Pokytis buvo dramatiškas ir netikėtas daugeliui gerbėjų. Debiutavęs besibaigiant XX-ajam amžiui, „The Bad Plus“ sukūrė originalią, pribloškiančią post-modernistinę fortepijoninio trio koncepciją. Didžiulė energija, atviras flirtas su roko, pop ir elektronine muzika išvien su trio narių charizma ir ribiniu virtuoziškumu pavertė jį vienu įspūdingiausių ir įtakingiausių tokio formato ansamblių. Sykiu jis vertintas kaip itin stabilus muzikinis aljansas, 2007 m. viešnagės „Vilnius Mama Jazz“ metu atrodęs neišskiriamas ir amžinas.

„The Bad Plus“ apie nario keitimą įspėjo savo gerbėjus dar 2017 m. balandį, buvo paskelbę tikslią naujojo etapo datą (2018 m. sausio 1 d.) ir išsamiai bei nuoširdžiai pasidalijo tokio sprendimo priežastimis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Tootie Heathas kartą man papasakojo apie vėlyvąjį Modern Jazz Quartet laikotarpį, kai visi keturi nariai prašydavo sodinti juos priešinguose pirmos klasės salono kampuose. Jiems prireikdavo dviejų limuzinų, nes Miltas Jacksonas ir Johnas Lewisas negalėjo net susiliesti pečiais, bet tebegrojo kartu, nes tai buvo geri pinigai“, – pasakojo tuomet žurnalistams Ethanas Iversonas. – „Reidas ir Dave’as liks mano draugais visą gyvenimą. Bet tuo pačiu, aš jaučiau, kaip tampa sunku po 17-os metų išlaikyti santykius tokius pat lengvus ir fainus kaip pradžioje.“

Panašius komentarus dalijo kiti trio nariai, atskleidę keletą smulkių nesutarimų objektų ir bendrą atmosferos kitimo tendenciją: nors muzikuodami jie suprato vienas kitą puikiai kaip niekad, pianisto veikla džiazo kritikos lauke bei kiti projektai, kuriems jis skyrė vis daugiau laiko, juos atitolino.

Savo kolegų sprendimą pakviesti Orriną Evansą buvęs trio pianistas nuoširdžiai ir karštai sveikino. Pasak kontrabosininko Reido Andersono, tai buvo lengvas pasirinkimas, padarytas be jokių perklausų, konkursų ir rekomendacijų iš šalies: „Orrinas yra neįtikėtinas pianistas ir tikrai gili asmenybė. Manau, mums su juo būdinga autsaiderių-keistuolių estetika. Tad tai buvo akivaizdus sprendimas. Mes neturėjome net mąstyti apie tai.“

Orrinas Evansas savo ruožtu yra žinomas džiazo muzikas, turintis solidžią diskografiją, savito vešlaus stiliaus virtuozas, dažnai girdimas su Christianu McBride’u, Ambrose Akinmusire, Nicholasu Paytonu ir kitais iškiliais kūrėjais. Jis anksčiau buvo grojęs su Reidu Andersonu. Su Davidu Kingu pirmą kartą susivienijo tik kai „The Bad Plus“ ėmė ruoštis pokyčiui, bet ryšys užsimezgė akimirksniu. Orrinas šiaip ar taip nėra prašalaitis. Jis yra tos pačios scenos narys, jie turi daug bendrų draugų ir partnerių, jis girdėjo „The Bad Plus“ nuo pat jų susikūrimo ir ne tik pažįsta jų estetiką bei kalbą, bet ir puikiai suvokia, kad ateidamas į šį ansamblį paveldi didžiulį įdirbį ir turi žaisti pagal tam tikras taisykles.

Tačiau jo stiliaus savitumas, garsas, harmonija ir improvizavimo būdas be abejonių daro didžiulę įtaką dabartiniam „The Bad Plus“ skambesiui. Ir tai, panašu, įkvepiantis, naujas galimybes atveriantis pokytis: trio akimirksniu sugrįžo į sau įprastą kūrybinį bei leidybinį tempą: nepraėjus nė trims savaitėms po sudėties keitimo, jau publikavo naują albumą „Never Stop II“ (užuomina į 2010 m. „Never Stop“), o šių metų spalio 25-ąją numatyta paskelbti dar vieną rinkinį „Activate Infinity“, kurio vinilo versija įžengs į pasaulio rinką likus vos dviems dienoms iki jų pasirodymo „Vilnius Mama Jazz“.

„Mūsų visuomenė giliai išbalansuota ir nepatogiai susiskaldžiusi. „Activate Infinity“ trio „The Bad Plus“ sukuria sveiko proto oazę tarp chaoso: tai – laisvė išreikšti ir ištarti kažką asmeniško ir prasmingo ir nebūti apribotiems išorinių jėgų. Šioje grupėje trys balsai veikia išvien, vedami vieningo tikslo ir žinutės. Tai yra „The Bad Plus“ savo kūrybiškiausia ir ekspresyviausia forma“, – būsimąjį albumą komentuoja „Bass Magazine“.

„Vilnius Mama Jazz“ legendinis trio užplūs ta pačia energija, tuo pačiu kūrybiniu įniršiu be jokių kompromisų ir dirsčiojimų į taisykles, bet tuo pačiu – naujas, kitas, tęsiantis savo istorijos antrąjį tomą...

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją