„Nuo pat pradžių laikomės tęstinumo tradicijos – nuo mažųjų pianistų iki jaunų, jau laimėjusių laurus svarbiuose tarptautiniuose konkursuose, taip pat pripažintų meistrų“, – sako festivalio meno vadovė Mūza Rubackytė. Viena tradicijų – rečitaliai, kuriuose pristatomi patyrę ir pasaulyje pripažinti pianistai, ir dvigubi rečitaliai, kuriuose festivalio publika supažindinama su žymių konkursų laureatais. Pastarieji kviečiami groti po du – vienas groja vieną rečitalio dalį, antras – kitą, taip publika viename koncerte pamato skirtingus muzikantus iš skirtingų šalių.
Šiemet festivalyje skambės du konkursų laureatus pristatysiantys dvigubi rečitaliai. Lapkričio 21 d. vyks JAV prizo „Gilmore Young Artist“ 2000 ir 2022 m. laimėtojų Janice Carissa (Indonezija) ir Maximo Lando (JAV) dvigubas rečitalis „Nuo senojo iki naujojo pasaulio“, o lapkričio 28 d. laukiamas Paryžiaus Long–Thibaud ir Utrechto Liszto bei Dublino konkursų 2022 m. nugalėtojų, japonų Yukine Kuroki ir Masaya Kamei dvigubas rečitalis „Nauji Tekančios Saulės šalies vardai“.
Pirmą kartą Vilniaus filharmonijos scenoje skambinsiančius lapkričio 21 d. rečitalio dalyvius M. Rubackytė apibūdina taip: „J. Carissa – žavinga ir talentinga pianistė iš Indonezijos, studijuojanti JAV, o amerikietis M. Lando – daug žadantis pianistas, jis kaip jauna šalies fortepijono meno viltis puošė metinio žurnalo „Musical America“, vadinamo klasikinės muzikos biblija, viršelį. Pianistas Vilniuje pateiks amerikietišką programą, pradėdamas savomis kompozicijomis, baigdamas Gershwino „Žydrąja rapsodija“.“
Lapkričio 28 d. dvigubame rečitalyje akylesnė publika atpažins 2013 m. festivalyje jau grojusią Yukine Kuroki, be kita ko, laimėjusią Balio Dvariono konkursą. „Taip sutapo, kad lapkričio 28-ąją scenoje susitiks du japonai: Yukine Kuroki ir Masaya Kamei. Jį girdėjau Paryžiaus konkurso finale ir likau sužavėta nuoširdumo, artistiškumo. Yukine – nepaprastai moteriška, žavinga, o praėję metai jai buvo itin gausūs premijų – nugalėjo Dublino pianistų konkurse ir Tarptautiniame F. Liszto pianistų konkurse Utrechte, po to pelnė dar vieną svarbų prizą – trečią vietą garsiajame Arthuro Rubinsteino konkurse Tel Avive“, – pasakoja M. Rubackytė. Abiejuose dvigubuose jaunųjų pianistų rečitaliuose skambės įvairių kompozitorių kūriniai – pačių atlikėjų pasirinktos programos, atskleidžiančios jų meistriškumą.
Dar viename dvigubame rečitalyje sulauksime intriguojančios fortepijono ir perkusijos programos „Styginis ar perkusinis?“. Ją lapkričio 23 d. atliks pianistai Guoda Gedvilaitė ir Petras Geniušas bei perkusijos duetas „Per Gunt“: Guntaras Freibergas ir Pavelas Giunteris. Pianistai pateiks atskiras turiningas programas, o vakaro finale sujungs savo talentus – skambės išraiškingi Friedo Walterio muzikiniai paveikslai ir įžymioji Bélos Bartóko Sonata dviem fortepijonams ir perkusijai. Tai vienas įdomiausių ir išraiškingiausių B. Bartóko kūrinių, kurį parašyti inspiravo muzikavimas ir koncertavimas kartu su žmona pianiste Ditta Pasztory, taip pat noras į fortepijoną pažvelgti kitaip – kaip į perkusinį instrumentą.
Solidžius rečitalius festivalyje surengs garbūs fortepijono meno meistrai, prancūzų pianistai Anne Queffélec (lapkričio 26 d.) ir Michelis Dalberto (lapkričio 30 d.).
Viena savičiausių prancūzų pianisčių A. Queffélec garsėja elegantiškomis Eriko Satie, Henri Dutilleux, Wolfgango Amadeus Mozarto ir šiuolaikinės prancūzų muzikos interpretacijomis. Į Vilniaus fortepijono festivalio koncerto programą atlikėja įtraukė didelio populiarumo sulaukusios autorinės kompaktinės plokštelės „Satie & Compagnie“ fragmentus, juos derindama interpretaciškai ir emociškai. Vienas pagrindinių rečitalio autorių – nusistovėjusius standartus laužęs XX a. pradžios kompozitorius Erikas Satie, jo nostalgiškos nuotaikos „Gymnopédies“ dalys suriša kitų Lietuvoje mažai girdėtų autorių kūrinių pynę. Joje skamba ir vintažinė, jauki „sena muzikinė dėžutė“, kurią kompozitorius Déodatas de Séveracas skyrė savo mažajai pusseserei Mimi de Rigaud, ir miniatiūros meistro Reynaldo Hahno poetiškoji fantazija, ir liaudies dainą primenanti Charles’io Koechlino „Žvejų daina“, ir kitos įvairios pjesės. Taip pat skambės įžymiųjų Claude’o Debussy ir Franciso Poulenco miniatiūros.
A. Queffélec ne tik koncertuos, bet ir ves meistriškumo kursus. Jau trečią kartą rengiami Prancūzų fortepijono muzikos meistriškumo kursai vyks lapkričio 24 d. 10 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (Gedimino pr. 42). „Džiaugiuosi, kad jau trečiame iš eilės festivalyje vyksta prancūzų fortepijoninės muzikos meistriškumo kursai LMTA studentams, kuriuos veda žymiausi ir svarbiausi šios srities atstovai. Šįsyk su studentais patirtimi dalinsis legendinė pianistė, turinti įspūdingą diskografiją, koncertuojanti visame pasaulyje. Šis tarptautinis projektas yra bendras su Prancūzijos ambasada Lietuvoje“, – sako kursų sumanytoja M. Rubackytė. Kursus stebėti kviečiami ne tik LMTA studentai, bet ir visi pianistai, mat įėjimas čia laisvas.
Lapkričio 30 d. vyksiantis rečitalis „Paryžietiškas vakaras Vilniuje“ taps puikia proga Lietuvos publikai susipažinti su pasaulyje gerai žinomu prancūzų atlikėju Micheliu Dalberto. Paryžiuje 1955 m. gimęs pianistas studijavo Paryžiaus konservatorijoje Vlado Perlemuterio (Alfredo Cortot mokinio) klasėje, laimėjo pagrindinius prizus Claros Haskil ir Lidso pianistų konkursuose. M. Dalberto koncertuoja su žymiausiais orkestrais, kamerinės muzikos atlikėjais, bendradarbiavo su dainininkėmis Barbara Hendricks ir Jessye Norman, pasirodė Liucernos, Florencijos, Provanso Ekso, Edinburgo, Šlėzvigo-Holšteino, La Rok d’Anterono, „Wiener Festwochen“ festivaliuose. Manoma, kad M. Dalberto yra vienintelis pianistas, įrašęs visus Franzo Schuberto kūrinius fortepijonui („Denon“ įrašų kompanija), daugybę G. Fauré, C. Debussy, C. Francko, M. Ravelio, L. van Beethoveno opusų, už šiuos įrašus pelnęs ne vieną apdovanojimą. Pianisto rečitalyje Vilniuje karaliaus jo itin vertinami Gabrielis Fauré ir Robertas Schumannas.