Kas paskatino įmonę plėstis ir kas tapo plėtros postūmiu?

„Mes, kaip grupė, turime internetinę parduotuvę ir jau dirbame Suomijos rinkoje. Tai, ką darome, yra sėkminga, mūsų pačių parduotuvės pardavimai auga dvigubai, jei lygintume su pernai metais. Matome klientų susidomėjimą, tas štilis, apie kurį kalbama, ir kad e. komercija sulėtėjo, mūsų parduotuvei negalioja. Atsižvelgiant į tai, kad mūsų pačių Marketplace'as Baltijos šalyje taip pat auga beveik dvigubai per metus, yra labai sėkmingas, kitas logiškiausias žingsnis yra plėstis; kur eiti – tai yra Suomija“, – sako „PHH Group“ grupės Marketplace'o vadovas Raimondas Žilėnas.

Raimondas Žilėnas

Suomijoje gyvena 5,5 milijono žmonių; pašnekovas sako, kad kol jie yra gana nauji šiol šalies žaidėjai, kurie neužima didelės rinkos dalies. Visgi, plataus asortimento ir skirtingų prekių pasiūla, tikimasi, bus ta kryptis, kuri pritrauks pirkėjus.

„Suomija geografiškai lyg ir didelė, žmonių ten beveik tiek pat, kiek Baltijos šalyse, yra sava specifika. Ten kone dvigubai daugiau žmonių, jų perkamoji galia didesnė nei du kartus – vien tai atveria daug galimybių ir kartu kelia daug iššūkių“, – kodėl plečiamasi būtent į Suomiją, sako R. Žilėnas.

Ilgametę internetinės prekybos patirtį Lietuvoje turinčios įmonės Marketplace'o vadovas teigia, kad darbe padeda ne tik darbo, bet ir asmeninė patirtis, mat su Suomija ir jos žmonėmis jau teko susipažinti gerokai anksčiau, iki buvo įkurta „PHH Group“.

„Prieš 20 ar daugiau metų pats asmeniškai analizavau Suomiją, – ten ir mokiausi, ir dirbau, iš arti pažinau žmones. Pritraukti žmones prekybos tikslais galima, tačiau visai kitas dalykas – juos išlaikyti ir pelnyti pasitikėjimą. Kad Suomiai pasitikėtų, ypač tais, kurie iš kitų šalių, reikia įdėti daugiau pastangų, tačiau elektroninės prekybos principai yra vienodi. Iššūkis bus vis labiau suprasti klientus. Net dirbant Baltijos šalyse matyti žmonių skirtumai. O Suomijoje bus gana reikšmingi skirtumai ir mums patiems reikės nemažai išmokti“, – neslepia R. Žilėnas.

Įmonių grupės žingsnis atvers platesnes galimybes į užsienio rinką ir kitiems pardavėjams iš Baltijos šalių. Visgi pašnekovas sako, kad teks kruopščiai apgalvoti ir logistiką, mat šalis gerokai didesnė, ir suprasti, kad pirkėjai bus gerokai reiklesni nei lietuviai.

„Pardavėjams bus gana nemažai galimybių ir kartu reikės žiūrėti, kaip ten dirba, nes Suomijos klientai daug reiklesni, jie labai gerai žino savo teises, jomis naudojasi, nebijo pirkti ir grąžinti. Jei kas atsitiks, jie tikrai kreipsis, skųsis, reikalaus, informuos institucijas. Mes turime į tai atkreipti dėmesį ir informuoti pardavėjus, kurie plėsis į Suomijos rinką. Suomijos pardavėjai, kurie prisijungs prie tinklo, tuos dalykus jau žino, tad mes, kaip platforma, savo paslaugomis turėsime užsitarnauti vietinių pardavėjų pasitikėjimą“, – paaiškina pašnekovas.
Kaip spręsti logistikos klausimus? R. Žilėnas sako, jau galima taikyti jų kompanijos prekybos patirtį.

„Dabar mes prekiaujame iš sandėlių Lietuvoje. Kaip dėliosis ateityje, dar nežinome, bet dabar aptarnaujame ir Estijoje, ir Latvijoje, ir Suomijoje – ten turime parduotuvę, kur vežamos prekės, pasirašytos sutartys su vietiniais kurjeriais. Viskas vyks taip pat, tik bus daugiau prekių iš trečiųjų šalių. Tuomet jau reikės žiūrėti, kur iškyla sunkumų, kurių arba nenumatėme, arba kuriuos numatėme“, – su šypsena artimiausiais prekių gabenimo planais dalijasi pašnekovas.

R. Žilėnas sako, kad plėtros galimybės vis dar ne visos išnaudotos ir Baltijos šalyse, mat prekybos platforma vienija toli gražu ne visus galimus pardavėjus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Anot jo, įmonės grupė dar turi kur augti, o naujų sprendimų, kaip tą daryti, ieškoma kasdien.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją