Būtent su šiuo kūriniu – instaliacija „Rožėm klotas kelias“ – menininkė dalyvavo paslaptingo gatvės menininko Banksy organizuotoje parodoje „Dismaland“(2015). Simboliškai sukuriant priešingybę pramogų parkui „Disneyland“, tąkart menininkų pagalba apleistas vandens pramogų parkas buvo pripildytas meno kūrinių, primenančių apie šiuolaikinės visuomenės problemas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Kai tuomet gavau kvietimą dalyvauti Banksy kuruojamoje parodoje, jį ištryniau galvodama, kad tai „spamas“. Galiausiai įsitraukiau į susirašinėjimus ir gavau nurodymus laikyti šį projektą paslaptyje iki jis atsidarys. Tuomet juokavau, kad tai man neaktualu, nes niekas netiki, jog dirbu su Banksy“, – prisimena S. Inčirauskaitė-Kriaunevičienė.
Ji taip pat priduria, kad kūrinio pavadinimas „Rožėm klotas kelias“ turėtų būti skaitomas tiesiogiai, atmetant pozityvią posakio prasmę, ir yra nuoroda į greičio svaigulį bei gėlių vainikus pakelėse, paliekamus žuvusiems greičio mėgėjams atminti.
„Manau, kad kūrinys ir toliau nepraranda aktualumo, taigi MO muziejus sprendimas jį eksponuoti yra labai taiklus. Sunku patikėti, kad ne taip seniai, dabar jau gana egzotiškai atrodantis „Volkswagen Golf 2“ juodas automobilis buvo vienas populiariausių tarp tuometinių „gatvės erelių“. Su visais kietumo įrodymais: „niauktais“ langais, išskirtiniais numeriais“, – teigia menininkė.
MO muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė pasakoja, kad „įtraukdami šią instaliaciją į spalio 5 dieną atidaromą parodą „Rūšių atsiradimas, 90-ųjų DNR“, norime ir pažadinti atsiminimus – iš reakcijų vos pastačius automobilį matyti, kad tai paveikus kūrinys, ir pakviesti pagalvoti, ar mes, kaip visuomenė, paaugome. Turiu omenyje ir atsakingumą keliuose, ir automobilių fetišą.“
Dar viena instaliacijos dalis – „Turbo“ kramtomosios gumos, itin madingos 90-aisiais, lipdukai ant MO muziejaus durų galbūt primins vaikystės kolekcijas ir svajones.
Daugiau 90-ųjų istorijų – parodos „Rūšių atsiradimas. 90-ųjų DNR“ atidarymo festivalyje – „MOratone“. Visa programa čia.
S. Inčirauskaitė-Kriaunevičienė garsėja metalo siuvinėjimo technika. Kritikuodama populiariąją kultūrą, kūrėja savo darbams pasirenka dažniausius rankdarbių žurnaluose randamus raštus. Tradicinio pobūdžio siuvinėjimai netradicinėje aplinkoje – gėlių raštai ant metalo – sukuria įdomų ir netikėtą kontrastą.