Koncerte skambėjo muzikos vėrinys nuo XX a. pradžios lietuvių kompozitorių muzikinių opusų iki naujausių kūrinių. Klausytojams verėsi savita lietuvių muzikos chrestomatija – nuo į mūsų šalies muzikinės kultūros aukso fondą įrašytos Juozo Naujalio jausmingos pjesės „Svajonė“, originalių Kazimiero Viktoro Banaičio ir Vlado Jakubėno kompozicijų, garsiosios Ūdrio arijos iš Vytauto Klovos operos „Pilėnai“ bei fragmentų iš Balio Dvariono operos „Dalia“, sukurtos pagal Balio Sruogos dramą „Apyaušrio dalia“ ir Jono Mackonio libretą, iki ryškių šiandienos muzikos pavyzdžių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mūsų dienų kūrybinę atmosferą koncerte perteikė vokaliniai duetai iš etapinių Giedriaus Kuprevičiaus operų „Prūsai“ (pagal Juozo Grušo dramą „Herkus Mantas“) ir „Karalienė Bona“ (abiejų operų libretų autorius – pats kompozitorius), muzikinės poetikos prisodrinta Arvydo Malcio simfoninė partitūra „Lemties ženklai“ ir Kipro Mašanausko muzika – fragmentai iš miuziklo „Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės legenda“.
Šį Nepriklausomybei skirtą vakarą su Modesto Pitrėno vadovaujamu LNSO muzikavo vieni ryškiausių nūdienos Lietuvos solistų – Viktorija Miškūnaitė ir Modestas Sedlevičius.
„Ji – ne žvaigždė. Ji – spinduliuojantis deimantas, kuriuo gali džiaugtis iš arti“, – šiuos žodžius 2018 m. rugpjūtį interviu Austrijos televizijai ORF kartojo buvęs Zalcburgo festivalio meno vadovas ir Berlyno valstybinės operos direktorius, gyva Vokietijos teatro legenda vadinamas režisierius Jürgenas Flimmas, dalindamasis įspūdžiais apie „Apleistosios Didonės“ premjerą Ankstyvosios muzikos festivalyje Insbruke. Jie skirti ne kam kitam, o naujosios kartos Lietuvos operos solistei, naujajai LNOBT primadonai, publikos numylėtinei, spaudos tituluojamai operos gulbe, daugelio respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatei Viktorijai Miškūnaitei.
Anot pačios solistės, muzika yra jos didžiausia gyvenimo aistra. V. Miškūnaitės balsu žavėjosi Leipcigo koncertų salės „Gewandhaus“ klausytojai, ji surengė pasirodymų įvairiuose teatruose bei festivaliuose Italijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Estijoje, Latvijoje, Prancūzijoje ir Šveicarijoje. O štai šventinis koncertas Nacionalinėje filharmonijoje tapo dar viena proga išgirsti šią solistę mūsų šalies reprezentacinėje scenoje.
Iškilminga proga Filharmonijos scenon žengė ir vienas ryškiausių savo kartos Baltijos šalių operos solistų baritonas Modestas Sedlevičius. Šis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Manheimo aukštojoje muzikos mokykloje studijavęs solistas 2015–2016 m. laimėjo Milano teatro „La Scala“ akademijos stipendiją. Šiame teatre atliko Papageno (W. A. Mozarto „Užburtoji fleita“), 2-ojo pameistrio (A. Bergo „Vocekas“), tarno (G. Verdi „Du Foskariai“) vaidmenis, pasirodė koncertuose Milane, Veronoje ir Maljorkoje bei debiutavo Dandinio vaidmeniu (G. Rossini „Pelenė“) Veronoje ir Silvio vaidmeniu (R. Leoncavallo „Pajacai“) Džezyje. Pastaraisiais metais M. Sedlevičių buvo galima išgirsti Lietuvoje ir užsienyje. Tarp paskutinių solisto apdovanojimų – II premija Tarptautiniame V. Noreikos dainavimo konkurse Vilniuje ir III vieta Tarptautiniame „Lions“ klubo dainavimo konkurse Imlinge (Vokietija).