Vieta – Vilniaus pašonėje savo galingais kaminais išsiskirianti trečioji termofikacinė elektrinė – pasirinkta neatsitiktinai. Ji atspindi pagrindinę pasirodymo mintį – žmogaus pastangas išlaikyti dėmesį triukšmingame moderniame pasaulyje. Industrinių vamzdžių, kopėčių ir šviesų apsuptyje Monikaze aštuoniais kūriniais pasakoja kelionės iki deadline‘o istoriją.
Pasirodyme skambantys kūriniai studijiniu albumu virs kitais metais, o juos įkvėpė asmeninė Monikos patirtis dirbant kūrybinį darbą. Pasak jos, kiekvienas susidūręs su sunkumu išlaikyti dėmesį ir spėti iki numatyto termino, „Laws of Distraction“ dainose gali atrasti save.
„Interneto ir socialinių medijų laikais pasaulis tapo mūšio lauku, kur visi kovoja dėl mūsų dėmesio. Tai pasiekė tokią ribą, kai nebekontroliuojame savo pačių proto. Atrodo, vienas paspaudimas, vienas scrollas, ir viskas – tavęs nebėra. Mes nuolat esam tokie išsiblaškę, kad darosi sunku užbaigti bet ką“, – sako atlikėja.
Monikaze savo balsu pasakoja pagrindinio veikėjo istoriją, o jo vidinį ir išorinį pasaulius atspindi persipinantys elektroninių garsų ir gyvai grojančio styginio orkestro sluoksniai.
Orkestras atlieka tapytojo vaidmenį, vaizduodamas sceną išplėstinėmis technikomis bei įvairiais harmoniniais ir ritminiais elementais, kuriančiais muzikines aliuzijas į tam tikrus garsus, tokius kaip: klaviatūros tarškėjimas kūrinyje „Www“, stiklinių dzinksėjimas – „Opinion“ arba skambantys telefonai dainoje „Time Robbers“.
„Visas orkestras labai džiaugėsi galimybe dalyvauti šiame projekte. Tai yra puikus pavyzdys kaip iš pažiūros labai skirtingi garsai gali susijungti į vieną netikėtu ir menišku būdu. Džiugina ir tai, kad visas pasirodymas nufilmuotas ištisai, kaip koncertas. Tikiuosi, kad tai ne tik leis žiūrovams įvertinti muzikantų meistriškumą, bet ir iš gerosios pusės išryškins šį žmogaus kuriamų ir elektroninių garsų dualizmą“, – sako orkestro dirigentas Modestas Barkauskas.
Atlikėjos teigimu, lokacija šiame pasirodyme vaidina itin svarbų vaidmenį.
„Kartu su „Antidote Community“ Ieškojome tokios vietos, kuri iškart keltų dėmesio blaškymo jausmąį. Po netrumpų paieškų atradome neseniai prikeltą Trečiąją Vilniaus elektrinę, ir iškart supratome, kad ji tobulai tinka. Tai itin vizualiai triukšminga ir įspūdį kelianti vieta, kuri konceptualiai papildo pagrindinę pasirodymo idėją“, – pasakoja Monikaze.
Nors pasirodymas nufilmuotas dar vasarą, gruodžio pradžia premjeros datai pasirinkta neatsitiktinai, sako „Antidote Community“ projekto vadovas Edmundas Pučkorius.
„Filmuodami pasirodymus stengiamės, kad kiekvienas kūrybinis sprendimas atspindėtų pagrindinę idėją, o šiuo atveju laikotarpis prieš Kalėdas turi simbolinę reikšmę. Gruodis yra labiausiai blaškantis mėnuo iš visų. Prieš metų pabaigą atrodo, kad oras yra net tirštas nuo reklamų, pasiūlymų ir pardavimų – taip visi nori mūsų dėmesio ir pinigų“, – sako jis.
Visą Monikaze ir Švento Kristoforo kamerinio orkestro, diriguojamo Modesto Barkausko, pasirodymą galima pamatyti „Antidote Community“ „Youtube“ kanale.