Rūta Oginskaitė, kritikės kelią pradėjusi nuo kultūros žurnalistės darbo LRT laidose, įvairiuose kultūros žurnaluose ir savaitraščiuose, šiandien yra žinoma kaip daugybės biografinių knygų apie iškilias kultūros ir meno asmenybes autorė. Jos parašytų kūrinių lentynos svorį sudaro pasakojimai apie operos solistę Aleksandrą Staškevičiūtę (monografija), dainų autorių ir atlikėją Vytautą Kernagį, dokumentininką Robertą Verbą, kino režisierių Arūną Žebriūną ir kitos knygos. Tačiau...
„Apie savo parašytas knygas ji kalba ne kaip apie tyrimus, o gyvenimo su vienais ar kitais žmonėmis, etapus. [...] Nesvarbu apie ką rašytų R. Oginskaitė, visų pirma ją domina žmogus, jo likimas ir pasirinkimai, susidūrimai tarp asmenybės ir kūrybos, kuriuose ir užgimsta menininko istorija. [...] Jūratė Paulėkaitė nešė gyvą kvėpavimą ir bekompromisį buvimą į visas savo apipavidalintas scenas. Rūta Oginskaitė jas atgaivino kiekviename knygos skyriuje – paveiksle, iš jų sukurdama šiuolaikinę dviejų veiksmų teatrinės gyvasties istoriją, sudėdama taškus, kablelius ir pauzes taip, kad atgytų kiekvienas ją skaitantis.“ (Sigita Ivaškaitė)
Aktoriaus ir režisieriaus Pauliaus Markevičiaus išskirtinis kūrybinis braižas susiformavo dalyvaujant „Mokslo ir meno laboratorijos“ veikloje ir toliau plėtojamas naujai sukurtos kampanijos „Tolyn gilyn“ meninėse strategijose. Žmogus orkestras, išbandęs bene visas teatrines sritis – vaidinęs, režisavęs, kūręs performansus, instaliacijas, įkvėpęs ir būręs bendraminčius eksperimentams, jungęs mokslą ir meną, teatrą ir astrofiziką, šiandien jau turi sukaupęs nemažą darbų, pasižyminčių alternatyva tradicinėms teatro formoms, kraitį.
„Kad ir kokios formos, temos, žanro kūrinį pasirinktų, Paulius Markevičius kone visuomet peržengia įprastas teatro ribas, nes niekada į jas nesitaiko. Jungdamas meną ir mokslą jis jau savaime patenka į tarpdiscipliniškumo erdvę, reikalaujančią filosofinių jungčių ir performatyvumo. Tai dialogo erdvė, leidžianti režisieriui ne tik nustatyti santykį su žiūrovu ir žiūrovo santykį su scena, bet ir atverti naujų patirčių horizontus. Ne viename Markevičiaus spektaklyje erdvė yra įveiklinama (Lietuvos Etnokosmologijos muziejus, Stalo kalnas) arba įgauna filosofinius konceptus (Opera social House). Pakeitus erdvę pasikeistų ne tik spektaklių pavidalas, bet ir suvokimas.“ (Lina Klusaitė)
Laureatus išrinko vertinimo komisija, kurią sudarė teatrologės: Monika Jašinskaitė, Rimgailė Renevyte, Daiva Šabasevičienė, Justina Paltanavičiūtė, Asta Petrikienė.
SMKA apdovanojimus – suvenyrų gamybą ir piniginę premiją „Teksto rakto“ laureatui finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Suvenyrų autorė – Marytė Dominaitė.
