„Kultūra yra mano tėvynė“, – sakė pats Jonas Mekas. Taigi MO muziejuje galima pamatyti dalį šios kultūros – J. Meko filmų kadruose užfiksuotą aplinką, draugus ir Niujorko gyvenimą.

„Atvirumas kitam ir pasauliui – unikali Jono Meko savybė, kuri nuostabiai realizavosi visoje jo kūryboje. Tuo įsitikinti galima ir jo filmų kadruose, kurie eksponuojami MO parodoje. Kviečiame nepraleisti progos juos pamatyti“, – pranešime žiniasklaidai teigia Milda Ivanauskienė, MO muziejaus direktorė.

Ne vienas žymus veikėjas

J. Meko užfiksuotuose kadruose matomi Yoko Ono, Johnas Lennonas, Andy Warholas, Nam June Paikas, Elvis Preslis ar Jurgis Mačiūnas. Visgi jie nėra tikslingai fiksuojami ir tampa bendro Niujorko kultūrinio konteksto dalimi. Visi jie buvo draugai, vieni kitų įkvėpėjai.

Pavyzdžiui, Andy Warholas keletą mėnesių vis užeidavo į J. Meko loftą ir stebėjo jo veiklą. Tik tada J. Mekas sužinojo, kad pas jį lankosi JAV poparto žvaigždė. Mekas paskatino A. Warholą imti kino kamerą į rankas ir padėjo nufilmuoti vieną pirmųjų jo filmų „Imperija“ (1964 m.). 1964 m. Mekas dalyvavo Dalí surengtuose hepeninguose. O vieni iš pirmųjų Philipo Glasso pasirodymų Amerikoje buvo būtent J. Meko studijoje.

Kadruose – ir patys artimiausi

Šalia žinomų veikėjų visoje ekspozicijoje atsikartoja Meko vaikų Sebastiano ir Oonos, Meko žmonos Holly Melton atvaizdai. Tai dar kartą patvirtina, kad Mekas nesureikšmino herojų, kuriuos filmuoja. Kiekvienas žmogus jam buvo įdomus, unikalus ir vertas užfiksavimo.

„Meko kūryba yra labai asmeniška, jautri, tačiau taip pat ir labai universali. Filmuodamas ir fiksuodamas savo kasdienybę jis prabyla ir apie universalius dalykus, su kuriais dažnas gali susitapatinti“, – pasakoja Deima Žuklytė-Gasperaitienė, parodos kuratorė.

Atsidurti lyg kino juostoje

MO muziejuje eksponuojami J. Meko filmų kadrai sukelia filmo įspūdį – mažosios salės siena sukonstruota kaip teatrinė užuolaida su klostėmis, o kadrai eksponuojami nenutrūkstamai, lyg kino juosta.

Lankytojas čia gali netikėtai pamatyti ir save. Tarp parodoje eksponuojamų kadrų įterpti veidrodžiai, kuriuose žiūrovai gali išvysti save, įsiterpiančius į „mekišką“ kasdienybę. Visos parodos veikimo laikotarpiu tai buvo bene dažniausiai pasitaikęs nuotraukų kadras – lankytojai įamžino save kartu su Meko kadruose užfiksuotais asmenimis.

Parodos kuratoriai: Edmondas Kelmickas ir Deima Žuklytė-Gasperaitienė, ekspozicijos autorius – Gytis Skudžinskas, kadrus atspaudė – Arūnas Kulikauskas. Daugiau informacijos – čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)