai svarbus“, – sakė MO muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė.
Mokymų sėkmė paskatino plėtrą
Britų tarybos Lietuvoje vadovės Onos Marijos Vyšniauskaitės teigimu, drauge su MO muziejumi vystomas projektas labai svarbus diegiant inovatyvias mokymo praktikas Lietuvoje, o projekto sėkmę iliustruoja jame dalyvavusių mokytojų patirtys naujus įgūdžius taikant darbo su mokiniais metu.
„Sakoma, kad trečias kartas nemeluoja, tačiau su MO muziejumi mums nemelavo ir pirmas bei antras kartai. Šiame projekte dalyvavusių mokytojų atsiliepimai yra labai geri, todėl šiais metais projektas ne tik tęsiasi, bet ir auga. Pirmaisiais metais daugiau dėmesio skyrėme moksleiviams, antraisiais – mokytojams, o šiais tiek mokytojus, tiek moksleivius kviečiame dalyvauti skirtingose „Vizualinio mąstymo mainų mene“ projektinėse veiklose.
Mums, Britų tarybai, kultūrinės diplomatijos organizacijai, yra labai artimas siekis diegti inovatyvias mokymo praktikas Lietuvos švietimo sistemoje. Meno, kultūros bei švietimo sintezė yra šio projekto siekis ir labai tikimės, kad kiekvienas iš dalyvaujančių mokytojų šiame projekte atras naujus, netikėtus, inovatyvius būdus praturtinti bei paįvairinti mokomuosius dalykus“, – kalbėjo O. M. Vyšniauskaitė.
Meno edukacija – drąsių ir kūrybingų mokinių ugdymui
Pirmoji projekto dalis – pedagogams skirti mokymai – truks du mėnesius, iki balandžio 5 dienos. Jų metu pusantro šimto mokytojų iš visos Lietuvos semsis naujų žinių nuotoliniu būdu bei gyvai apsilankę MO muziejuje.
Projekto metu vyks tiek bendri jo dalyvių susitikimai, tiek individualūs užsiėmimai su MO edukatoriais nedidelėse grupėse. Drauge su teorinėmis ir praktinėmis vizualinio mąstymo metodo taikymo žiniomis mokytojai sulauks rekomendacijų, kaip jas sėkmingai pritaikyti organizuojant ugdymo procesą.
Antroji projekto dalis vyks Visagino Draugystės progimnazijoje. Jos metu aštuoni šios mokyklos pedagogai drauge su mokiniais bei MO muziejaus edukatoriais mokysis vizualinio mąstymo metodą taikyti kuriant integruotas literatūros ir meno pamokas. Įgyvendinant projektą Visagine bus siekiama stiprinti mokinių gebėjimą laisvai reikšti savo mintis bei emocijas lietuvių kalba, gerinti kritinio mąstymo, kūrybiškumo ir komunikacijos įgūdžius.
„Labai džiaugiamės, kad aktyviai startuojant „Tūkstantmečio mokyklų“ projektui Britų tarybos dėka turime galimybę išsibandyti šioms mokykloms skirtą literatūros ir meno pamokų programą drauge su mokytojais ir mokiniais, remtis jų patirtimi, per praktiką atrasti kelią į geriausią rezultatą.
Mūsų tikslas – kuo plačiau į šį projektą įtraukti tautinių mažumų, nuo didžiųjų Lietuvos miestų nutolusių regionų mokyklas, suteikti galimybę mokytojams dalyvauti projekte nuotoliniu būdu ir skleisti sukauptą patirtį po visos šalies ugdymo įstaigas. Siekiame, kad pačios šiuolaikiškiausios, kūrybiškų asmenybių ugdymą prioritetizuojančios švietimo praktikos būtų prieinamos ne tik sostinės mokyklose, bet ir kiekviename Lietuvos miestelyje. Tai – benda MO muziejaus ir Britų tarybos, aktyviai prisidedančios prie mūsų šalies švietimo sistemos gerinimo, vizija“, – sako projekto koordinatorė, MO muziejaus edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė.
Projektą „Vizualinio mąstymo mainai mene“ birželio mėnesį vainikuos konferencija švietimo įstaigų pedagogams, kurios metu bus pristatyti pasiekti rezultatai.
Apie projektą
Projekto „Vizualinio mąstymo mainai mene“ pagrindinis tikslas – kurti bendradarbiavimo ryšius tarp muziejaus ir mokytojų bendruomenės, mokytis plačiai MO edukacijose taikomo vizualinio mąstymo metodo, kuris gali būti plačiai naudojamas ugdymo turinyje.
Vizualinio mąstymo metodas – tai MoMA muziejaus (JAV) edukatoriaus Philipe’o Yenawine ir psichologės Abigailės Housen sukurtas meno edukacijos metodas, plačiai taikomas MO muziejaus edukacijose. Užsiėmimų metu vyksta nuolatinis edukatoriaus ir dalyvių dialogas, naudojama universali klausimų sistema, skatinanti stebėti ir apibūdinti, interpretuoti remiantis argumentais, nuosekliai samprotauti.
Edukacinis projektas „Vizualinio mąstymo mainai mene“ įgyvendinamas pagal „People to People“ programą bendradarbiaujant su Britų taryba Lietuvoje.