Šokio spektaklis „Boléro-Extended“ – tai neįprasta ir originali vieno garsiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravel’o kūrinių „Boléro“ interpretacija. Lengvai atpažįstama melodija ir jos parafrazės scenoje vizualizuojamos „Šeiko šokio teatro“ šokėjų ir Klaipėdos violončelių okteto atlikėjų. Originaliai dekonstruojama M. Ravel’o muzika, scenoje atliekama vienos, kelių ar iš karto aštuonių violončelių, suskamba netikėtai ir šiuolaikiškai.

Danų choreografas Palle Granhøjus drauge su šokėjais kuria varžančiose aplinkybėse atsidūrusių asmenybių portretų galeriją, atskleisdamas unikalias kiekvieno trupės šokėjo savybes ir jomis papildydamas muzikinį spektaklio audinį bei interpretaciją. Choreografas scenoje siekia išryškinti žmogiškąją būtį, užuot eksponavęs šokėjų plastiką ir choreografijos ypatybes, P. Granhøjus scenoje siekia atskleisti vyrus ir moteris, tokius, kokie jie yra: tikrus, gyvus ir sudėtingus.

Idėja vieną M. Ravel’o orkestrui skirtą „Boléro“ atlikti gyvai tik violončelėmis gimė Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriui Mindaugui Bačkui, o ilgamečio bendradarbiavimo su „Šeiko šokio teatru“ dėka ši mintis peraugo į unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį.

Tarptautiniu mastu pripažintas danų choreografas P. Granhøjus garsėja autorine obstrukcijos technika. Ji leidžia choreografui transformuoti šokėjų judesius, ribojant jų veiksmus, ir taip atskleisti vidinius jų asmenybės sluoksnius. Per pastaruosius 30 m. glaudžiai bendradarbiaudamas su šokėjais jis yra sukūręs apie keturias dešimtis šokio spektaklių. P. Granhøjus, savo kūryboje dažnai derina šiuolaikinio šokio kalbą su klasikine muzika, yra sukūręs spektaklių pagal Igorio Stravinskio („Šventasis pavasaris“) ir Gustavo Mahlerio („2men2mahler“ ir „Men & Mahler) kūrinius. P. Granhøj nuolat kuria Orhuse įsikūrusiai savo trupei „Granhøj Dans“, o jo darbai jau pristatyti 49 pasaulio šalyse.

Klaipėdos violončelių oktetas – tai 2017 m. Klaipėdos violončelės festivalyje debiutavusio Klaipėdos violončelių kvarteto pagrindu susibūręs ansamblis. Abiejų violončelininkų ansamblių susikūrimą inicijavo vienas intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas M. Bačkus, kurio muzikiniai interesai itin platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio iki eksperimentinio violončelės skambesio. Klaipėdos violončelių kvartetas nuolat bendradarbiauja su „Šeiko šokio teatru“ ir jau yra pristatę keletą drauge sukurtų šokio spektaklių.

Choreografas – Palle Granhøj (Danija). Atlikėjai: „Šeiko šokio teatras“ (Darius Berulis, Dovilė Binkauskaitė, Mantas Ūsas, Aušra Krasauskaitė, Marius Pinigis, Emilija Dūdaitė, Oksana Griaznova, Inga Kuznecova, Povilas Jurgaitis), Klaipėdos violončelių oktetas (Marius Sakavičius, Karolis Vaičiulis, Gleb Pyšniak ir kviestiniai muzikantai).

Asistentė – Oksana Griaznova; garso režisierius – Kastytis Narmontas; šviesų dizaineris – Stasys Jamantas; muzika – pagal Maurice Ravel „Boléro“; aranžuotė – James Barralet; teatro meno vadovė – Agnija Šeiko; prodiuserė – Goda Giedraitytė; ko-prodiuseriai: Granhøj Dans (DK), Šeiko šokio teatras, Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas.

Kitą savaitę, liepos 26 d., 18 val. Telšių ješivoje (Iždinės g. 11, Telšiai) žiūrovai išgirs garsių Lietuvos pianistų – Petro Geniušo ir Justo Šerveniko – duetą, koncerte „Muzika dviem“. Rugpjūčio 3 d. 18 val. Chaimo Frenkelio vilos parke rinksis mažieji festivalio klausytojai – čia vyks Keistuolių teatro pasirodymas visai šeimai „Dainos iš vaikystės“. Scenoje pasirodys Aidas Giniotis ir grupė „PlumBum“.

Tarptautinio Chaimo Frenkelio vilos vasaros festivalio meno vadovas – Lietuvos nacionalinės premijos laureatas, dirigentas Robertas Šervenikas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją