Nuo boružės – iki žmogaus akiračio

Multimedijų – filmų kūrimo, montavimo, animacijos pagrindų – besimokantis kretingiškis konkursui sukūrė filmą „Boružė pastebi trapų pasaulį“ („Ladybug’s witness: fragile world“), kuris buvo atrinktas kaip geriausias tarp konkursui pateiktų 210 mokinių iš 31 valstybės 128 mokyklų darbų.

Jaunuolio žodžiais, reikėjo sukurti 1 minutės trukmės filmą, kurio tema aprėptų aplinkosaugą ir taiką išvien, ji turėjo būti susijusi su Jungtinių Tautų 2030 m. darbotvarkės akcentu – veikti dėl taikos ir pasaulio darnaus vystymosi gerovės. Garso takelį konkurso dalyvių darbams sukūrė organizatorių parinktas prancūzų elektroninės muzikos prodiuseris ir atlikėjas Rone.

Gvidas pasakojo, kad konkurso filmui jis pirkęs specialius filmuotus fragmentus – įsigijo licenciją naudoti profesionalų ir mėgėjų iš viso pasaulio filmuotus vaizdus, kuriuos pagal savo sumanytą idėją sumontavo į itin trumpą vaizdo klipą. „Per trumpą laiką reikėjo perteikti svarbią žinią. Ilgai galvojau, po kelis sykius peržiūrėdavau vaizdus, klausiausi konkursui sukurtos muzikos, kol per gamtos, augalijos vaizdus ėmė ryškėti idėja: kaip pasaulį mato boružė, vaizdai plečiasi iki žmogaus akiračio – kaip tai mato ir suvokia žmogus, nuo kurio veiklos pasaulis ir džiūgauja, ir kenčia“, – savo kūrinio idėją apibūdino kretingiškis.

Stebėjo kino pasaulio žvaigždes

Klaipėdoje besimokantis kretingiškis pasakojo, kad dalyvauti šiame konkurse jį paskatino mokytoja Jekaterina Sereda, iš klasės dalyvavę dviese, o iš mokyklos – visas būrys mokinių.

G. Nagys sakė, kad dar pernai rudenį, kai jo mokytoja J. Sereda, įžvelgusi kūrybos potencialą, paskatino dalyvauti konkurse, išsyk ėmėsi kurti 3 trumpus vaizdo klipus, tačiau konkursui pateikė tą, kuris labiausiai patiko jo mokyklos draugams.

Apie tai, kad jo vaizdo klipas laimėjo tarp daugiau kaip 200 mokinių iš viso pasaulio darbų, Gvidui buvo pranešta dar kovą, o į apdovanojimų ceremoniją Kanuose abu su mokytoja buvo pakviesti gegužės vidury – 2 dienų kelionę apmokėjo konkurso organizatoriai.

Mokinių filmų apdovanojimų ceremonija šiemet pirmą kartą buvo surengta Kanuose, mieste, garsėjančiame vienu svarbiausiu kino festivalių pasaulyje, šiemet vykstančiame 77-ąjį kartą gegužės 14–25 dienomis. „Mums, mokinių konkurso dalyviams, buvo suteikta galimybė stebėti kino festivalio programos dalies „La Quinzaine des cinéastes“ („Dvi filmų kūrėjų savaitės“) atidarymo ceremoniją, matėme, kaip raudonu kilimu žengia garsiausios kino žvaigždės, galėjome jas stebėti iš arti. Tačiau mokinių konkursas vyko kitoje vietoje – Aleksandro III teatre, kurio aplinka taip pat buvo labai iškilminga“, – kalbėjo G. Nagys.

Investavo laiko ir pinigų

Šio prestižinio apdovanojimo metu buvo parodyta 20 geriausių mokinių darbų ir įteikti diplomai prizines vietas užėmusiems moksleiviams, jų mokytojams. Antrą vietą konkurse laimėjo esto, trečią – mokinių iš Portugalijos komandinis darbas.

G. Nagys, paklaustas, ką gi jam pačiam reiškia šis laimėjimas – ar tai buvo įdėto triūso rezultatas ir pagauta sėkmės paukštė, kretingiškis neslėpė į šį projektą investavęs daug laiko ir savų pinigų, tad sėkmė nebuvusi visiškai netikėta.

„Mūsų mokykla jau buvo žinoma šio konkurso organizatoriams – pernai vienas mokinys laimėjo antrą vietą, šiemet aš pakėliau kartelę dar aukščiau“, – džiaugėsi G. Nagys, kurio vaizdo klipas, aukščiausiai įvertintas UNESCO surengtame mokinių festivalyje Kanuose, jau sėkmingai plinta socialinėje erdvėje.

Savo ateitį Kretingoje gimęs augęs ir čia tebegyvenantis vaikinas sakė norėtų susieti su kino industrija.

---

Konkursas, kurį laimėjo G. Nagys, buvo organizuotas projekto „Cannes Cinéphiles“, UNESCO asocijuotųjų mokyklų tinklui bendradarbiaujant su Kanų miesto savivaldybe ir „Cannes Cinéma“.

Asociacijos „La Semaine du Son“ („Garso savaitė“) nuo 2018 metų organizuojamas tarptautinis moksleivių konkursas „Quand le Son Créé l’Image“ („Kai garsas kuria vaizdą“) skatina moksleivių kūrybiškumą ir įsiklausymą, kviesdamas ieškoti garso ir vaizdo dermės.