Vilniaus festivalyje ne pirmą kartą viešėsiantis ansamblis „Il Giardino Armonico“ jau spėjo užkariauti Lietuvos publikos širdis. Nenuostabu, juk beveik 40 metų gyvuojantis kolektyvas pilnas žiūrovų sales sutraukia visame pasaulyje – publiką masina tiek „Il Giardino Armonico“ koncertiniai pasirodymai, tiek barokinių operų pastatymai. Tarp žymiausių ansamblio paruoštų operų – Claudio Monteverdi „Orfėjas“, Antonio Vivaldi „Otonas tvirtovėje“, Georgo Friedricho Händelio „Laiko ir tiesos triumfas“ ar „Julijus Cezaris Egipte“ su Cecilia Bartoli 2012 m. Zalcburgo festivalyje. „Il Giardino Armonico“ atliekamų kūrinių įrašai „Teldec Classics“ ir „Decca“ kompanijose pelnė daugybę apdovanojimų, tarp kitų – „Grammy“, „Gramophone“, „Le Choc de l’année“, „Diapason d’Or“. Kolektyvas muzikuoja su tokiais solistais kaip Cecilia Bartoli, Isabelle Faust, Giuliano Carmignola, Christophe’as Coinas, Katia ir Marielle Labèque, Avi Avitalis.
Ansamblio vadovas, dirigentas ir fleitistas Giovanni Antonini pasižymi ypatinga grojimo maniera ir užburiančia charizma, muzikos pojūtį jis perteikia visu savo kūnu. Kaip senosios muzikos interpretavimo autoritetą G. Antonini kviečia įvairūs kolektyvai, jis yra festivalio „Cantans“ Vroclave meno vadovas. Dirigentas pasirodo su Berlyno filharmonijos, Amsterdamo „Concertgebouw“, Ciuricho „Tonhalle“, Zalcburgo Mozarteumo, Leipcigo „Gewandhaus“, Londono simfoniniais orkestrais, stato operas Milano „Teatro alla Scala“, Zalcburgo festivalyje, Ciuricho operos teatre ir kitur.
Šį kartą Vilniuje su ansambliu solo gros ne tik jo vadovas G. Antonini, bet ir garsusis italų violončelininkas bei kompozitorius Giovanni Sollima. Daugelis šį muziką yra įsidėmėję iš pasirodymų netradicinėse erdvėse – violončelininkas yra grojęs „Teatro alla Scala“ ir Niujorko mezgimo fabrike, Sacharos dykumoje ir po vandeniu, vienas koncertas buvo surengtas 3,35 km aukštyje Italijos Alpėse, čia G. Sollima griežė iš ledo pagaminta violončele.
G. Sollima yra bendradarbiavęs su garsiausiais pasaulio muzikais, tarp kurių – Yo-Yo Ma, Riccardo Muti, Claudio Abbado, Martha Argerich ir daugelis kitų. Kaip kūrėją G. Sollimą galima priskirti postminimalizmo stilistinei krypčiai, jis originaliai jungia džiazo ir roko elementus, nebijo agresyvaus griežimo. Kaip kompozitorius G. Sollima tyrinėja skirtingus žanrus ir stilistikas, kūryboje naudoja senuosius, rytietiškus, taip pat elektroninius ar savo paties sukurtus instrumentus.
Vilniaus festivalio koncerte „Harmonijos sodas“ svečiai atliks XVII–XVIII a. muzikos meistrų – Domenico Sarro, Leonardo Leo, Luigi Boccherini, Georgo Philippo Telemanno, A. Vivaldi – kūrinius, o greta jų turėtų nuskambėti ir G. Sollimos opusas „Passa Calle XXI“ dviem šalamajoms, violončelei, styginiams ir basso continuo.
Kaip yra pasakojęs pats G. Sollima, iki gavęs prašymą parašyti kūrinį šalamajoms, šio instrumento gerai nepažinojo, o su juo kompozitorių ir violončelininką artimiau supažindino maestro G. Antonini. „Passa Calle XXI“ buvo parašyta specialiai „Il Giardino Armonico“ ansambliui, jo gastrolėms Nyderlanduose. Kelios teminės kūrinio idėjos atklysta iš G. Ph. Telemanno koncerto dviem šalamajoms, ypač – paskutinės jo dalies boso partijos, tą galima bus pastebėti abiejų kūrinių klausantis Vilniaus festivalio koncerte.
Koncertas „Harmonijos sodas. „Il Giardino Armonico“, Giovanni Antonini, Giovanni Sollima“ vyks birželio 16 d., sekmadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje.