Pasak šio kasmetinio renginio sumanytojos, meno vadovės ir direktorės Marijos Tananos, Visagino scenose vaidino pasaulinio lygio teatro žvaigždės. Daug aktorių tapo visaginiečių numylėtiniais, o Visaginas tapo vienu iš jų mylimiausių miestų.

Kasmet spalio pradžioje į šį kurorto dvasia alsuojantį, ežerų apsuptą miestą pušyne susiburia tarptautinė profesionalaus vieno aktoriaus teatro entuziastų ir puoselėtojų bendruomenė, atvirai priimama miesto valdžios, kultūros atstovų ir gyventojų.

Pasak M. Tananos, festivalis gyvuoja tik visaginiečių svetingumo, nuoširdumo, didelio susidomėjimo ir meilės teatrui dėka. Jos teigimu, šiandien jau sunku įsivaizduoti Visaginą be „Atspindžio“, o „Atspindį“ be Visagino.

Ir nors kelerius metus festivalis, kaip ir visa visuomenė, išgyvena sunkius laikus – iš pradžių dėl pandemijos, dabar dėl karo Ukrainoje daug dalyvių neranda galimybių atvykti į Visaginą – tačiau, pasak meno vadovės, „Atspindys“ gyvuoja, aktyviai reaguodamas į visus įvykius, nes menas visada padėdavo sunkiais momentais ne tik išgyventi, bet ir išlikti žmonėmis“.

Šiemet į Visagino kultūros centro sales, puikiai pritaikytas profesionaliems pasirodymams, pakvies teatro menininkai iš Armėnijos, Izraelio, Slovakijos, Ukrainos ir Lietuvos. Iš viso programoje – keturiolika monospektaklių, kuriuos vertins žinomų Estijos, Lenkijos, Ukrainos ir Lietuvos teatralų tarptautinė žiuri, kaip ir kasmet, per festivalio uždarymą paskelbsianti Grand Prix laimėtoją.

Spalio 5 d., trečiadienį, festivalį pradės Prešovo nacionalinio teatro (Slovakija) aktorius Peteris Brajerčíkas spektakliu „Moralinė beprotybė“ Umberto Eco romano „Prahos kapinės“ motyvais.

Monodrama aštriai iškelia šiais laikais itin aktualią mintį, kaip lengva manipuliuoti visuomene, kuri linkusi patikėti netikrais faktais, apgaulėmis ir sąmokslo teorijomis vien tik tam, kad pateisintų savo pačios antisemitizmą, nacionalizmą.

Istorijos kryžkelėse atsidūrusios kuriančios asmenybės, priverstos rinktis tarp tiesos ir melo, tarp pražūties, tremties ir išlikimo bei prisitaikymo, skaudžius klausimus gvildens Vilniaus senojo teatro aktorė Jelena Bogdanovič spektaklyje „Kad ir kur nuplauktume“ pagal Nadeždos Tefi prisiminimus (spalio 7 d.).

Apsisprendimo istorinių lūžių akivaizdoje, išlikimo žmogumi nežmoniškomis sąlygomis temą pratęs aktorė, režisierė, dramaturgė Birutė Mar, festivalyje pristatysianti kuriamo spektaklio eskizą „Mąstanti barako širdis“ pagal Etty Hillesum, Joanos Ulinauskaitės-Mureikienės ir šiuolaikinių ukrainiečių moterų liudijimus (spalio 8 d.)

Greta visai visuomenei svarbių atminties temų, atliepiančių šiandienos aktualijas, šiųmetis „Atspindys“ pasiūlys atsigręžti į moters, motinos pasaulį ir situaciją. „Taško“ teatro aktorė Jūratė Martinaitytė spektaklyje „Būti“ pagal Dovilės Katiliūtės pjesę, pagrįstą tikromis moterų istorijomis, susitelks į neplanuotą nėštumą patyrusių moterų patirtis (spalio 5 d.).

Kyjivo teatro „Koleso“ (Ukraina) aktorė Marija Gruničeva spektaklyje pagal Dario Fo ir Francos Rame pjesę „Aš laukiu tavęs, mylimasis“ pažvelgs į moters psichologijos gelmes, atverdama moteriškas paslaptis, apie kurias nepriimta garsiai kalbėti (spalio 6 d.). Tą pačią dieną Vilniaus miesto teatro/OKT aktorė Edita Užaitė pateiks jaunos rusų dramaturgės Milos Fakhurdinovos dokumentinės pjesės „Nuoga“ asmenišką interpretaciją.

Valstybinio jaunimo teatro aktorė Aušra Pukelytė sceniniame pasakojime „Vuojaž, vuojaž“ pagal interviu su moterimis kalbės apie vidutinio amžiaus moterų gyvenimą ir griaus mitus bei stereotipus apie amžių (spalio 7 d.).

Alytaus miesto teatro aktorė, režisierė, dramaturgė, pernykščio „Atspindžio“ Grand prix laimėtoja Andra Kavaliauskaitė pakvies į dviejų dalių monospektaklį – šiuolaikinę odę mamai, dvelkiančią nepagražinta realybe, kurioje gyvena autizmo sutrikimo paliestos šeimos (spalio 8 d.).

Vieno aktoriaus teatras – daugiažanris, daugiabriaunis reiškinys, apimantis pačias įvairiausias sceninės raiškos formas. Bardų kūrybą taip pat galime laikyti vieno aktoriaus teatru.

Žinomas aktorius ir bardas Gediminas Storpirštis pristatys muzikinę–poetinę programą „Trys mūzos“, kurioje skambės ir paties aktoriaus parašytos eilės bei monologai iš teatro gyvenimo (spalio 6 d.). Ukrainos teatro žvaigždė Piotras Mironovas muzikiniame spektaklyje „Maestro Aznavouras. Une vie dʼamour“ pagal Tamaros Aliochinos pjesę pakvies prisiminti žymų prancūzų aktorių, muzikantą, kompozitorių Charlesʼį Aznavourʼą (spalio 8 d.).

Žavi, spinduliuojanti nuostabia energija ir moterišku žavesiu Gabija Veronika Barkauskienė (Argentina) padovanos geriausių romantiškų Lotynų Amerikos baladžių koncertą „Canta y no llores“ – „Dainuok ir neverk“ (spalio 8 d.).

Tradiciškai viena festivalio diena, spalio 7oji, pavadinta „Monomaratonu“, skirta ištvermingiausiems – per ją bus parodyti net penki spektakliai. Tarp jų – dviejų festivalio dalyvių iš Armėnijos, Armeno Kuškiano ir Goro Ambardzumiano, pasirodymai bei jauno lietuvių aktoriaus Arno Ašmono (teatro trupė „Teatronas“) monospektaklis „Skambutis tėvui“ pagal Franzo Kafkos „Laišką tėvui“.

Festivalio rengėjai tikisi, kad ir šiųmetis teatrinis vyksmas Visagine bus kupinas prasmingų susitikimų, atskleidžiančių netikėtus būties pavidalus, nes juk monospektaklio aktorius kiekvieną pasakojamą įvykį perleidžia per savo sielą, o vieno aktoriaus teatro pasakojimas prasideda nuo scenoje stovinčio menininko santykio su žiūrovais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją