Mindaugas Navakas yra vienas reikšmingiausių Lietuvos skulptorių, kurio kūriniai žinomi net ir daile nesidominčiam žmogui. Dailininko itin dideli skulptūriniai objektai yra tapę svarbia Lietuvos ir užsienio miestų erdvių dalimi. Mindaugo Navako darbai XX a. 8–9 deš. prisidėjo prie skulptūros raiškos atsinaujinimo ir toliau yra svarbia šiuolaikinio meno lauko dalimi. Jo kūryba pasižymi milžiniškais masteliais, sunkiomis, masyviomis formomis ir medžiagomis, netikėtais eksponavimo sprendimais.

Bernardinų sode pristatoma paroda „5 objektai“ yra įkvėpta paties menininko sudaryto „Vilniaus sąsiuvinio“ (1981-1985) – fotomontažo technika sukurtų eskizų serija. Jame pateikiami neįgyvendinami projektai – skulptūrų ir miesto architektūros junginiai, kuriuose gyvius primenančios, dinamiškos struktūros iškyla kaip kontrastas monotoniškiems ir pragmatiškiems sovietmečio pastatams, to laikmečio visuomenės vertybėms ir teigia gamtos nenugalimumą. Nauja Mindaugo Navako darbų serija pasižymi savo įspūdingu tūriu ir mase, išreiškiama ironija, provokacija tiek erdvei, tiek žiūrovui bei tęsia menininko anksčiau puoselėtas idėjas. Judriame miesto parke pastatytos plieninės struktūros sutrikdo įprastą pasivaikščiojimą ir skatina iš naujo įvertinti miesto erdves bei vertybių kaitą, atkreipti visuomenės dėmesį į žmogaus ir jį supančios gamtos santykį.

„Daugiau porceliano“ ekspozicijoje, pratęsiančioje prieš porą metų rodytą parodą „Porcelianas“, pristatomi naujausi Mindaugo Navako skulptūriniai objektai. Porcelianas dažnai yra siejamas su trapumu, rafinuotumu, grakštumu – aspektais, kurie yra išbandomi masyviose, „Navakiškų“ formų skulptūrose. Struktūros primena vakarietiškos kultūros elementus, o pati kūrinių medžiaga – ilgametes tradicijas turinčią Rytų keramiką. Ironijos nevengiantis menininkas, prabangą sugretindamas su Vakarų pasaulyje kasdieninėje aplinkoje naudojamu porcelianu, išryškina Rytų ir Vakarų kultūros bei estetikos skirtumus. Netikėti sprendimai kūriniuose sudaro įtampas, padedančias atskleisti metafizinės ir egzistencinės nuotaikos pajautas. Abejose parodose pristatomų skulptūrinių objektų formos ir medžiagiškumas papildo ir praplečia skulptoriaus galimybių ribas.

„Mindaugas Navakas kurdamas nevengia eksperimentuoti su įvairiomis medžiagomis ir meno technikomis. Šiose parodose naujausiems kūriniams pasirenka dvi priešybes – ilgaamžį plieną ir trapų porcelianą. Jų fizinis ir vizualinis kontrastas leidžia atsiskleisti plačiai skulptoriaus kūrybai. Autoriui svarbus ir pačių kūrinių įvietinimas, jų santykis su ekspozicine erdve. Galerijoje (AV17) kūriniai bus eksponuojami dienos šviesoje, stengiantis sukurti natūralią, vaiskią atmosferą, o Vilniaus Bernardinų sode autorius įkurdins tvirtas, plienines skulptūras iš serijos „Sargybiniai ir šliaužikai“. Abi parodos kviečia žiūrovą atkreipti dėmesį į mus supančią aplinką, nuolatinę miesto bei mūsų vertybių kaitą.“ – pasakoja galerijos (AV17) direktorė Kristina Mizgirytė.

Mindaugas Navakas (g. 1952) – Lietuvos skulptorius, nuo 1977 m. aktyviai dalyvaujantis parodose Lietuvoje ir užsienyje, ilgą laiką dėstė Vilniaus dailės akademijos skulptūros katedroje. Be kitų parodų, menininko kūriniai buvo eksponuoti pirmojoje Kvangdžu bienalėje 1995 m., o 1999 m. jis pirmasis (kartu su menininke Egle Rakauskaite) atstovavo Lietuvą 48-oje Venecijos bienalėje. 1995 m. jam įteikta Herdeno premija, 1999 m. skirta Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija bei 2004 m. Baltijos asamblėjos premija. Mindaugo Navako kūrinių yra Lietuvos dailės muziejuje, privačiose kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.

Parodas „Daugiau porceliano“ galerijoje (AV17), Totorių g. 5, ir „5 objektai“ Bernardinų sode, Vilniuje galite aplankyti iki rugpjūčio 25 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją