Elektroninės prekybos pokyčius stebintis „Klix“ plėtros vadovas Andrius Bolšaitis sako, kad elektroninės prekybos situacija pakito itin sparčiai ir gerokai aplenkė prognozes, tačiau pirkėjų poreikiai kinta kone tokiu pačiu greičiu, tad reikia greitų ir gerų sprendimų, norint išlikti konkurencingiems.
Pašnekovas teigia, kad bene didžiausią vaidmenį atlieka net ne prekės pardavėjo vardas, o tai, kiek patogu pirkėjui naudotis elektronine parduotuve.
„Tiek mes, tiek kiti šios rinkos žaidėjai nuolat atliekame įvairius tyrimus ir stebime vartotojų patirtį, darome apklausas. Ieškome būdų, kaip internetinės prekybos verslai galėtų teikti paslaugas ar prekes šiek tiek optimaliau ir greičiau. Pavyzdžiui, palyginę pirkėjų pasirinkimus, kurioje parduotuvėje pirkti kokį nors daiktą, tarkim, išmanųjį telefoną: jei kalbame apie fizinį pasaulį, norint iš vienos parduotuvės patekti į kitą, reikia pereiti gatvę ar net nuvažiuoti autobusu ir panašiai. Internete tiesiog atsidarei naują naršyklės langą ir prekes vieną šalia kitos gali palyginti. Jei kaina bus ta pati, kaip nuspręsi, kurioje parduotuvėje pirkti? Ta vartotojų patirtis, ypač atsiskaitant, kai reikia pateikti savo duomenis (kiek tų duomenų būtina pateikti, ar greitas atsiskaitymo procesas, ar galima sumokėti norimu būdu) dažnai būna lemiamas faktorius renkantis, kur tą daiktą nusipirkti“, – paaiškina „Klix“ plėtros vadovas.
„Salesforce“ mažmeninės prekybos klientų direktorius Vilius Kavaliauskas priduria, kad auganti elektroninės prekyba paklausa nesustojo net atsidarius įprastoms, fizinėms parduotuvėms. Tačiau pirkėjai tapo reiklesni įvairesniems dalykams – renkasi ne tik prekių ženklą, bet pasveria ir daugiau kriterijų.
„Išryškėjo labai įdomių skaičių – daugiau nei pusė visų pirkėjų yra linkę keisti prekių ženklus, linkę pirkti iš globalių žaidėjų, nebūtinai Lietuvoje ar Baltijos šalyse, ir nori personalizacijos.
A. Bolšaitis sako, kad internetinių parduotuvių lankytojai linkę nepirkti net ir dominusių prekių.
„Įdomią analogiją galima išvesti su fizinėmis parduotuvėmis, kai internete susikrauni prekes į virtualų krepšelį ir iki atsiskaitymo momento apie 60 procentų tų krepšelių kažkur dingsta – žmonės prekių nenuperka. Jei mes tokią situaciją įsivaizduotume fizinėse parduotuvėse, būtų labai keista: prie kasų stovintys žmonės daugiau nei kas antras numeta krepšelį ir tiesiog išeina iš parduotuvės. Internete tai vyksta kasdien. Viena pagrindinių to priežasčių yra per ilgas ir sudėtingas atsiskaitymo procesas. Labai dažnai parduotuvėse reikalaujama įvesti savo asmens duomenis, pateikti savo elektroninio pašto adresą, ir tu žinai, kad pradėsi gauti įvairias reklamines žinutes. Asmens duomenų žmonės nėra linkę lengvai duoti, ypač kai žinome, kad kartais tie duomenys nuteka, imama gauti labai keistų žinučių iš įtartinų subjektų. Taigi viena pagrindinių priežasčių – ilgas atsiskaitymo kelias. Kuo tas kelias trumpesnis, tuo mažiau šansų prarasti pirkėją“, – kam pardavėjai turėtų skirti daugiau dėmesio, aiškina A. Bolšaitis.
Augant internetinių parduotuvių paklausai, auga ir finansų technologijų („FinTech“) industrija – ieškoma įvairių sprendimų, kaip pagreitinti, pagerinti ir palengvinti vartotojams kelią išlaikant tą saugumo lygį, kuriam esant jie pripratę atsiskaityti. Anot A. Bolaišio, apie tai jis plačiau papasakos LOGIN konferencijoje.
„Galutiniam vartotojui gerai, kad e. prekybos augimas paskatino ir „FinTech“ industrijos augimą bei konkurenciją: atsirado daug įvairių žaidėjų – tiek bankų, tiek naujų startuolių, kurie auga ir vystosi daug greičiau, nei nes buvome įpratę. Vartotojas dėl to tik laimi. Be to, „FinTech“ susijusios su įvairiomis technologijomis: IT technologijos reikalauja labai gerų specialistų konkrečiose srityse, būtent programuotojų, taigi visą laiką durys buvo ir lieka atviros talentams“, – dalijasi „Klix“ plėtros vadovas.
„Salesforce“ mažmeninės prekybos klientų direktorius sako, kad, norint išlaikyti klientą, būtina investuoti laiko, pastangų, idėjų, kurias siūlo A. Bolaišis, – tik tie, kurie išdrįs pasitelkti naujoves, taps lyderiais.
Daugiau apie e-prekybos tendencijas bei procesus bus galima išgirsti „LOGIN 2022“ konferencijoje birželio 2-3 dienomis. Daugiau apie konferenciją ČIA.