Tie patys dalykai, tik dar greičiau
Jeigu pasakytume, kad bus svarbus dirbtinis intelektas ar procesų automatizavimas, kuris palengvina darbuotojų ir klientų kasdienybę, tai ko gero niekas to jau neišskirtų kaip pačia naujausia tendencija ateičiai. Kodėl? Nes apie tai daug kartų kalbėjome ir 2021-aisiais.
Tačiau nors beveik visi skaitmeniniai bankai jau remiasi dirbtiniu intelektu, vieni į priekį yra pažengę kur kas labiau nei kiti. Ir viso to priežastis labai paprasta – vieni diegdami naująsias technologijas dirbo sau įprastu greičiu, kiti suprato, kad reikia ne tik diegti, bet paspausti ir greičio pedalą, kuris rezultatų atneš greičiau.
Tai reiškia, kad šiais metais labai svarbus išliks visų procesų automatizavimas, kuris lengvins kasdienybę bei leis padaryti daugiau. Tačiau kur kas didesnį pranašumą rinkoje neabejotinai įgis tas skaitmeninis bankas, kuris viską stengsis padaryti greičiau nei tai daro kiti.
Integruotų finansų paslauga – kelias į dar platesnius vandenis
Tarp skaitmeninių bankų po truputį populiarėja ir toliau turėtų populiarėti integruotų finansų paslauga. Trumpai tariant, tai finansinių paslaugų integravimas į nefinansinę sistemą, programėlę ar platformą.
Integruoti finansai, tai finansinių paslaugų sujungimas su beveik bet kurios internetinės platformos sistema naudojant aplikacijų programavimo sąsają (API). Taigi, pavyzdžiui, tokias paslaugas siūlantis skaitmeninis bankas gali padėti kokiam nors el. prekybos prekės ženklui, kad jo parduotuvėje būtų lengva apsipirkti, pirkti ir sumokėti už pirkinį neišėjus iš puslapio, programėlės ir pan.
Integruotų finansų įsidiegimas turėtų populiarėti, todėl, kad tai įmonei ne tik gali užtikrinti sklandesnę vartotojo patirtį atliekant operacijas ir mokėjimus, bet ir suteikti papildomo saugumo, nes visas procesas lieka viduje.
Daugiau dėmesio tam, kas vyksta viduje
Akivaizdu, kad klientai iš skaitmeninių bankų visuomet tikėsis gauti tik pačias greičiausias, lengvai prieinamas ir produktyvias paslaugas. Tačiau ar tikrai paslaugos tokios bus, jei bankas prieš tai nespės susitvarkyti su vidiniais procesais ir prisitaikymu prie naujovių?
Tad artimiausiu metu skaitmeniniuose bankuose ne tik bus kur kas daugiau dėmesio skiriama atliekamų procesų palengvinimui, bet ir patiems darbuotojams. Žinoma, kad tam pasitarnaus sparčiai į priekį kelią besiskinantis naujųjų technologijų diegimas ir procesų automatizavimas, tačiau ne ką mažiau svarbus bus ir dar spartesnis nei anksčiau, pačių darbuotojų kvalifikacijos kėlimas. Juk norint, kad jie tinkamai suprastų naująsias technologijas, būtina suteikti platesnės galimybės gilinti žinias.
Nuotolinio darbo modelis – ne klaustukas, o kasdienybė
Jeigu jau pradėjome kalbėti apie vidinius bankų procesus, tai verta pabrėžti tai, kad per nuotolį sutvarkomi reikalai, bus įprastai skambantis privalumas ne tik bankų klientams, bet ir darbuotojams.
Visai netrukus nuotolinio darbo skaitmeniniai bankai jau nė pro menkiausią skylutę nebandys iškelti į diskusijų lygmenį.
Modernus skaitmeninis bankas – tai globalus bankas, kuriame gali dirbti darbuotojai ne tik iš tos šalies, kurioje jis įsikūręs. Ir čia galios sena, gera taisyklė - svarbiausia yra motyvacija ir atliktų darbų rezultatas. Modernumu pasižymintys skaitmeniniai bankai vis mažiau kreips dėmesio į tai, kur įsikūręs darbuotojas. Juk jokia čia naujiena – per porą pandemijos metų visi puikiai išmokome bendrauti virtualiai.
Saugumo garantas
Jeigu reikėtų rinktis iš dviejų skaitmeninių bankų ir vienas iš jų, priešingai nei kitas, akcentuotų visų operacijų ir svarbiausia, jūsų lėšų saugumą. Kurį iš jų pasirinktumėte? Ko gero net nesvarstę būtent tą, kuris kalba apie saugumą.
Tad saugumas – tai apie ką skaitmeniniai bankai ateityje turės kalbėti daugiau ir daugiau.
Lyderiauti norinčiam skaitmeniniam bankui bus svarbu ne tik ir toliau užtikrinti, kad visos paslaugos būtų saugios ar tuo labiau sustiprinti savo pozicijas pinigų plovimo prevencijos klausimais. Norint užsitarnauti didesnį nei kitų pasitikėjimą, bus būtina šviesti visuomenę saugumo klausimais. Ir ateityje tai toliau išliks nemažiau svarbiu akcentu negu yra dabar.
Daugiau klientų pasitikėjimo galės įgyti būtent tas skaitmeninis bankas, kuris dažniau nei kiti viešai kalbės, kaip vartotojams apsisaugoti nuo apgavysčių, ką daryti, o ko nedaryti ir t.t. Juk iš keleto pasirinkimų visada maloniau rinktis tą, kuris parodo daugiau rūpesčio.
Sarp Demiray yra „European Merchant Bank“ generalinis direktorius