Gaivališkas ir fiziškai alinantis solo darbas
Antrą kartą festivalyje viešėsiančio kanadiečio M. Roque'o spektaklis „bang bang“ pristatomas kaip asmeninis šiuolaikinis ritualas, leidžiantis kūnui išreikšti save kovingiausiai, beviltiškiausiai, laisviausiai, rašoma pranešime spaudai.
„Meilė iš pirmo žvilgsnio šokėjui ir choreografui Manueliui Roque'ui gimė dar 2015-aisiais, pamačius jo spektaklio „Data“ ištrauką Vankuveryje vykusiame tarptautiniame scenos menų festivalyje „Push“. Minėtą spektaklį „Naujojo Baltijos šokio“ žiūrovai Vilniuje palydėjo ovacijomis ir su prašymu nepamiršti atlikėjo.
Labai džiugu, kad šią pažintį galime tęsti ir šių metų programoje pristatyti pastarąjį šio nuostabaus atlikėjo darbą. Prisipažinsiu, nespėjau pamatyti viso spektaklio, nes tuo metu bėgau iš kito pristatymo, bet paskutinės 20 minučių, kurias mačiau, sudėliojo visus taškus ant i. Tikslus, gaivališkas, fiziškai alinantis solo darbas apie dirginančius visus idealios visuomenės jungiklius, primetamus tikslus, siekius, norą būti geriausiems, tobuliausiems ir panašiai“, – savo patirtimi ir įspūdžiais dalijasi festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė ir kviečia nepraleisti progos gegužės 8-ąją apsilankyti Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.
Kviečia atsiverti akrobatiniams pojūčiams
Tos pačios dienos vakarą Menų spaustuvėje šiuolaikinio šokio gerbėjai išvys kito svečio iš Kanados – Emile'io Pineault – darbą „Normalūs troškimai“, kuriame kūrėjas kviečia atsiverti akrobatiniams pojūčiams.
Nuo žmogaus kūno iki kosmoso...
Australo Jameso Batcheloro šokio spektaklis „Hipererdvė“ tiria mūsų naudojamus metodus didžiausioms visatos nežinomybėms pažinti. Spektaklis, kurį vilniečiai ir festivalio svečiai galės išvysti gegužės 10 ir 11 d., per kosmologijos prizmę žvelgia į žmogaus kūną ir pateikia visatos žemėlapį – iš vidaus ir aplink jį. Vidinis ir išorinis kūno kraštovaizdis čia dekonstruojamas, pateikiant vyriškojo kūno ir jo dominavimo tyrinėjant visatą savikritiką. Spektaklyje žmogaus kūnas tiesiogiai lankstomas, plečiamas ir pertvarkomas tarsi kosmoso būtybių transmutacija.
J. Batcheloras yra vienas lyderiaujančių jaunųjų Australijos choreografų. Jo braižas atpažįstamas dėl savo vizualinio aiškumo, architektūrinio jautrumo erdvei ir ritminio žaismingumo. Jo šokio praktika – plataus profilio, apimanti šokio, kino, muzikos ir skulptūros laukus. To pasekmė – labai originalūs, įtaigaus poveikio ir masto spektakliai, rezonuojantys su įvairiais pasaulio žiūrovais.
„Jamesas yra jaunas, bet labai subrendęs atlikėjas, drąsiai ieškantis savo choreografinės kalbos ir braižo. Spektakliui „Hipererdvė“ medžiagą ir idėjas rinko dalyvaudamas dviejų mėnesių ekspedicijoje po Herdo ir Makdonaldo salas 2016 m. Rezultatas: vieno kvadratinio metro erdvėje, naudojant tik natūralią šviesą, – tatuiruotėmis papuoštas kūnas ir jo atliekamas minimalistinis, bet didžiulės koncentracijos reikalaujantis judesys. Spektaklis, nukeliantis žiūrovus į kitas erdves, atveriantis kosmoso platybes.
Tai vienas atlikėjų, sugebančių užburti žiūrovą savo buvimu ir ramybe. Pamenu, kaip žiūrėjau šio spektaklio repeticiją Melburne, palėpėje įkurtoje studijoje, kurioje buvo neapsakomai šilta, ir niekaip negalėjau atitraukti akių nuo šokėjo, o tuo pačiu metu keliavau kažkuriuo žvaigždynu... Labai retai galima išvysti tokius atlikėjus“, – susižavėjimo neslepia G. Masteikaitė.
Spektaklis „Hipererdvė“ yra „Aerowaves“ programos „Twenty19“ dalis ir šią savaitę bus pristatytas Prancūzijoje vyksiančiame festivalyje „Spring Forward“.
Visą informaciją apie šiųmečio „Naujojo Baltijos šokio“ trupes ir spektaklius rasite portale newbalticdance.lt. Bilietus platina tiketa.lt ir teatrai.lt. Festivalį organizuoja „Lietuvos šokio informacijos centras“ ir „Vilniaus festivaliai“, finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.