Šiuo metu LNOBT yra didžiausias operos ir baleto menus puoselėjantis teatras Lietuvoje. Čia galima išvysti įspūdingas operetes, baletą. Teatras turi pastovią operos solistų trupę, atskiriems vaidmenims dainuoti kviečiami solistai – teatro svečiai.
Anot edukacinių projektų koordinatorės Sofijos Jonaitytės, daugelis operos solistų yra tarptautinių konkursų laureatai, dainuojantys įvairiuose pasaulio teatruose.
Operos spektakliuose dalyvauja teatro choras, orkestras, baleto artistai. Sezono metu operos trupė rodo maždaug 15 pavadinimų spektaklius, parengia vidutiniškai dvi – tris premjeras. Per mėnesį rodoma vidutiniškai 10 operos spektaklių.
Žvelgdami į šio teatro užkulisius konsultuojamės su LNOBT edukacinių projektų koordinatore Sofija Jonaityte, kuri puikiai žino visą vidinę teatro virtuvę.
„LNOBT dirba žmonių, kurie atstovauja 30 techninių profesijų. Teatre dirba apie 600 darbuotojų, todėl pusė iš jų yra dirigentai, artistai, šokėjai, režisieriai ir kita pusė - techniniai darbuotojai, be kurių darbas teatre būtų neįmanomas“, - teigė S. Jonaitytė.
Garsūs ir paprastam mirtingajam sunkiai pasiekiami LNOBT dekoracijų, drabužių ar butaforijos sandėliai - milžiniški. Čia galima aptikti tikrus kardus, penkiakovininkų špagas, butaforines teatro detales ar garsių spektaklių kostiumus, kurie yra kruopščiai prižiūrimi teatro darbuotojų, o prireikus karts nuo karto yra atnaujinami.
Anot S. Jonaitytės, LNOBT scenoje buvę visko - nuo tikrų žirgų iki įrengtų dušo kabinų.
DELFI šį kartą akies krašteliu žvilgtelėjo ne tik į LNOBT spintą ar butaforinių daiktų saugyklą, bet ir susipažino su baleto spektaklio „Barbora Radvilaitė“ kostiumais, kurie buvo kurti garsaus Lietuvos dizainerio Juozo Statkevičiaus. Šiam spektakliui, kurio veiksmas vyksta vis skirtingose vietose, dizaineriui prireikė sukurti apie 450 kostiumų. Šie kostiumai yra vardiniai ir sužymėti taip, kad kiekvienas galėtų atskirti savo apdarą.
Čia pat scenos užkulisiuose stovi širmos - vyrų ir moterų. Artistai dėl laiko stokos persirenginėja tiesiog scenos užkulisiuose.
Pačiai Barborai - O. Konošenko per spektaklį tenka pakeisti šešis kostiumus. Vienoje iš spektaklio scenų, kur Barbora Radvilaitė yra karūnuojama, suknelė sveria ne vieną dešimtį kilogramų. Šią dizainerio Juozo Statkevičiaus modeliuotą suknelę vilkinti primabalerina Olga Konošenko tikina, kad su ja judėti scenoje yra gana sudėtinga. „Suknelė tikrai yra labai sunki, nes jos papuošimai bei pats suknelės audinys labai sunkūs. Iš pradžių kai ją pasimatavau, atrodė, kad viskas gerai, bet vėliau supratau, jog lėtai ir grakščiai judėti scenoje ją vilkint - sunku. Džiaugiuosi, kad su ja šokti nereikia“, - kalbėjo primabalerina.
Anot O. Konošenko, dažnai ir greitai persirengti šio spektaklio metu jai nėra sudėtinga, nes, anot primabalerinos, ji turi gerą patirtį iš spektaklio „Raudonoji Žizel”, kur jai tenka pakeisti dar daugiau kostiumų spektaklio metu.
Primabalerina Olga negailėjo pagyrų ir pačiam kostiumų dizaineriui J. Statkevičiui. „Ne pirmą kartą susiduriu su Juozo Statkevičiaus modeliuotomis suknelėmis ir man jos yra labai gražios. Jis kūrė LNOBT kostiumus ir „Karmen“ ir „Vasarvidžio nakties sapnas“ spektakliams. Visada Juozo suknelės pasižymi savo puošnumu ir išskirtinumu“, - kalbėjo O. Konošenko.
Barboros vaidmenį balete rengia primabalerina Olga Konošenko ir Andželikos Cholinos spektakliu „Ana Karenina“ išgarsėjusi balerina Beata Molytė, Žygimanto Augusto – Eligijus Butkus ir Martynas Rimeikis. Karalienę Boną šoka Živilė Baikštytė ir Rūta Kudžmaitė, Žygimantą Senąjį – Aurelijus Daraškevičius. Spektaklyje užimta visa LNOBT baleto trupė, dalyvauja mimanso, choro artistai.
Barbora Radvilaitė – viena populiariausių Lietuvos istorinių asmenybių. Užsisklendusi intymių išgyvenimų pasaulyje, neturėjusi jokių politinių aspiracijų ir tik žadinusi jas savo artimiesiems ir amžininkams, ji sukėlė tikrą sąmyšį to meto valstybės gyvenime ir vien savo buvimu paliko jame ryškų pėdsaką. Neįtikėtina ir unikali karalių meilės istorija, atgimė baleto spektaklyje.