„Kada LGBTQ žmogus bus žmogus Lietuvoje?“
„Kada LGBTQ žmogus bus žmogus Lietuvoje?“ – tokiu skaudžiu klausimu į auditoriją kreipėsi Rasa Račienė, organizacijos „Mamos už LGBTQ+ vaikus“ atstovė. Anot jos, viena istorija gali padaryti labai daug.
„Mano nuėjimas pas prezidentą visgi parodė, kokį atgarsį tai gali sukelti. Išėjau kalbėti, nes supratau, kad nėra kalbančių ir visada turėjau savybę, jog jeigu kažką reikia apginti, tai reikia ginti. Susiklostė aplinkybės, kai viduje negalėjau tylėti ir nelabai ką turiu prarasti – karjera padaryta, vaikai užauginti“, – kalbėjo pašnekovė.
Anot jos, priežastis, kodėl mūsų visuomenėje LGBTQ+ žmonėms tenka kovoti už savo teises yra neigiamos vyresnės kartos patirtys.
„Tai yra sovietinis paveldas, nes mes, tėvai, esame užaugę tuo laikotarpiu. Ten palaikymo šiems žmonėms nebuvo. Skaičiai rodo, kad tik 2019 m. mes turėjome 4 % LGBTQ+ žmonių, kurie viešai buvo atsiskleidę, tai irgi kažką sako, kad didžioji dalis (virš 80 %) niekada nėra pasisakę. Skaičiai kalba patys už save. Tai ką mąsto vyresnioji karta, kokias jie išneša vertybes ir kokį mes turime atsaką į tai, kad šitie žmonės nepasirodo. Taip, mes dažniau matome išsišokančius žmones, bet nematome to viengungio bendradarbio ar kaimyno, kuris neaišku kodėl gyvena vienas ar gyvena dvigubą gyvenimą“, – kalbėjo „Mamos už LGBTQ+ vaikus“ atstovė
„Kodėl Arnoldas Švarcenegeris buvo teisus?“
Kodėl Arnoldas Švarcenegeris buvo teisus – LOGIN konferencijoje klausė „Tvari Lietuva“ ambasadorė Rugilė Matusevičiūtė, kurią įkvėpė buvusio Kalifornijos gubernatoriaus kalba apie tai, kad komunikacija apie klimato krizę turi būti įdomesnė, jaunatviškesnė ir labiau įtraukianti. Anot pašnekovės, pirminis susidomėjimas klimato temomis jai atėjo iš vaikystės.
„Labai svarbu vaikus nuo mažų dienų vesti į gamtą, ugdyti jų patyriminį suvokimą gamtoje, nuo to ir atsiranda tas natūralus gamtos tausojimas. Pas mane taip ir buvo, nuo vaikystės praleisdavau laiką gamtoje, ją labai gerbiau ir mylėjau, o vėliau, baigusi savo bakalauro studijas, nusprendžiau, kad noriu padaryti podcastą ir galvojau, kokią socialinę problemą narplioti ir natūraliai iškilo tą ekologijos idėja. Kiekvienai laidai besiruošiant gaudavau vis daugiau žinių, kilo vis daugiau klausimų ir tada vietomis pasidariau net maniakiška, nes domėjausi šia tema kiekvieną dieną“, – kalbėjo R. Matuševičiūtė.
Ji priduria, kad kalbant apie sėkmingą klimato komunikaciją žmonėms, pats pranešimas turi parodyti, kokia komunikacija turėtų būti.
„Kai gavau pranešimo temą, pamaniau „Gerai, kas yra kažkas, ką visi žino?“ Arnoldas Švarcenegeris yra ne kartą labai sėkmingai ir įdomiai pasisakęs klimato komunikacijos temomis, galbūt kažkas nežino, bet jis ėjo gubernatoriaus pareigas ir kai jas ėjo, daug kalbėjo apie klimato kaitą ir ypatingai apie komunikaciją. Jo žinutė yra – jeigu mes norime į šią temą įtraukti visus, turime kalbėti patraukliau, įdomiau, jis net sako seksualiau, kad žmonės ta tema domėtųsi ir kad jiems tai būtų aktualu. Tokia buvo pranešimo žinutė, taip pat gilinausi į pavyzdžius, kaip mes galime tai įgyvendinti, trys pagrindinės taisyklės: nepyk, neapsunkink ir negąsdink, nes nuo to žmogui kyla atmetimo reakcija. Dalinausi patarimais, kaip palankiau ir linksmiau prieiti prie to žmogaus“, – kalbėjo „Tvari Lietuva“ ambasadorė.
„5 sprendimai augančiam klientų aptarnavimui“
„5 sprendimai augančiam klientų aptarnavimui“ – taip vadinasi Dovydo Braukylos, „Plano chuligano“ vadovo, pranešimas. Pasak pranešėjo, klientai klientų aptarnavimo srityje skirstomi į dvi rūšis – vidiniai ir išoriniai klientai.
„Vidiniai klientai tai yra darbuotojai, kurių pagrindinis darbas yra užtikrinti, kad išoriniai klientai, kurie perka prekes ar paslaugas, gerai jaustųsi ir turėtų geras patirtis. O pranešime kalbėjau apie abu šiuos klientus“, – kalbėjo D. Braukyla.
Jis priduria, kad verslai turi tendencija augti ar mažėti, ypatingai pandemijos metu, kai buvo matomas didelis internetinės komercijos prekybos bumas, taip pat didėja ir mažmeninės prekybos srautai, kalbant apie tokią dinamiką, pašnekovas teigia, kad tam yra reikalingi kitokie įrankiai.
„Jeigu tu būni vis labiau madoje, tu populiarėji, turi daugiau klientų, tai tas senoviškesnis bendravimo būdas nelabai ir tinka. Gal ir tinka tie patys skambučiai, bet turiu omenyje, kad vis daugiau žmonių per trumpą laiką turi mokėti tai tinkamai valdyti. Ir reikia suteikti įrankius savo darbuotojams, kurie aptarnautų klientus tinkamai ir kokybiškai“, – sako „Plano chuligano“ vadovas.