„Kai kalbame apie „Vasarvidžio nakties sapną“, paprastai įsivaizduojame kostiuminę pasaką arba girdime Mendelssohno muziką Santuokų rūmuose. O mes bandome scenoje pavaizduoti pjesės fantasmagoriškumą. Žiūrovai išvys minimaliomis priemonėmis pastatytą spektaklį. Man svarbu, kad žiūrovas, vos pasirodžius scenoje aktoriams, nesusikurtų jokių išankstinių nuostatų, o duotų valią vaizduotei. Ta lenta, už kurios stovi aktorius, – tai ne skydas, o veidrodis, kuris atspindės žiūrovų vaizduotės srautą. Šis spektaklis yra vientisas paradoksas, suvestas į keturių plokščių perimetrą“, – apie spektaklį pasakoja režisierius O. Koršunovas.

„Vasarvidžio nakties sapnas“ ir kultinis Marko Ravenhillo „Shopping and Fucking“ buvo du spektakliai, 1999-aisiais atidarę naujai įkurtą nepriklausomą OKT teatrą. Tai pastatymai, kuriuose buvo užprogramuota būsimą OKT teatro koncepcija.

„Jau tada iš esmės paženklinome tas repertuaro gaires, kurios nulėmė OKT kūrybinę ateitį. Turiu galvoje savo daug kartų kartotą formulę: statyti klasiką kaip šiuolaikinę dramaturgiją, o šiuolaikinę dramaturgiją – kaip klasiką. Klasikoje įžvelgti tai, kas aktualu šiandien, kas atpažįstama, kas visada yra mumyse“, – nepriklausomo teatro pradžią prisimena O. Koršunovas.

„Vasarvidžio nakties sapnas“, gimęs kaip režisieriaus O. Koršunovo darbo su Lietuvos muzikos ir teatro akademijos aktorinio meistriškumo studentais vaisius, peraugo į vieną iš kertinių teatro repertuaro atramų ir intensyviausiai užsienyje gastroliuojantį spektaklį. Per kone du dešimtmečius spektaklis „užaugino“ būrį žinomų aktorių. Tai Darius Gumauskas, Rytis Saladžius, Airida Gintautaitė Rasa Samuolytė, Algirdas Gradauskas, Tomas Žaibus, Nerijus Gadliauskas, Vesta Grabštaitė, Oneida Kunsunga, Giedrius Savickas, Paulius Tamolė ir daug kitų.

„Aktoriams sakydavau: lentos yra jūsų irklai į žiūrovų vaizduotę. Jos, atskirai paimtos, nieko nereiškė, bet veiksmo metu aktorių rankose galėjo virsti viskuo. „Vasarvidžio nakties sapne“ kartu su aktoriais apčiuopėme atsakymą į klausimą, kas yra teatro scena? Tai žiūrovų vaizduotė“, – pasakoja režisierius.

„Čia pasislėpti gali tik už lentos. Žiūrovas mato tik tave, prieš jį esi plikas ir nuogas. Čia vėl turi prisiminti visą aktorinę mokyklą. „Vasarvidžio nakties sapne“ sutelpa visas aktoriaus amatas. Turi vaizduoti mišką – atrodo, lyg ir turėtų būti nepatogu aktoriui vaidinti mišką. Bet būtent tada atsiskleidžia, koks tu esi instrumentas, kokio lygio tavo vidinės meistriškumo melodijos: plačios ar iš dviejų natų?“, – aktorinius iššūkius prisimena spektakyje vaidinęs Giedrius Savickas.

Jeigu žymėtume OKT/Vilniaus miesto teatro užsienio gastroles žemėlapyje, „Vasarvidžio nakties sapnas“ turėtų bene daugiausia taškų. Shizuokos menų festivalis Japonijoje, Karakaso festivalis Venesueloje, Jeruzalės festivalis Izraelyje, Stavangeris - Europos kultūros sostinė Norvegijoje, Helsinkio festivalis Suomjoje, „Nitra“ Slovakijoje, „Hebbel“ teatras Vokietijoje, ERA festivalis Italijoje, Belfasto festivalis Šiaurės Airijoje, LIFT festivalis Didžiojoje Britanijoje, mėnesius trunkantys turai po visą Prancūziją - tai tik patys ryškiausi „Vasarvidžio nakties sapno“ tarptautinės sėkmės akcentai.

Williamo Shakespeare’o „Vasarvidžio nakties sapnas“ (rež. O. Koršunovas) online – jau nuo šio penktadienio, vasario 12 d., 19 val., Tiketa.lt platformoje. Žiūrovai spektaklį galės pamatyti vasario 12-15 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)