Parodos kuratorius Edgaras Gerasimovičius kalbėdamas apie parodos pavadinimą atkreipia dėmesį, jog pamušalas įprastai suprantamas kaip medžiaga–tarpininkas – jis sušvelnina dviejų daiktų ar kūnų sąlytį ir įvardija, kas yra vidus, o kas – išorė. Visgi, kuratoriaus teigimu, šioje parodoje pamušalai yra kažkas kita.

„Savo darbais, šioje parodoje, Vytenis siekia žiūrovui sukurti įspūdį, kad pamušalai yra lyg kūrinių plastinės dinamikos ir nejaukios akistatos kuriama terpė, kurioje nuolatinio kartojimo blaškomi vaizdai taip ir neįgauna baigtinio pavidalo. Kiekvienas kūrinys yra parengiamasis eskizas kitam kūriniui, o dėmė piešinyje gali virsti veido bruožu ar gyvenimo linija kito piešinio delne“, – sako E. Gerasimovičius.

Pasak parodos kuratoriaus, parodoje „Pamušalai“ svarbu pastebėti ir platesnį kontekstą.

„Nuorodos į ankstyvąją Andy Warholo kūrybą bei Sergėjaus Eisenšteino užrašus apie Walto Disney’aus darbo metodus patalpina šiuos meno kūrinius platesniame kontekste. Ekspozicinis inventorius ir parodos erdvės tampa kūrinių suokalbininkais – jie, tarsi netikslia linija kartodami jau esamo piešinio kontūrus, šaržuoja kūrinių prodiusavimo ir parodų rengimo konvencijas, iš nieko kuriančių menininko rankų magiją bei meno kūrinio svarbą šiandienos vartotojiškoje ekonomikoje“, – pasakoja kuratorius.

Kaip teigia pats autorius V. Burokas, jis šiek tiek užtruko, kol vėl grįžo prie piešinio, bet sau atsakė, kad jį piešinys domina kaip psichofizinis gestas, iki-verbalinė vaizdų kalba, su kuria susidūrus suvokėjo galvoje kuriasi nauji pasakojimai ir reikšmės.

„Piešiniai parodoje tampa tarsi kalbos dalimis, skyrybos ženklais – kableliais, taškais. Kaip ir kalboje, viskas nesakoma tik liepiamąja nuosaka. Patys piešiniai man yra skulptoriaus piešiniai, kuriais organizuoju parodos bei suvokėjo mentalinę erdvę“, – prisipažino parodos autorius.

Anot „Drifts“ galerijos įkūrėjos Jolantos Laurent, piešinys ilgą laiką laikytas pagalbine tapybos ar skulptūros sudedamąja dalimi ir tai jį nustūmė į antraeiles pozicijas, tačiau piešinys dažnai nenusileidžia savo menine verte ir funkcionuoja kaip meno kūrinys ar nuoroda į jį. Šioje parodoje, ji teigia, norėjosi patyrinėti V. Buroko piešinius, atskleisti jų kintančias funkcijas ir prasmes, sukurti parodą – piešinį.

V. Buroko kūryba paraleliai bus pristatyta ir su jo kūriniais bus galima iš arčiau susipažinti elektroninėje galerijos internetinės svetainės www.driftsgallery.com erdvėje – „Viewing room“. Šį virtualų menininko kūrybos pristatymą lydės menotyrininkės Monikos Kalinauskaitės esė.

Taip pat parodos veikimo metu bus organizuojamos ekskursijos ir susitikimai su menininku V. Buroku bei kuratoriumi E. Gerasimovičiumi. Pirmoji ekskursija su menininku įvyks kovo 16 d., 18:00 val.

V. Burokas baigė šiuolaikinės skulptūros bakalauro ir magistro bei meno pedagogikos studijas Vilniaus dailės akademijoje, 2013–2014 m. dalyvavo „Rupert“ edukacinėje programoje, yra Vilniaus dailės akademijos Skulptūros katedros vedėjas. Menininko kūriniai eksponuoti dešimtyje grupinių ir personalinių parodų Vilniuje, Rygoje, Prahoje ir Krokuvoje.

Pirmoji personalinė V. Buroko paroda „Pamušalai“ šiuolaikinio meno galerijoje „Drifts“ veiks iki 2023 m. balandžio 22 d.

Galerija „Drifts“ įsikūrusi Vilniuje, T. Vrublevskio g. 6 – 2.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją