VMT teatro vadovas Simonas Keblas sakė, kad teatro pasaulyje nieko naujo neįvyko – režisieriai kartais eina vaidinti į sceną: „Bet mums kaip teatrui – buvo ekstremalus įvykis. Teko suvokti, kad tokie sprendimai ir yra tikroji kūrybos laisvė. Kita vertus, tai nėra pats geriausias sprendimas premjeros dieną.“
Rotacija vyko nuolatos
Teatro meno vadovės Gabrielės Tuminaitės manymu, A. Sakalauskas turėjo teisę įsižeisti. Slovėno režisieriaus sprendimą ji aiškino kultūriniais skirtumais, tačiau esą būtų buvę galima ir „etiškiau iškomunikuoti“ šią žinią.
S. Keblo teigimu, spektaklis yra baigtas, komanda patvirtinta: A. Sakalauskas – Dėdės Vanios vaidmenyje. Žinia, anot S. Keblo, apaugo įvairiomis versijomis, tačiau aktorius nebuvo nušalintas, susitarimas neatšauktas, kontraktas – nenutrauktas.
G. Tuminaitė pasakojo, kad vos atvykęs režisierius susidūrė su esama situacija: pagrindiniam aktoriui A. Sakalauskui atliekama operacija, vėliau sekė jo reabilitacija.
„Arūnas teatro kareivis, visi žinome jo pasiryžimą vaidinti – perlipant save, įveikiant visus trukdžius. Aktoriai turi tokią savybę – eiti iki galo, jie misijos žmonės. A. Sakalauskas buvo kviečiamas iki pat premjeros dienos. Indikacijų, kad būtų kažkas blogai – nebuvo. Staigmena, kurią pateikė režisierius – kūrybinio proceso dalis. Jis dvi valandos iki premjeros pateikė tokią versiją – režisierius turi teisę į laisvą kūrybą. Tačiau šita staigmena teatrui buvo sunkesnė net ir už karantiną“, – kalbėjo ji ir pridūrė, kad su A. Sakalausku nuolat buvo palaikomas ryšys, kartu su juo laukiami rudens spektakliai. Likę trupės aktoriai taip pat vystys ir kurs vaidmenis.
Aktorius sutinka tęsti vaidmenį
Pasak S. Keblo, tai ne vieno A. Sakalausko, teatro legendos klausimas – ir kiti turi prisitaikyti prie naujų sąlygų. Kol kas, anot teatro vadovo, aktorius sutinka tęsti savo vaidmenį. Ar bus bendradarbiaujama su režisieriumi? „Nesvarbu, kokios aplinkybės susiklostė, gali būti, kad ilgainiui režisierius susikurs kitokį emocinį lauką, mąstys racionaliau“, – sakė jis.
G. Tuminaitė nesistebėjo kilusiomis įtampomis – A. Sakalauskas vietoj 16 repeticijų turėjo 8. Visgi tokie režisieriaus poelgiai, anot jos, – pertekliniai. „Su šiuo režisieriumi neičiau į kalnus, nors ir spektaklis gavosi, jis kitoks, daug humoro, sudėliota žaidimo aikštelė, kurioje aktoriai atsiskleidžia gražiausiomis spalvomis. Tačiau tai nėra gražus poelgis“, – samprotavo ji.
Didžioji priežastis, kaip pasakojo G. Tuminaitė, suformuluota režisieriaus – laiko trūkumas: „Tačiau kiekvienas teatras kovoja su tuo, su prarastais biudžetais, bet visi eina iki pabaigos. Dvi valandos prieš premjerą pasakyti tokią žinią – priimu kaip režisieriaus panikos priepuolį, kuris nelabai gražiai nuskambėjo. Režisierius turi suvaldyti savo ego, būti kūrybingas, prisitaikyti. Būtų šaunu, jei visos premjeros įvyktų sklandžiai.“
S. Keblas pažymėjo ir kitą aspektą – tėra plona riba, bet koks kišimasis į procesą gali būti prilygintas cenzūrai. „Jei pasikeitė aplinkybės – suprantama. Tačiau tokiu būdu, paskutiniu momentu spręsti – neetiška, perdėm ekstremalu“, – konstatavo VMT vadovas.