Supranti, kad tai negyva
Dėl vis labiau tobulėjančių dirbtinio intelekto technologijų menininkas Algis Kriščiūnas tikino nejaučiantis jokių pesimistinių nuotaikų.
Minėtą programėlę (Midjourney) yra išbandęs ir A. Kriščiūnas. „Nežinau, neužvežė manęs... Kokius tris kartus, kol vyksta tas procesas – gal ir įdomu, o paskui supranti, nėra ten gyvybės. Kažkokios mistikos yra, bet ji tokia nežmogiška, tokia tolima nuo žmogaus būties. Tarsi fantastinis filmas, bet ir jį žiūrėdamas ieškai žmogiškų santykių, atitikmens to, kas yra tavo gyvenime. Ta programėlė nenustebino. Na, nebent kaip atrakcionas, velnio ratas, amerikietiški kalneliai... bet išlipi, ir nori turėti tikrą gyvenimą. Tikro žmogaus sukurtas kūrinys kur kas vertingesnis, jis visada toks bus – žmogui“, – nė kiek neabejojo jis.
Dailininko sukurtas paveikslas sudaro tik pusę vertės, kitą pusę – asmeninis jo gyvenimas
Galbūt šios programėlės formatas pakeis patį santykį – dailininko ir norinčio įsigyti paveikslą, atsiras raktažodžių kalba?
A. Kriščiūnas pastebėjo, kad dirbtinis intelektas visgi dar nėra pajėgus interpretuoti raktažodžių.
„Programėlė sukuria mistinę klijuotę – kompiuterinio, dirbtinio intelekto mąstymo koliažą. Aišku, yra visokiausių žmonių, skirtingi jų pageidavimai ir norai. Visiškai suprantama, kad ir šitie kūriniai, sukurti su ja, turės savo rinkos dalį. Bet įsivaizduokite, įrašau tuos raktažodžius, laukiu, kol man atsitiktinumas kažką išmes. Vieną, antrą kartą surašau – išmeta vienokį, trečią – dar kitokį. Kuris iš jų pagal mano raktažodžius sukurtas kūrinys?“, – unikalumo pasigedo menininkas.
Jis pritarė minčiai, perskaitytai knygoje apie prancūzų tapytoją Polį Gogeną: dailininko sukurtas paveikslas sudaro tik pusę vertės, asmeninis jo gyvenimas – kitą pusę.
Kaip bomžpakiai – skonis lyg ir neblogas, gali save apgauti
Menininkas Andrius Miežis pastebėjo, kad dirbtinis intelektas yra taip sugeneruotas, kad įtiktų vartotojui. „Kaip tai daro iPhone telefonai – peizažai, saulėlydžiai – viskas pagerinta, nenatūralu, siekiama iškreipti realybę į vartotojišką pusę. Galbūt tai ir yra svarbiausia dirbtinio intelekto pusė“, – simuliatyviąją naujųjų technologijų funkciją įžvelgė A. Miežis.
Dirbtinio intelekto programėlių A. Miežis sakė dar nespėjęs išbandyti, tačiau kiek yra matęs atliktų skaitmeninio meno darbų – skirtumą iškart įžvelgiantis.
Izraelio psichologas, Nobelio premijos laureatas Danielis Kahnemanas perspėja – kovoje tarp dirbtinio intelekto ir žmogaus žmogus visada pralaimės, bus visiškai sutriuškintas. Tačiau su šia mintimi A. Miežis nelinkęs sutikti.
Paklaustas, ar atsiradus tokioms tapybinėms dirbtinio intelekto galimybėms nesumažės noras įsigyti tikrus meno kūrinius, dailininkas Andrius Makarevičius sakė, kad panašios programėlės skirtos tik pažaidimui.
„Tikram menui tai jokios įtakos neturi. Rankų darbo paveikslai vis tiek turės didesnę išliekamąją vertę ir bus labiau vertinami. Vieną įsivaizduoji, kitą gauni. O rankomis dažniausiai kryptingai eini link užsibrėžto tikslo. Todėl į tą programėlę žiūriu kaip į laikiną žaidimą“, – teigė kūrėjas.