Tradiciškai rugsėjo 1-oji teatre skirta mažiesiems žiūrovams. Šiemet jie kviečiami išvysti drąsiai svajoti kviečiantį spektaklį – režisierės Živilės Mičiulytės „Tikras pasakas“, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Išskirtinis įvykis panevėžiečių laukia rugsėjo 16 ir 17 d. Dvi dienas vyks Panevėžio teatrui ir Juozo Miltinio palikimui skirta konferencija „80+“. Tai renginys, skirtas JMDT 80-mečiui. Nors 80 metų teatrui sukako pernai, dėl pandemijos nepavyko deramai paminėti šios reikšmingos sukakties.
„80+“ – tai konferencija ir kultūros renginys, sujungsiantis mokslinius tyrimus ir gyvąją teatro istoriją. Konferencijoje pranešimus skaitys teatrologai ir Juozo Miltinio palikimo tyrinėtojai, prisiminimais dalinsis su šiuo režisieriumi dirbę ir apie jį tik girdėję aktoriai. Žiūrovai bus kviečiami į dokumentinio filmo apie Juozą Miltinį peržiūrą.
Be to, su JMDT bendradarbiaujantis Juozo Miltinio palikimo studijų centras pakvies apsilankyti Maestro bute ir apžiūrėti išskirtinį režisieriaus Juozo Miltinio fondą, kuris yra pripažintas nacionalinės reikšmės kolekcija ir įtrauktas į UNESCO programos „Pasaulio atmintis“ Lietuvos nacionalinį registrą.
Rugsėjo 17 d. renginį pabaigs režisieriaus Aleksandro Špilevojaus spektaklis „Irano konferencija“, kuriame, be kita ko, talentingojo Albino Kėlerio sukurtame personaže nesunkiai galima atpažinti patį Juozą Miltinį.
Renginys pavadintas „80+“, nes Juozo Miltinio dramos teatrui jau daugiau kaip 80 metų, be to, teatre dirba maždaug tiek žmonių. „Šiuo žaismingu pavadinimu norėjome akcentuoti, kad orientuojamės ne tik į akademinę bendruomenę, bet į visus panevėžiečius ir miesto svečius, kuriems įdomi miesto legendą kūrusio teatro istorija“, – sako viena iš renginio sumanytojų, teatro literatūrinės dalies vedėja Ramunė Balevičiūtė. Be to, pliuso ženklu pažymėtas visas JMDT sezonas, nes jame – ne tik spektakliai, bet ir daugybė kitų veiklų.
Tarp šio sezono premjerų – Agniaus Jankevičiaus spektaklis „Idomenėjas“ pagal šiuolaikinio vokiečių dramaturgo Rolando Schimmelpfennigo pjesę, Arturo Bumšteino garsų spektaklis „Big Pharma“ pagal XX a. prancūzų menininko Roberto Filliou kūrinį „Sušnibždėta meno istorija“ ir Kotrynos Siaurusaitytės Nikolajaus Gogolio „Apsiausto“ pastatymas. Taip pat į premjerą pakvies teatro meno vadovas Aleksandras Špilevojus, kuris rašo naują pjesę, įkvėptą Quentino Tarantino filmo „Grėsmingasis aštuonetas“. Naujus scenos kūrinius taip pat pristatys režisierius Gintaras Varnas ir šiuolaikinio šokio atlikėjas ir choreografas Marius Pinigis.
Kaip sako JMDT meno vadovas Aleksandras Špilevojus, „Ateinantį sezoną pasiūlysime žiūrovams dar įvairesnį repertuarą, kuris apims ir klasikinę literatūrą, ir šiuolaikinių dramaturgų bei populiarių kino scenaristų darbus. Viename spektaklyje į teatro sceną žengs net ir roko grupė, praplėsianti mums įprastas teatro meno raiškos formas. Dar daugiau įdomių naujų teatrinių formų žada kompozitorius Arturas Bumšteinas ir iš Panevėžio kilęs šiuolaikinio šokio kūrėjas ir atlikėjas Marius Pinigis, kursiantis su mūsų teatro aktoriais fizinio teatro spektaklį.“
Naujojo sezono A. Špilevojus sako laukiantis dar ir todėl, kad jam itin smalsu ir įdomu, kaip pavyks suorganizuoti veiklas, kurios žiūrovams yra matomos mažiau, bet teatro kolektyvui yra nepaprastai svarbios. „Turiu galvoje kūrybines dirbtuves ir edukacijas mūsų aktoriams, bendradarbiavimą su kitomis miesto kultūros, švietimo ir socialinėmis įstaigomis. Nes kartais net ir teatre tikri stebuklai įvyksta ne scenoje, o šalia jos“, – sako A. Špilevojus.
Šį sezoną JMDT ir toliau aktyviai dirbs su jaunimu: bus pasiūlytos atnaujintos edukacinės programos, sukurtas naujas virtualus teatro istorijai skirtas žaidimas, veiks teatro studija. Vieną labiausiai intriguojančių naujų projektų ketinama įgyvendinti su Siauruku – „Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu“.
Pristatydamas sezoną, JMDT vadovas Antanas Venckus džiaugėsi, kad į teatrą pavyko pritraukti anksčiau čia nedirbusių režisierių. Jis tiki, kad darbas su jais bus reikšminga patirtis ir dovana trupei, kuriai, be kita ko, bus sudaryta galimybė tobulinti profesinius įgūdžius su kviečiamais specialistais. „Norėčiau, kad teatras integruotųsi ne tik į Panevėžio erdvę, bet plėstų bendradarbiavimą ir už miesto ribų. Negalime gyventi kadaise sukurta teatro legenda – turime dirbti taip, kad patys sukurtume legendą“, – prieš sezono pradžią kalbėjo A. Venckus.