Daugiau nei dešimtmetį Joanne Leighton kruopščiai renka įvairias žmonių sambūrių nuotraukas iš viso pasaulio. Šį nuotraukų atlasą choreografė naudoja kaip vizualinę partitūrą, nuo kurios atsispiria kurdama universaliems mus vienijantiems judesiams dedikuotą spektaklį.

„Susitikome su tikra šokio aristokrate. Apie žmogaus prigimtį, pasirinkimų priežastis ir pasekmes ji kalba nešaukdama, neprovokuodama, nebandydama įrodyti savo tiesos. Šiuolaikiniame šokyje nėra įprasta šokinėti iš vienos būsenos ar išraiškos į kitą, tad šokėjams tenka nelengva užduotis tapti gyvais pasaulio įvykių fiksavimo liudininkais, atgaivinti tiek siaubingų, tiek gražių įvykių ženklus,“ – apie J. Leighton kūrybos braižą pasakoja Šeiko šokio teatro meno vadovė Agnija Šeiko.

Momentines akimirkas scenoje įkūnija aštuoni šokėjai, kurdami demonstracijų, ritualų, šokio ir linksmybių scenas. Šokėjuose tarsi apsigyvena nuotraukose užfiksuoti prisiminimai. Vaizdų kartojimas, gretinimas ir sluoksniavimas scenoje kuria judančią kartografiją, o judesys, nors ir šiuolaikiškas, tarsi grąžina gestus, kurie liudija žmonijos pradžią, todėl „Flocking“ vienu metu šiuolaikiškas ir pirmapradis, o šokio kalba ir tiksli, ir netramdoma.

„Šie judesiai mus vienija ir formuoja mūsų žmogiškumo pagrindą. Kūnai spektaklyje kuria galingą fizinę kalbą, kurią iš karto atpažįstame ir su kuria jaučiame bendrystę. Scenoje jie švelnūs arba provokuojantys, uždari arba atviri, chaotiški arba statiški. Noriu, kad žiūrovai pajustų empatiją ir tiesioginį, asmenišką ryšį su tuo, kas vyksta scenoje,“ – būsimą premjerą pristato choreografė J. Leighton.

„Flocking“ garso takelis ir kostiumai taip pat pabrėžia žmonių susibūrimuose užkoduotą universalumą ir atsparumą laikui. Sandros Straukaitės kostiumuose susipina 90-ųjų rankdarbių žurnalų madų įkvėpti nertiniai ir gatvės bei sportinio stiliaus drabužiai. Garso takelyje sluoksniuojama nauja ir sena muzika: skamba šiuolaikinė Peter Crosbie, 7-ojo dešimtmečio protestų Niujorke įkvėpta minimalistinė Steve Reich muzika ir lietuviškos sutartinės. Pastarosios čia skamba neatsitiktinai – J. Leighton dažnai naudoja šalies, kurioje stato spektaklį, tradicinę muziką, norėdama sustiprinti bendrystės ir žmogaus būties cikliškumo jausmą.

Choreografės J. Leighton komandoje jungtinis prancūzų-lietuvių kūrėjų kolektyvas: kostiumų dizainerė Sandra Straukaitė, šviesų dizaineris Romain de Lagarde (Prancūzija), šokėjai Dovilė Binkauskaitė, Niels Claes (Belgija), Gintarė Marija Ūsė, Mantas Ūsas, Ema Senkuvienė, Inga Kuznecova, Viktorija Zobielaitė, Rūdis Vilsons (Latvija), Šeiko šokio teatro meno vadovė Agnija Šeiko ir prodiuserė Goda Giedraitytė.

„Flocking“ – Lietuvos ir Prancūzijos šiuolaikinio šokio bendradarbiavimo programos „KlaipėDAnse” dalis. Anot A. Šeiko, kūrybinės kolaboracijos su tokiais kūrėjais kaip J. Leighton, teikia daug gilesnę naudą, nei vien repertuaro papildymą nauju spektakliu, bet taip pat leidžia jausti Europos šiuolaikinio šokio pulsą bei brandina Šeiko šokio teatro kūrėjus, skatina dar atviresnį, laisvesnį mąstymą.

Nuo 2017 metų veikiančioje programoje Šeiko šokio teatras su skirtingais šokio partneriais iš Prancūzijos kasmet pastato po vieną šiuolaikinio šokio spektaklį ar filmą, rengia gastroles Lietuvoje, užsienyje, organizuoja meistriškumo kursus profesionaliems šokėjams ir Klaipėdos miesto bendruomenei. „KlaipėDAnse“ ambicija – uostamiestį paversti Lietuvos šiuolaikinio šokio meka.

Programos veiklos pažymi glaudų Šeiko šokio teatro (Lietuva), Nacionalinio Kano choreografijos centro Normandijoje (Prancūzija), Prancūzijos ambasados, Prancūzų instituto Lietuvoje, Klaipėdos miesto savivaldybės, Klaipėdos universiteto bendradarbiavimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją