Įprastai festivalio metu kino teatre veikiančioje netradicinio kino erdvėje 9 salėje rodomi diskusijas provokuojantys, savo kino kalba išsiskiriantys filmai. Šiemet „Kino pavasaris“ vyko virtualiojoje erdvėje, tad 9 salei neteko atverti žiūrovams durų. Dabar „Patiltės“ didžiajame ekrane bus parodyta dalis šios erdvės programos.

Pasak „Kino pavasario“ meno vadovės Mantės Valiūnaitės, geresnės vietos nei „Patiltė“ 9 salės trumpametražiams filmams nė negalėjo būti. „Tai visiems atvira, alternatyvi kino rodymo vieta su ypatinga atmosfera, kurią kuria skulptorių Andriaus Labašausko ir Ryčio Urbansko objekto dermė su tilto konstrukcija, upės tėkme ir kintančia šviesa. Rodos, čia besirenkančiam smalsiam žiūrovui mes ir sudarinėjome 9 salės repertuarą“, – sako M. Valiūnaitė.

Kiekvieno iš keturių specialių seansų filmus tarsi sujungia vienas pasakojimas, išryškėja be kompromisų kalbantys skirtingi autoriniai balsai, kurie užmezga vaisingus dialogus aktualiomis temomis. Čia bus galima pamatyti tiek jaunų kino kūrėjų drąsias vizijas, tiek eksperimentiniame kine jau pasižymėjusių kūrėjų – Beno Riverso ir Clemenso von Wedemeyerio – naujausius filmus.

Ateities scenarijai

Rugpjūčio 18 dieną „Patiltėje“ vyks specialus seansas „Ateitys“, kuriame bus galima išvysti jau minėto pripažinto britų videomenininko ir režisieriaus Beno Riverso naujausią darbą „Pažvelkim žemiau“ (Look Then Below), sukurtą kartu su JAV mokslinės fantastikos autoriumi Marku von Schlegelliu. Taip pat į Mėnulį nukeliantį Victoro Missudo filmą „Kosminis miškas“ (The Outer Space Forest), poetišką Basimo Magdy juostą M.A.G.N.E.T.A.S (M.A.G.N.E.T) bei Nicolaaso Schmidto istoriją apie rožes „Žiedynas“ (Inflorescence), kuris šiemet „Kino pavasaryje“ pelnė Specialų žiuri paminėjimą.

Apie žmones, gyvūnus ir mūsų kūnus

Rugpjūčio 25 dieną gyvūnų ir žmonių santykis bus apmąstomas seanse „Gyvūnų antologija“, kuriame trys filmai: Beny Wagnerio ir Sashos Litvintsevos „Demonstracija“ (A Demonstration) tyrinėja ir iš naujo interpretuoja natūralų gamtos pasaulį; kūrėjo Bambitchell kino esė „Vabalai ir žvėrys prieš įstatymą“ (Bugs & Beasts Before the Law) nagrinėja viduramžiais egzistavusių teismo procesų prieš gyvūnus istoriją ir palikimą; Basimo Magdy „Naujoji rūgštis“ (New Acid) rodo, kaip keli gyvūnai susirašinėja žinutėmis.

Rugsėjo 8 dienos seanse „Suplanuoti kūnai“ bus keliama diskusija apie žmogaus kūno situaciją šiuolaikiniame pasaulyje. Louiso Friedo filme „Lankstūs kūnai“ (Flexible Bodies) žmonės dirba ir treniruojasi, tačiau ar šie kūnai realūs? Clemenso von Wedemeyerio „Transformacijos scenarijus“ (Transformation Scenario) kuria spekuliatyvų pasakojimą apie rungtyniaujančio grupinio elgesio įtaką visuomenei.

Menininkės ir režisierės JaʼTovia Gary „Živerni dokumentas“ (The Giverny Document) eksperimentine kino kalba tyrinėja juodaodžių moterų istoriją. O Londono biurų erdvėje performansų autorė Pilvi Takala atlieka socialinį eksperimentą. Filme „Glostytojas“ (The Stroker) ji testuoja, ar lytėjimas priimtinas bendraujant biure.

Naktinės klajonės

Paskutiniame seanse rugsėjo 15 dieną bus rodomi du filmai, kuriuos sieja vienatvė, santykio su savimi ir su kitu paieška naktiniame mieste. Tai pernai Venecijos kino festivalyje pristatyta „Elekrinė gulbė“ (Electric Swan), kuri nukels į magiškąsias Buenos Aires. Filmo režisierė Konstantina Kotzamani buvo šių metų „Kino pavasario“ konkursinės programos „Trumpas konkursas“ žiuri narė. Kitas filmas – brandus ir kinematografine kalba ryškus Cristèle Alves Meira „Nematomas herojus“ (Invisible Hero) nukels į naktinę Lisaboną.

Visa „Kino pavasario“ 9 salės trumpametražių filmų programa „Patiltėje“ čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)