Muzikos filosofu tituluojamas Nik Bärtsch yra vienas ryškiausių pasaulio pianistų. Vilniuje vyksiantis solinis menininko pasirodymas nesutalpinamas į žanro rėmus: tai – kelionė ne tik tarp klasikinės muzikos aiškumo ir džiazinės improvizacijos, bet ir tarp senovinės ritualinės japonų garsų dermės ir šiuolaikinio minimalizmo.
Savo kuriamos muzikos šveicarų pianistas Nik Bärtsch neapriboja klasikos ar džiazo žanrais ir vadina ją tiesiog zen-funk arba ritual groove. Šis terminas nurodo tiek garsų sąskambį, tiek mąstymo sampratą: tai – švari, architektūriškai sustyguota garso plotmė, sklidina pasikartojančių, susipynusių ir hipnotizuojančių ritmų.
Jau trečią kartą Lietuvoje pasirodysiantis Nik Bärtsch teigia, kad didžiausią įtaką jo kūrybai padarė šiuolaikinės klasikinės muzikos kompozitoriai Steve Reich, Morton Feldman, Igoris Stravinskis ir ritualinė japonų muzika. Inteligentiškas, įtraukiančias bei konstruktyvumu išsiskiriančias Niko kompozicijas neabejotinai paveikė jo itin platus ir įvairialypis išsilavinimas: greta Ciuricho aukštosios muzikos mokyklos ir konservatorijos, jis baigė filosofijos, muzikologijos ir lingvistikos studijas.
Pianistas, išleidęs jau 12 muzikos albumų, solinio koncerto metu Vilniuje klausytojams pristatys kūrinius iš „Hishiryo“, „Ritual Groove Music“, „Live“, „Rea“ ir kitų įrašų.
Dialogas, į kurį savo koncertuose kviečia pianistas – tai ne tik pokalbis tarp kūrėjo ir klausytojų, bet ir gilus, tiriantis žvilgsnis į save. Vilniuje rengiamas Niko Bärtscho koncertas sukurs išties neeilinį ir magišką vakarą.
Fortepijono įžymybės Nik Bärtsch solinis koncertas – birželio 30 d. 19 val. Nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje.
Beje, net jei pandeminė situacija priverstų Vyriausybę apriboti renginius uždarose erdvėse, koncertas vis tiek įvyktų – tik tuomet atviroje erdvėje, viename iš gražiausių Vilniaus senamiesčio kiemų.
Koncerto rengėjai yra pasiruošę ne vienam alternatyviam scenarijui, kad šis koncertas sėkmingai įvyktų.