„Tai buvo paskutinė rezidencija, kurią vykdėm Cirko Sapiens patalpose. Tuomet Thiago ir Roberto buvo neseniai baigę Brazilijos mokyklą – vieną seniausių ir stipriausių cirko mokyklų pasaulyje. Įsimylėję šiuolaikinį cirką ir nukeliavę į Europą nieko nepažindami.

Prieš pradedant dėlioti spektaklį, jie jau turėjo apie 40 min medžiagos, – visiškai naujai išvystytos cirko kalbos, kurią jungė vien tik jų vidinis žinojimas, apie ką visa tai. Toji kalba buvo įspūdinga, bet jie vis paminėdavo, kad spektaklis turi būti apie dviejų žmonių santykius... politiniuose kontekstuose. Tada sakiau „ok“, pasižiūrėsim į ką tai išvirs Paryžiuje.

Tik veždamas juos į oro uostą išskristi atrandu istoriją, kurios nežinojau. Pasirodo, kai Portugalija vežė vergus į Braziliją, jų istorija buvo trinama, o išsilaipinus – net pakeistos pavardės. Taip atrandu dar vieną kontekstą, kurio nežinojau: Brazilijoje tu žinai arba nežinai savo šeimos istoriją, priklausomai nuo tavo odos spalvos. Taip ir atsitiko, kad mano mylimas Thiago turi „bendrinę“ pavardę ir močiutė yra seniausia jo žinoma giminė, o Roberto (tiek pat mylimas) žino, kad jo giminė kilus iš Anglijos, bet jis tos kalbos nemoka.

Ir štai žiūriu Paryžiuje – spektaklis prasideda nuo labai stiprių vaizdų apie vergystę. Naudojama ta pati virvė, kurią jie Kaune mėgino dekonstruoti. Ir visas spektaklis tarsi įgavo savo tikrąją formą“, – pasakojo „Cirkuliacijos“ programos kuratorius Gildas Aleksa, viešėjęs „Circusnext“ platformos susitikime Paryžiuje prieš pat paskelbiant laureatus.

„Kai paskelbė šių metų laureatus, net žagtelėjau iš džiaugsmo – laimėjo „Cia Doisacordes“ su tuo pačiu spektakliu, kurį pirmieji po Paryžiaus pamatys Lietuvos žiūrovai! O kitas tarp laureatų patekęs, tiesiog neįtikėtino lygio Alice Tibery Rende spektaklis „Fora“ bus pristatytas kitų metų Cirkuliacijos programoje. Dėl abiejų spektaklių tariamės jau apie metus, o šie rezultatai tik įrodo, kad kažką mūsų festivalyje darome teisingai“, – kalbėjo jis.

Festivalio organizatoriai džiaugiasi, jog išskirtinai prancūziškoje platformoje taip ryškiai sužibo menininkai iš Brazilijos. Tai tik įrodo, kiek daug kūrėjui reiškia labai gera cirko mokykla ir joje viešintys šiuolaikiniai menininkai (šiuo atveju – ir Lietuvoje žinomas Roberto Magro), kurie gali įkvėpti jaunuosius ieškoti naujų būdų kalbėti apie savo realybę. „Cá entre nós“ remiasi vertikaliosios virvės disciplina, kuri reikalauja ypatingo atlikėjų techninio pasiruošimo ir jėgos: pasirodymo metu nėra jokių saugos priemonių, remiamasi artisto jėga ir gebėjimais balansuoti, skristi, kilti ir suvaldyti laisvą kritimą virve.

Birželio 3-11 d. penkiuose Lietuvos miestuose vyksiantis tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“ šiemet pristato spektaklius iš Europos ribas peržengiančių šalių: Senegalo, Maroko, Brazilijos, Čilės ir Palestinos. Kasdien girdint migracijos temas ir jas siejant su negatyviu vertinimu, labai svarbu prisiminti, jog keliavimas nuo seniausių laikų yra pagrindinis žmogiškosios patirties šaltinis. Taip ir susiformavo šių metų festivalio tema „Nuo migracijos prie cirkuliacijos“, kurios spektaklius papildys turininga edukacinė programa, pritaikyta įvairiausių patirčių ieškantiems žiūrovams.

Festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Kauno miesto savivaldybė. Partneriai: Kauno kultūros centras, Kultūros centras „Girstutis“, Menų spaustuvė, Valstybinis Šiaulių dramos teatras, Prienų kultūros ir laisvalaikio centras, Varėnos kultūros centras.

Festivalio programa: cirkuliacija.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją