Atsidarys po beprecedenčio uždarymo
„Tai bus išskirtinis sezonas ir, tikimės, šįkart jo niekas nesustabdys: viskas vyks, kas praleista ir ko seniai laukėme“, – spaudos konferencijoje kalbėjo LNOBT direktorius Jonas Sakalauskas.
Pasak jo, nors šie metai lyg ir nežymi kokių nors ypatingų teatrui progų, visgi, jie svarbūs jau vien tuo, kad yra metai po to, kai pandemija visame pasaulyje uždarė teatrus, kam niekada nėra buvę jokio precedento: teatrai veikė net ir per Pirmąjį ir Antrąjį pasaulinį karus.
J. Sakalausko nuomone, pandemija išryškino tai, kad gyvybingiausios buvo ne tos kultūros įstaigos, kurios turi savo „mesijus“, o tos, kurios turėjo kolektyvus ir lyderių komandas. „Teatras liko meno šventovė ir turbūt vienintelė vieta, kur mes siekėme, kad apsijungtų žmonės, kad būtų skatinama bendrystė, o ne susiskaldymas“, – kalbėjo jis.
Prisiviliojo visame pasaulyje geidžiamą režisierių
Viena iš laukiamiausių sezono naujienų – režisieriaus Damiano Michieletto opera „Rožės kavalierius“ (kompozitorius Richardas Straussas). Tai bendras LNOBT, Briuselio „La Monnaie – De Munt“ ir Bolonijos „Teatro Comunale“ pastatymas. Pasak Sesto Quatrini, LNOBT operos meno vadovo, tai bus pirmas kartas, kai Lietuvos opera taps tarptautinės koprodukcijos lydere, kurioje susijungs aukščiausio lygio komanda. Jis pasakojo, kad D. Michieletto yra vienas iš penkių geidžiamiausių pasaulyje šiuolaikinių operos režisierių, tad prisivilioti jį dirbti kartu buvo didžiulis laimėjimas.
Pasak J. Sakalausko, tai yra labai aukšta kartelė, kurią įveikus teatras gali įveikti viską. Kadangi šios operos pastatymas reikalauja ypatingai ilgo pasiruošimo, ypatingos scenografijos, daugiau papasakoti teatro vadovas žadėjo priartėjus premjerai.
Baleto premjeroje „Pragiedrėjusi naktis/Šventasis pavasaris“ šįkart jėgas apjungs buvęs LNOBT baleto trupės vadovas Krzysztofas Pastoras ir dabar šias pareigas einantis Martynas Rimeikis.
„Visi nekantriai laukiame, ten taip pat bus išskirtinio kalibrio ir grožio muzika“, – kalbėjo M. Rimeikis, pridurdamas, kad tai bus didelio mastelio darbas, į kurį bus įjungta visa trupė.
Sugrįš „Traviatos“ tradicija
Jau pernai buvo planuota grąžinti į teatrą naujametinės „Traviatos“ tradiciją, tačiau dėl pandemijos teko šią idėją kuriam laikui atidėti. Tikimasi, kad tai pavyks padaryti šiais metais.
„Visi laukėme „Traviatos“ – buvome beveik priėję finišo ir neturėjome galimybės parodyti, turėjome nukelti metams“, – prisiminė LNOBT vyriausiasis dirigentas Ričardas Šumila.
Pasak jo, šioje operoje bus daug tradiciškumo, ji bus vizualiai patraukli, graži, stilinga, galantiška, su daug žmonių scenoje, sudėtingomis dekoracijomis, labai estetiškai gražiais kostiumais.
„Su naujametine „Traviata“ išaugo daug kartų – mums tai iš tikrųjų svarbu, mes apie tai kalbame, nes geras tradicijas reikia tęsti, jos turi pagrindą būti čia“, – kalbėjo J. Sakalauskas.
Tarp renginių – lietuviška premjera
Naujajame sezone teatras taip pat planuoja daug dėmesio skirti lietuviškumui, mūsų tradicijoms ir istorijai. Žiemos pabaigoje planuojama bendra Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro, kuriam vadovauja Gintaras Rinkevičius, ir LNOBT premjera „Dievo avinėlis“ pagal Felikso Bajoro sukurtą muziką. Planuojama premjerą sieti su Vasario 16-osios dienos minėjimu.
Minint Sausio 13-ąją teatro lankytojai turės galimybę pasiklausyti Verdžio „Requiem“. S. Quatrini sakė taip norintis pagerbti tiek per tragiškus įvykius Lietuvoje žuvusius nepriklausomybės gynėjus, tiek žmones, mirusius per pandemiją, tiek Baltarusijos gyventojus, kenčiančius nuo režimo represijų.
Teatras taip pat yra suplanavęs ir daugybę kitų veiklų – toliau rodys žiūrovų pamėgtus spektaklius kaip „Žydė“, „Eugenijus Oneginas“, „Karmen“ ir daugelį kitų, taip pat toliau keliaus po Lietuvą su „operos sunkvežimiu“, vykdys edukacijas, planuojami ir mažesnio mastelio spektaklio teatro avanscenoje, kaip sako teatralai, „prie geležinės uždangos“.
Pasak J. Sakalausko, teatras nori sujungti du iš pirmo žvilgsnio nesuderinamus dalykus – elitiškumą ir prieinamumą visuomenei, tokį teatrą, kurį gali suprasti visi.
„Norime ne supaprastinti, o prisidėti prie labai svarbaus visuomenės augimo proceso“, – kalbėjo J. Sakalauskas, pridurdamas, kad teatras visada bus to ambasadorius.