Nors Lietuvoje Vytautas Didysis yra kultinė istorinė asmenybė, tačiau visuomenei visiškai nepažįstama Vytauto laikų muzikinė aplinka, pasaulėjauta ir estetika. Kai apie 1408 m. buvo pastatyta Trakų salos pilis, ji tapo pagrindine Vytauto rezidencija ir Lietuvos politinio-kultūrinio gyvenimo centru. Pilis pritraukdavo galybę užsienio svečių, diplomatų, kilmingųjų. Vytauto dvaras garsėjo visoje Europoje kaip vienas ištaigingiausių, o Vytauto žmona, kunigaikštienė Ona, - kaip viena puošniausių, rafinuočiausių ir labiausiai išsilavinusių moterų. Vokiečių ordino magistras Ulrichas Jungingenas yra atsiuntęs Onai išskirtinę dovaną - fortepijono prototipą klavikordą ir nešiojamuosius vargonėlius. Klavikordas pirmąkart Europoje paminėtas tik 1396 m., o vos po dešimtmečio - 1408 m. jis jau buvo Vytauto dvare. Tai rodo, kad Trakų pilyje viręs muzikinis gyvenimas atitiko Europos dvaro standartus.

Koncertuose „Vytauto Didžiojo laikų muzika“ klausytojai išgirs Lietuvoje neatliekamus, nežinomus viduramžių kūrinius, sukurtus būtent Vytauto Didžiojo valdymo laikais (1392–1429). Vytauto valdymo laikotarpį muzikos istorijoje atitinka savitas muzikos stilius ars subtilior – tai itin rafinuota ir subtili muzika, viduramžių kompozicijos pasiekimų viršūnė, kupina sakralaus grožio ir jausmingumo. Koncertų programoje – Johanneso Ciconia'os, Anthonello de Caserta, Zaninus de Perega ir kitų kompozitorių kūriniai. Atlikėjai muzikuos autentiškais istoriniais instrumentais – gotikine arfa, išilginėmis fleitomis, nešiojamais vargonėliais (organetto). Jais gros iš Argentinos kilęs atlikėjas Roger Helou, šio instrumento virtuozas ir puikus viduramžių muzikos žinovas.

Projekto meno vadovas Rodrigo Calveyra, šiuo metu rašantis daktaro disertaciją Sorbonos universitete Paryžiuje, viduramžių muzikos atlikimą studijavo Milano „Civica Scuola di Musica“ aukštojoje mokykloje. „Daugumos žmonių įsivaizdavimas apie viduramžių muziką apsiriboja grigališkuoju choralu – ramia, maldinga, vienbalse melodijos tėkme. Tačiau viduramžių, ypač vėlyvųjų, muzika yra itin jausminga, čia maksimaliai išryškinami kontrastai tarp disonansų ir konsonansų – muzikinės įtampos ir atsipalaidavimo momentų, sudėtinga kūrinių ritminė struktūra palaiko emocinę įkrovą. Kūriniuose apstu mūsų ausiai neįprastų sąskambių, kuriuos iš muzikos išstūmė vėlesnės epochos ir atgal sugrąžino tik XX amžius, todėl kartais viduramžių muzika suskamba labai šiuolaikiškai“ – teigia meno vadovas.

Visi ciklo koncertai nemokami (Trakų pilyje įėjimas su muziejaus bilietu), o juos lydės pasakojimai apie viduramžių muzikos kultūrą, padedantys suvokti šiuos kūrinius visų amžiaus grupių klausytojams, turintiems ir neturintiems muzikinės patirties.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)