Išskirtinio apdovanojimo seniausiame pasaulio kino festivalyje sulaukęs lietuvis po iškilmingos ceremonijos Venecijoje komentavo: „Pagal protokolą į apdovanojimus kviečiami visi konkurso dalyviai, o geriausią filmą skelbia paskutinį, jau apdovanojus geriausią režisierių, aktorių ir taip toliau, tad nerimui ir baimei laiko buvo. Daug palaikymo sulaukiau iš komisijos, tai labai malonu – manau, juos įtikino filmo paprastumas. O dabar nekantrauju grįžti į Lietuvą ir sulaukti, kol „Piligrimus“ pamatys ir įvertins mūsų publika.“ Režisierius tikisi, kad šis laimėjimas bus tendencijos lietuvišką kiną vertinti universaliais kriterijais pradžia, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Tai filmas, tobulai tinkantis tokiam konkursui, kaip „Orizzonti“ (liet. „Horizontai“) – ši programa siekia parodyti netradicinius ir drąsius tiek pasakojimu, tiek stiliumi darbus“, – dar prieš paskelbiant programos nugalėtojus po šio filmo premjeros kalbėjo 78-ojo Venecijos kino festivalio atstovas, vienas „Orizzonti“ programos sudarytojų Paolo Bertolin. Anot jo, L. Bareišos debiutas – tai lėtai įsideganti, bauginanti paslaptis, kuri palenda po žiūrovo oda ir palieka ilgai neblėstantį susižavėjimą.
„Orizzonti“ programa skirta kylantiems, naujomis kino kalbomis kalbantiems, savitą estetiką pristatantiems kūrėjams iš viso pasaulio. Filmo prodiuserė Klementina Remeikaitė oficialaus kvietimo į festivalį sulaukė itin anksti – dar gruodį, ir tapo pirmuoju, įrašytu į programą, kai kitiems kūrėjams patvirtinimo tenka laukti beveik iki pat jos paskelbimo.
„Kai šiandien vėl žiūrėjau „Piligrimus“, jau didžiajame ekrane, galėjau dar geriau įvertinti subtilią filmo mizansceną ir pajusti įtampą, kylančią skleidžiantis pasakojimui – tai puikus, daug žadantis debiutas“, – komentavo italas kino profesionalas P. Bertolin, daug dėmesio skiriantis Europos ir kitų šalių atradimams.
Lietuvių kūrinys pasakoja apie du žmones (aktoriai Giedrius Kiela ir Gabija Bargailaitė), važiuojančius aplankyti Karmėlavos – miestelio, kuriame buvo nužudytas jų artimasis. Po seanso vykusios klausimų ir atsakymų sesijos metu L. Bareiša pabrėžė nemanantis, kad kinas turėtų romantizuoti nusikaltimus. Duodamas interviu Venecijos kino festivalio dienraščiui jis, paklaustas, kodėl „Piligrimuose“ tokius svarbius vaidmenis atlieka nepigūs automobiliai, tarė, kad greičiausiai ne tik Lietuvoje įprasta išdailintu fasadu maskuoti skeletų kupinas spintas.
„Piligrimai“ – istorija apie žmogišką gedėjimą, gyvulišką keršto troškimą ir nujaučiamą susitaikymą, vykstanti nedideliame miestelyje Lietuvoje, bet galinti nutikti bet kur. „Piligrimystė – globali koncepcija“, – dar iki premjeros vykusio interviu tarptautinei žiniasklaidai metu kalbėjo antrąkart su savo kūryba į Veneciją grįžtantis L. Bareiša.
2017 m. šiame festivalyje buvo pristatytas jo trumpametražis „Pirtis“. Šįkart į Italiją režisierių atlydėjo gausi kūrybinė komanda, drauge žengusi ant raudonojo kilimo – tai pagrindiniai aktoriai G. Kiela ir G. Bargailaitė, prodiuserė K. Remeikaitė ir operatorius Narvydas Naujalis.
Šiemet L. Bareišos ir kino prodiuserės Klementinos Remeikaitės kompanijoje „Afterschool“ gimęs ilgametražis bus parodytas ir kituose tarptautiniuose festivaliuose. „Piligrimų“ premjera Lietuvoje planuojama 2022 m. pradžioje.
„Piligrimų“ premjera Lietuvoje planuojama 2022 m. pradžioje, filmo platinimu užsiims „Kino Pavasaris Distribution“. Dar 2018 m. L. Bareišos trumpametražis „Pirtis“ pagrindiniame Lietuvos kino festivalyje apdovanotas žiūrovų simpatijų prizu.
„Lauryno talentas „Kino pavasaryje“ pastebėtas jau seniai, dar nuo jo studijų metais sukurto trumpametražio „Dembava“, taip pat rodėme „Pirtį“, „Kaukazą“, „Kupranugarius“, „Atkūrimą“. „Piligrimai“ buvo visų labai lauktas filmas. Džiaugiuosi, kad festivalio idėjos pasiteisina – nuolat pristatome jaunųjų kūrėjų trumpametražius, tuomet jų ilgametražių projektams suteikiame platformą tarptautiniame kino industrijos renginyje „Meeting Point Vilnius“ – po pergalės Venecijoje komentavo „Kino pavasario“ direktorius Algirdas Ramaška.
Anot jo, padėti jauniesiems Lietuvos talentams augti, būti pamatytiems ir įvertintiems – vienas svarbiausių komandos tikslų. „Norime užtikrinti, kad kuo daugiau Lietuvos žiūrovų pamatytų debiutuojančių talentų filmus – tai jau pasiekėme platindami „Šventąjį“ ir „Išgyventi vasarą“, o dabar visas dėmesys – „Piligrimams.“
A. Ramaška savo feisbuko paskyroje pasidalino Lauryno Bareišos kalba atsiimant apdovanojimą.
Plačiau apie filmą čia.
Filmo „Piligrimai“ sukūrimą dalinai finansavo Lietuvos kino centras.