Programos tikslas – išryškinti meninę dokumentiką, suteikti jai daugiau dėmesio. Atrinktuose filmuose atsiskleidžia dokumentinio kino formų įvairovė, autentiškas ir smalsus žvilgsnis į paraštes nustumtus herojus, pamirštus įvykius. Visus ciklui atrinktus darbus vienija tai, kad jų pagrindiniai veikėjai filmuose užima praeities ir dabarties liudytojų vaidmenis.
Kadras iš filmo „Saulės miestas“

„Siekdami namų kino žiūrovams pasiūlyti visapusišką programą, nusprendėme dokumentikai skirti atskirą ciklą. Kviesime žiūrovus pasvarstyti apie filmuose keliamus klausimus, atrasti netikėtus žmonių gyvenimus, pamedituoti, pakeliauti – dokumentikos programa pasižymi neskubotumu, užburiančiais vaizdais, charizmatiškais herojais...“, – sako Eglė Maceinaitė, „Skalvijos“ kino centro programų koordinatorė ir viena Vilniaus dokumentinių filmų festivalio (VDFF) programos sudarytojų.

„Skalvijai“ dokumentinis kinas artimas ir įdomus jau seniai – kino centras daugiau nei dešimtmetį organizuoja į kūrybinę dokumentiką orientuotą seniausią Baltijos šalyse dokumentinių filmų festivalį. Kadangi festivalis vyksta rudenį, kol kas dokumentinius filmus iš įvairių pasaulio festivalių kino centras sugrąžina į savo namų kino platformą skalvija.lt.

„Norisi, kad įsivaizdavimas apie dokumentiką keistųsi ir plėstųsi, kad ši kino rūšis atsiskleistų ir žiūrovai ją prisijaukintų“, – priduria E. Maceinaitė.

Dokumentikos ciklą sekmadienį „atidarė“ kartvelų režisieriaus Rati Oneli filmas „Saulės miestas“ („Mzis qalaqi“, 2017). Autorius stebi kasyklų miestelį Sakartvelo vakaruose. Čia sovietmečiu buvo išgaunama 50 proc. pasaulio mangano.
Režisierius Rati Oneli Vilniaus dokumentiniu filmu festivalyje

Šiandien šioje vietoje, apsuptoje kalnų, laikas sustojęs. Tačiau žmonės ir toliau gyvena savo gyvenimus: šachtose dirbantis aktorius teatrui skiria vėlyvus vakarus, muzikos mokytojas gyvenimo viltis deda į muziką. Miestelio kvėpavimą palaiko ir tuščiame stadione vienodu tempu bėgančios dvi jaunos atletės, besirengiančios čempionatui.

„Netikiu tradicine stebėjimo dokumentika. Tai pats sau prieštaraujantis apibūdinimas. Stebėjimo dokumentika – tai tiesiog reportažas. Jei tampi stebėtoju, susikuri distanciją ir esi pašalinis. Tai ne tavo tiesa. Man buvo svarbu atrasti savo tiesą“, – apie filmo „Saulės miestas“ kūrimą yra sakęs R. Oneli.

2017-aisiais R. Oneli svečiavosi VDFF ir „Saulės miestą“ pristatė Lietuvos auditorijai.

Šį sekmadienį, balandžio 4 d., dokumentikos programa bus papildyta antruoju filmu, kuris visai kitoks nei „Saulės miestas“. Tai – režisierės Pia Hellenthal debiutas „Ieškant Evos“ („Searching Eva“, 2019).
Kadras iš filmo „Ieškant Evos“

Pagrindinė šio filmo veikėja – Berlyne gyvenanti dvidešimt kelerių italė Eva. Klajūnė, poetė, modelis, sekso darbuotoja, buvusi kvaišalų vartotoja, feministė būdama 17-os paliko gimtuosius namus, kad rastų laisvę. Jos netradicinis gyvenimo būdas, socialiniuose tinkluose publikuojami moralines normas kvestionuojantys įrašai bei drąsios ir atviros nuotraukos pritraukia gausybę gerbėjų.

Ją apibūdinančių etikečių daug, bet kas iš tikrųjų yra toji Eva Collé? Berlyno kino festivalyje pristatytas intymus ir spalvingas jaunos moters portretas taikliai atspindi šiuos laikus.

Dokumentikos programą rasite ČIA. Pirmoji peržiūra šioje namų kino platformoje – nemokama.

Apie „Skalvijos“ virtualią salę

„Skalvijos“ virtualios salės repertuaro pagrindą sudaro autorinis kinas, kino klasika, specialiosios programos. Čia vyksta ir virtualūs kino festivaliai. Išsirinkti paprasta, nes palaikomas aprėpiamo dydžio repertuaras, kuris periodiškai atnaujinamas. Svarbu ir tai, kad pirma peržiūra – nemokama. Ją išnaudojus, filmo nuoma kainuoja 3–5 eurus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)