Aukcionas prasidėjo tikromis varžytuvėmis, kuriose daugiausiai dėmesio sulaukusio tarpukario Kauno meno mokyklos dėstytojo Petro Kalpoko (1880–1945) „Upelis pavasarį“ darbo kaina nuo pirminės 11 tūkst. 750 Eur šoktelėjo net 3 kartus. Šis kūrinys išsigytas už aukščiausią šiame aukcione sumą – 36 tūkst. 500 eurų.
Kitas šio autoriaus kūrinys „Paupio peizažas“ parduotas už kuklesnę 7 tūkst. 600 eurų sumą (pradinė kaina 4 900 Eur).
Nestebina, kad aukciono salėje ir telefonu kova tęsėsi ir dėl vieno žymiausių Kauno kūrėjų, prof. Antano Žmuidzinavičiaus (1876–1966) darbų. Po varžytuvių nuo 12 tūkst. 800 eurų kainai išaugus du su puse karto kūrinys „Grybautojos saulėje“ parduotas už 32 tūkst. eurų. Kitas šio autoriaus darbas „Zarasai“ įsigytas už 12 250 Eur sumą (pradinė – 9 800 Eur).
Trečioji vieta pagal kainos kilimo intervalą tenka Kauno meno mokyklos įkūrėjo Justino Vienožinskio (1886–1960) darbui „Vaikai“, kuriame dailininkas įamžino brolio vaikus, o kitoje pusėje tapė peizažą. Kūrinys iškeliavo pas meno gerbėją, pasiūliusį 20 tūkst. 450 Eur nuo pradinės 16 tūkst. 200 Eur sumos.
Parduoti ir du kolekcininkų mėgstamo žymaus tapytojo ir pedagogo, vieno iš „Ars“ grupės įkūrėjų Antano Gudaičio (1904–1989) darbai. Ketvirtas pagal aukcione kilusią sumą – šio autoriaus ryškių potėpių darbas „Du vyrai prie jūros“. Nuo pradinės 9 tūkst. Eur jo kaina išaugo daugiau nei dvigubai – iki 20 tūkst. eurų. Kitas kūrinys „Prie sodybos“ įsigytas už 2 tūkst. Eur (nuo 1 200). Nedaug meno rinkoje likusių darbų autoriaus, dar vieno Kauno meno mokyklos dėstytojo prof. Jono Šileikos išskirtinis darbas „Dangaus ženklas“ parduotas už 8 800 Eur sumą.
Meno gerbėjai įvertino ir pirmą kartą aukcione pristatyto Boleslovo Balzukevičiaus (1879–1935) subtilią pastelę „Moters krėsle portretas“. Lietuvoje labiau kaip architektas žinomo autoriaus darbas parduotas už 2 200 eurų.
Tradiciškai aukcione buvo populiarūs įvairaus laikotarpio lietuvių dailės kūrėjų peizažai ir miesto panoramos. Įsigytas Adomo Varno „Peizažas su keliu“ (už 3 800 Eur), Antano Martinaičio „Figūros prie medžių“ (už 1 500 Eur), Bronės Mingilaitės-Uogintienės „Peizažas su medžiais“ (už 750 Eur), išeivijos dailininkės Jadvygos Dobkevičiūtės-Paukštienės „Vilniaus panorama“ (už 640 Eur), Aloyzo Stasiulevičiaus „Išnyrantis miestas“ (už 2 900 Eur), Alfonso Motiejūno „Vilnius“ (už 1 850 Eur), alegorinis Vytauto Krasausko darbas „Gyvenimo kelias“ (už 780 Eur) ir daugelis kitų kūrėjų darbų.
Kaip visuomet, buvo ir grafikai ištikimų aukciono dalyvių. Mstislavo Dobužinskio „Scenografijos projektas spektakliui „Radvila Perkūnas“ parduotas už 2 900 Eur sumą, varžytasi dėl dviejų Marcės Katiliūtės linoraižinių: „Autoportretas“ įsigytas už 640 Eur nuo 290 pradinės sumos), „Pabuski, lietuvi“ už 460 (nuo 270 Eur). Savo pirkėjo sulaukė ir retas moderniai meno istorijai svarbus vienuolikos „Grupės „1“ narių kūrinių aplankas, įsigytas už 900 Eur.
Istorinės Varia Lituanica rubrikos darbai taip pat turėjo savo gerbėjų. Pvz., Mstislavo Dobužinskio darbas „Vytautas Didysis“ įsigytas už 1700 eur, nežinomo autoriaus vario raižinys „44 vėliavos“ už 1 000 Eur). Keletas šios rubrikos kūrinių įsigyta už 40 eurų – mažiausią šio aukciono kainą: garsių autorių 5 atvirukų komplektas ir XX a. 4 d-mečio pakuotė „Carte de visite“ nuotraukoms. O štai 1930 m. puodeliui su Vytauto Didžiojo atvaizdu nepagailėta 80 eurų.
Apžvelgdami rezultatus aukciono rengėjai konstatuoja, kad lietuvių kūrėjai nepraranda savo vertės ir kad formuojasi stipri lokalinė Lietuvos meno rinka.
Iš 122 XXXIX Vilniaus aukcione pristatytų darbų, kurių kainos svyravo nuo 40 iki 19 000 Eur, įsigyta 60 (49 proc.) už beveik 180 tūkst. eurų.
Kitas aukcionas vyks Vilniaus knygų mugėje 2016 m. vasario 28 d. Vilniaus „Litexpo“ rūmuose ir bus skirtas išskirtinai antikvarinėms knygoms, leidiniams žemėlapiams, istorinei grafikai.