Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Viešųjų pirkimų diskusijos“ naudotojai diskutuoja viešųjų pirkimų klausimais. Pastaruoju metu padaugėjo įrašų ir komentarų, kuriuose piktinamasi naujos sistemos veikimu.
„Na, kaip jums naujoji CVP IS sistema?“, – anonimiškai rašo vienas grupės narys. „Baisu“, – atsako komentatorė.
„Liūdna, kad VPT, būdama vedančioji, turėtų rodyti visiems pavyzdį, net mokymų nėra, o ir pakeitimus daro metų gale... Aš to nesuprantu...“, – rašo kita komentatorė.
Taip pat naudotojai dalijasi, kad prie sistemos nepavyksta prisijungti su turimais slaptažodžiais, neįmanoma pabaigti senoje sistemoje pradėtų pirkimų, naujoje sistemoje nepavyksta pateikti pasiūlymų.
Keli naudotojai pasidalijo ir dar viena problema – jie teigia matantys per daug informacijos apie kitas organizacijas, sulaukiantys laiškų su kitų naudotojų asmens duomenimis.
„Laba diena, ar aš turiu matyti visų organizacijų administratorius, specialistus ir jų vartotojų vardus viešai? Dabar naujoje CVP IS aš matau, kai kurie pasirinko vartotojo vardą savo asmens gimimo datą, tai visi žinosime, kada sveikinti“, – rašo grupės narė.
„O pas mane ateina paštu visų organizacijų pretenzijos ir visokie kitokie įkelti dokumentai. Čia taip turi būti?“, – klausia komentatorė.
Viešųjų pirkimų tarnybos vyresnioji patarėja Evelina Butkutė-Lazdauskienė teigia, kad VPT puikiai supranta Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos naudotojų pasipiktinimą ir nuoširdžiai atsiprašo už nepatogumus, kylančius metų pabaigoje.
„VPT stengiasi kaip įmanoma greičiau atsakyti į kylančius klausimus, bet sunkumų neišvengiame dėl susidariusios situacijos. Rugsėjį viešai išplatinome informacinį pranešimą, kuriame paaiškinome, kodėl pereinama prie naujos Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) taip skubotai“, – komentuoja E. Butkutė-Lazdauskienė.
Ji primena, kad VPT 2024 m. sausio 5 d. dėl esminių sutarties pažeidimų nutraukė CVP IS modernizavimo sutartį su tiekėju UAB „Novian Systems“.
„Iki šiol naudotas pasenęs CVP IS sprendimas, tiekėjai nebeatnaujindavo sistemos, itin dažnai pasitaikydavo jos sutrikimų. Atsižvelgdami į tai, dar 2024 m. pradžioje pradėjome ruoštis naujos CVP IS pirkimui, tačiau situaciją pakeitė senosios CVP IS kūrėjo pranešimas, gautas šių metų liepą, kuriuo informuojama, kad CVP IS priežiūra bus vykdoma tik iki 2024 m. lapkričio 30 d.“, – aiškina pašnekovė.
Pasak jos, tai reikštų, kad nuo 2024 m. gruodžio 1 d. CVP IS liktų be priežiūros, o atsiradus bet kokiems sistemos sutrikimams, vartotojai nebegalėtų ja naudotis.
„Atsižvelgdami į šią kritinę situaciją nedelsdami inicijavome pirkimo procedūrą ir kreipėmės į tiekėjus, kurie, rinkos tyrimo metu buvo nustatyti kaip galintys atitikti pagrindinius CVP IS poreikius ir itin greitai (per trumpiau nei tris mėnesius) įdiegti naują sistemą“, – teigia ji.
E. Butkutė-Lazdauskienė pabrėžia, kad naujos sistemos diegimas reikalauja pereinamojo laikotarpio, tačiau šį kartą dėl objektyvių priežasčių tokio laiko nebuvo.
„Nors dedame maksimalias pastangas, dirbame viršvalandžius ir atsakinėjame į daugybę naudotojų užklausų tiek telefonu, tiek raštu, mūsų pajėgumų šiuo metu nepakanka. Kasdien VPT svetainėje teikiame informacinius pranešimus ir instrukcijas bei jų pakeitimus, kurias būtina perskaityti, siekiant sklandaus prisijungimo ir pirkimų procesų vykdymo“, – dėsto ji.
Anot VPT atstovės, sistemoje pasitaiko pavienių sutrikimų, tačiau jie kaip įmanoma skubiai sprendžiami. Kalbant apie asmens duomenis, pasak jos, vartotojų vardai, kurie nėra itin jautrūs duomenys, turi būti matomi komunikavimo tikslais.
„Naudotojo vardas nesuteikia tiesioginio prisijungimo prie paslaugų ar paskyros turinio, nes naudotojo paskyra yra apsaugota slaptažodžiu. Suprasdami naudotojų abejones jau kreipėmės į diegėją dėl minėtų duomenų pateikimo kita forma, klausimas sprendžiamas“, – teigia ji.