„Jauno teatro dienas“ kovo 12-ąją pradės režisierės Olgos Lapinos spektaklis „Bėgikas“.
Šis Valstybinio jaunimo teatro spektaklis, skirtas jaunimui ir paaugliams, kalba apie patyčias ir smurtą mokykloje.
Kaip ir pernai, festivalį sudarys dvi dalys – kūrybinės teatro dirbtuvės ir parodijuojamoji programa.
Pastaroje: koncertai, paskaitos, ryškiausi jaunų režisierių spektakliai.
„Šių metų festivalio programoje pamatysime 6 spektaklius,taip pat dvi paskaitas. Kolektyvai atvažiuoja iš Vilniaus iš Lenkijos. Tai yra spektakliai būtent tų režisierių, kurie dirbs su mumis dirbtuvėse. Tai, pavyzdžiui, Šarūno Datenio „Čia buvo čia nėra“. Spektaklis skirtas vaikams. Ir ką, manau, reikėtų pabrėžti, kad šiais metais festivalis atkreipia dėmesį į tai, kad spektakliai būtų skirti skirtingoms amžiaus grupėms“, – pasakojo viena iš festivalio organizatorių, Klaipėdos jaunimo teatro aktorė Justina Burakaitė.
Pirmaisiais gyvavimo metais festivalis „Jauno teatro dienos“ siekė užmegzti ryšius tarp skirtingų teatro mokyklų ir trupių.
Pristatyti jaunus, kitaip dirbančius kūrėjus, jų darbus.
Vėliau, pasak organizatorių, atsirado poreikis ne tik bendrauti, bet ir kartu dirbti.
„Kiekvienais metais mes vis bandome įvesti kažką naujo, tai po to prasidėjo bendradarbiavimas su teatro kritikais, su scenografais. Šiemet ir taip visas festivalis plečiasi teatro kontekste tam, kad galėtumėm tiesiog susipažinti vieni su kitais ir toliau vėliau planuoti bendrus darbus“, – sakė viena iš festivalio organizatorių, Klaipėdos jaunimo teatro aktorė Ieva Pakštytė.
Spektakliai bus rodomi Kultūros fabrike. O kūrybinėse dirbtuvėse dalyvaus apie 40 atranką įveikusių Lietuvos aktorių.
„Šiomis dienomis bus didelių laboratorinių tokių paieška. Tai vyks Švyturio arenoje. Taip pat laboratorijos vyks ir Klaipėdos teatro muzikos akademijoje. Ten dirbsiu aš su Egle Gabrėnaite. Pasikeisim savo kursus, o čia dirbs režisieriai pakviesti“, – kalbėjo režisierius Valentinas Masalskis.
Vienoje iš paskaitų Vaidas Jauniškis kalbės apie šių dienų pjeses, o teatrologė Goda Dapšytė aiškinsis, ar šiomis dienomis teatras turi kalbėti apie amžinąsias vertybes, ar apie tai, kas vyksta čia ir dabar.